مقام بحرینی: پرواز‌ها با ایران به زودی از سر گرفته می‌شود


مقام بحرینی: پرواز‌ها با ایران به زودی از سر گرفته می‌شود

نماینده پارلمان بحرین تاکید کرد که هدف از این جلسه صرفا منافع بحرین نبود بلکه اولویت منطقه و خلیج فارس بود و افزود: «بازگشت روابط بین دو کشور زیاد طول نخواهد کشید.»

عبدالنبی سلمان معاون اول پارلمان بحرین از «افتتاح قریب الوقوع پرواز‌ها بین کشورش و ایران خبر داد.»

به گزارش شفقنا، سلمان به پایگاه خبری ارم نیوز گفت: «این موضوع جدی است. به زودی پرواز‌ها از سر گرفته خواهد شد و تاخیری در آن روی نخواهد داد. پرواز‌ها بین دو کشور از سرگرفته می‌شود و این موضوع با استقبال هیئت ایرانی همراه شده است.»

وی که درباره جزئیات «مذاکرات صریح و آشکار چند روز گذشته با اعضای پارلمان ایران در بحرین به هدف ازسرگیری روابط بین دو کشور» با سایت ارم نیوز سخن می‌گفت، تصریح کرد که کشورش از نزدیک توافق عربستان و ایران را زیر نظر خواهد داشت.

وی بیان کرد: «طرف بحرینی هیچ گونه ابایی در ازسرگیری روابط با ایران ندارد، اما در این جلسات برای طرف ایرانی اهمیت حاکمیت بحرین و خطوط قرمز شناخته شده مربوط به رهبری سیاسی و منابع ملت بحرین را که اولویتی غیرقابل چانه زنی است» تشریح کرده است.

این نماینده پارلمان بحرین با بیان اینکه «صحبت درباره بازگشت روابط بین کشور هنوز زود است»، افزود: «پارلمان بحرین این اقدام را انجام دادکه مورد اقبال قرار گرفت. این اقدام جزو سیاست بحرین برای تقویت ثبات در منطقه بوده است.»

معاون پارلمان بحرین افزود: «دیدار ما با هیئت ایرانی در همان شبی اتفاق افتاد که عربستان از سرگیری روابط با ایران را اعلام کرد.»

وی درباره جزئیات دیگر این دیدار و چند و، چون آن گفت: «این جلسه بیشتر یک جلسه اکتشافی بود تا اشاره به ازسرگیری روابط، زیرا این امور نیازمند نقش وزارت امور خارجه و دولت است در حالی که نقش ما تسهیل این ماموریت است.»

وی با تاکید بر اینکه دیدار با طرف ایرانی «صریح» بود، اضافه کرد: «در این جلسه با صراحت اعلام کردیم که حق حاکمیت داریم و دخالت‌های خارجی از هر طرفی را رد می‌کنیم.»

طرف ایرانی بر اصل حاکمیت کشور‌ها تاکید کرد

وی درباره واکنش ایران نیز گفت که هیئت ایرانی بر عدم دخالت در امور بحرین تاکید کرد و بیان کرد که این مساله در رابطه با حاکمیت کشور‌ها حل شده است و در این باره گفت: «نمایندگان پارلمان بحرین در این جلسه آمادگی برای احیای روابط در سطح پارلمان را تایید کردند. در مقابل طرف ایرانی نیز برای ارائه ابتکارات مثبت در قبال بحرین ابراز آمادگی کرد.»

سلمان از پیشنهاد «همکاری اقتصادی» بین دو کشور به عنوان نقطه آغاز روابط پرده برداشت و گفت که پیشنهاد ما نیز آغاز همکاری اقتصادی بود.

از سرگیری روابط بین دو کشور زیاد طول نخواهد کشید

نماینده پارلمان بحرین در ادامه تاکید کرد که هدف از این جلسه صرفا منافع بحرین نبود بلکه اولویت منطقه و خلیج فارس بود و افزود: «بازگشت روابط بین دو کشور زیاد طول نخواهد کشید.»

وی در پایان یادآور شد که دولت بحرین از بهبود روابط با ایران و عراق و سوریه استقبال می‌کند و ایین اقدامات در چارچوب امنیت استراتژیک خلیج فارس قرار می‌گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس