ارزش نوروز با بیشترشدن حوادث بیشتر آشکار می شود


ارزش نوروز با بیشترشدن حوادث بیشتر آشکار می شود

رئیس مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی گفت هر اندازه توفان سهمگین حوادث بر میهن ما تاختن می‌آورد، ارزش نوروز بیشتر آشکار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، «کاظم موسوی بجنوردی»، رئیس مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی با صدور پیامی آمدن سال نو و عید نوروز را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

آمد نوروز هم از بامداد
آمدنش فرخ و فرخنده باد

نوروز ۱۴۰۲ بر همۀ ایرانیان و دوستداران و دلبستگان نوروز فرخنده و خجسته باد.

سالی دیگر، پر فراز و نشیب گذشت و امید است که سال نو سرشار از امید و بهروزی و نیکی باشد.

هر اندازه که توفان سهمگین حوادث بر میهن ما تاختن می‌آورد، ارزش نوروز بیشتر آشکار می‌شود؛ فرهنگ و تمدنی که ایرانیان را در طول تاریخ کنار یکدیگر نگاه داشته و در تاروپود هستی این ملّت تنیده شده است. نوروز، پیام دوستی ایرانیان را چون نسیم بهاری به جای‌جای جهان برده و خود همچون نشانه‌ای از فرهنگ و تمدّن ایران در آمده است. باید ارزش‌های انسانی نوروز را بیشتر شناخت و بر این نقطۀ وصل شگفت‌انگیز میان ایرانیان و نوروزدوستان در سرتاسر گیتی تأکید کرد.

در سالیان اخیر، کوشش برای رخنه در وحدت ملّی و میهنی ما بسی بیشتر از گذشته‌ها افزایش یافته است و اینک دانشمندان و پژوهشگران برای معرفی هرچه بیشتر و بهتر مبانی تاریخ و تمدّن و فرهنگ ایران وظیفه‌ای دوچندان بر عهده دارند. به‌ویژه که می‌باید پیوسته گسترش وسایل ارتباط جمعی و شتاب در اطلاع‌رسانی، را در نظر داشت. با تقویت هرچه بیشتر مبانی وحدت ملّی، می‌توان به آینده امیدوار بود و راه‌های پیشرفت را با بیشترین میزان همدلی پیمود.

امیدوارم که سال نو را در اندیشۀ پیشرفت هرچه بیشتر برای آیندۀ میهن عزیز آغاز کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر