پورت USB-C فقط با کابل‌های تایید شده اپل سرعت شارژ سریع‌تری را به آیفون 15 ارائه می‌دهد


اپل قصد دارد سرعت شارژ آیفون 15 مجهز به پورت USB-C را بهبود بخشد که البته شرط اصلی استفاده از کابل‌های موردتایید آن است. براساس آخرین گزارش‌ها، اپل در آیفون 15 سرانجام پورت USB-C را جایگزین لایتنینگ خواهد کرد. با این حال، هرچند USB-C به یک...

اپل قصد دارد سرعت شارژ آیفون 15 مجهز به پورت USB-C را بهبود بخشد که البته شرط اصلی استفاده از کابل‌های موردتایید آن است.
براساس آخرین گزارش‌ها، اپل در آیفون 15 سرانجام پورت USB-C را جایگزین لایتنینگ خواهد کرد. با این حال، هرچند USB-C به یک استاندارد در این صنعت تبدیل شده است، اپل همچنان قصد دارد تا حدودی قابلیت‌های آن را در آیفون محدود کند. به گفته «مینگ-چی کو»، غول فناوری فقط با کابل‌های تأیید شده خود سرعت شارژ سریع‌تری را برای پورت USB-C آیفون 15 امکان‌پذیر می‌کند.
به گفته کو، اپل عملکرد شارژر سریع با پورت USB-C را در مدل‌های آیفون 15 بهینه خواهد کرد. در حال حاضر، مدل‌های آیفون 14 و 14 پلاس حداکثر از سرعت شارژ 20 وات پشتیبانی می‌کنند و این میزان برای مدل‌های پرو حداکثر 27 وات است. این موضوع یعنی کاربران می‌توانند در صورت داشتن شارژر مناسب، آیفون خود را سریع‌تر شارژ کنند.
افزایش سرعت شارژ آیفون 15 با کابل‌های USB-C مورد تایید اپل
همانطور که احتمالاً بدانید، اپل دیگر در جعبه گوشی‌های آیفون از آداپتور برق استفاده نمی‌کند، بنابراین کاربران باید یک شارژر جدید بخرند (در صورتی که قبلاً شارژر سازگار با دستگاه خود نداشته باشند). مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه این شرکت، آداپتور 20 واتی USB-C است، اما اپل یک آداپتور 30 واتی با قیمت 39 دلار نیز در دسترس مشتریان خود قرار می‌دهد.
با این وجود، کو ادعا می‌کند سرعت شارژ بیشتر فقط با کابل‌های USB-C تایید شده توسط اپل اعمال خواهد شد. بنابراین حتی اگر یک آداپتور سازگار و مناسب داشته باشید نیز، بدون کابل مناسب، آیفون تمام توان خود برای شارژ را مورد استفاده قرار نخواهد داد.
در گذشته نیز یک منبع با نام ShrimpApplePro گفته بود که اپل گواهی MFi (ساخته شده برای آیفون) را برای لوازم جانبی USB-C ارائه خواهد کرد. در این گزارش گفته شده بود که کابل‌های بدون گواهی MFi سرعت شارژ محدودی خواهند داشت.
کو در یادداشت خود همچنین اشاره می‌کند که اپل انتظار دارد با عرضه آیفون 15، عرضه آداپتور برق 20 واتی USB-C خود را تا 120 درصد افزایش دهد، زیرا بسیاری از کاربران که هنوز از شارژرهای قدیمی استفاده می‌کنند، مجبور به خرید شارژر جدید دارای پورت USB-C خواهند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید