عضو کمیسیون امنیت مجلس: هتک حرمت به قرآن، دستپخت اسرائیل برای اوکراین بود


عضو کمیسیون امنیت مجلس: هتک حرمت به قرآن، دستپخت اسرائیل برای اوکراین بود

چندی پیش شماری از نظامیان تندرو اوکراینی در اقدامی تحریک آمیز، با انتشار فیلم‌هایی در شبکه‌های اجتماعی، صفحاتی از قرآن را پاره کرده و آتش می‌زنند.

به گزارش اسپوتنیک از تهران، سربازان اوکراینی به هنگام این اقدام از الفاظی توهین‌آمیز نسبت به قرآن استفاده می‌کنند و همزمان یکی از این افراد نیز اقدام به خرد کردن چربی خوک بر روی این قرآن کریم می‌کند.
عباس گلرو، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران در پاسخ به سوال خبرنگار اسپوتنیک در تهران در خصوص اهانت سربازان اوکراینی به قرآن کریم گفت:" اخیراً در منامه پایتخت بحرین صد و چهل و ششمین اجلاس پارلمان‌های جهانی را داشتیم، در این اجلاس موضوع اصلی همزیستی مسالمت آمیز و مقابله با عدم تحمل بود".
یک ماده اضطراری توسط کشورهای اسلامی با پیشنهاد قطر ارائه شد و در آن بحث مقابله با نفرت پراکنی های دینی و تعصبات موجود و مقابله با اهانت به ادیان دیگر بود، به نوعی در چهارچوب مقابله با اسلام هراسی که قطر ماده اضطراری را پیشنهاد کرد که کشورهای اسلامی به اجماع از آن حمایت کردند اما کشورهای غربی موضع گیری داشتند و با آن موافقت نکردند. موضوع تقابل ادیان و تقابل فرهنگ ها چیزی است که متاسفانه غربی ها در آن پیشگام هستند، این موضوع نشان دهنده این است که غربی ها برای پیشبرد اهداف و سیاستهای خود به تقابل ادیان و فرهنگ ها نیاز دارند.
آغاز و نشات این رفتار های اهانت آمیز در کشوری مثل اوکراین، از کشورهای اروپایی است و در سالهای اخیر شاهد انواع اهانت به مقدسات ادیان به ویژه دین اسلام ،به پیامبر اسلام و قرآن کریم بودیم".
وی افزود:" نشئت این موضوع از اروپا است و حادثه ای که در اوکراین اتفاق افتاده امتداد رسوخ فرهنگ ضد اسلام و اسلام هراسی غرب در اوکراین است، که اکنون خود را نشان داده و در یک وضعیتی که اسلام‌هراسی روز به روز در غرب و اروپا افزایش می یابد ، متاسفانه به کشورهایی نظیر اوکراین کشیده شده".
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جمهوری اسلامی ایران اسرائیل را در پشت طرح های اسلام هراسی دانست و بیان کرد:" من بر این باورم که پشت این موضوع علاوه بر اروپاییها، هر آنچه در مقوله اسلام‌هراسی پخت و پز میشود توسط رژیم صهیونیستی است که در حقیقت با طراحی هایی که هم در آمریکا و هم در اروپا انجام میدهد به دنبال جبران عقب ماندگی های خود و جلوگیری از گسترش اسلام است.
در آمریکا نیز حوادثی مشابه چه با ایجاد حوادث ساختگی در کلیسا ها و مراکز دینی یهودی و گرفتن سرفلش اتهام به سمت مسلمانان و چه با اقداماتی مشابه هتک حرمت سربازان اوکراینی انجام شده در تلاش بودند تا اسلام هراسی را به اوج خود برسانند."
عباس گلرو تسری رویکرد اسلام هراسی غرب در اوکراین را علت اصلی هتک حرمت سربازان اوکراینی به قرآن عنوان کرد و اظهار داشت : "این اقدامات انعکاس رویکرد غرب و اروپا علیه اسلام است که در اروپا و آمریکا رخ می‌دهد و آنچه در اوکراین اتفاق افتاده قطعاً به ضرر حاکمیت اوکراین و کشور اوکراین خواهد بود چرا که جنگ سیاسی، نظامی و امنیتی را به عرصه تقابل ادیان و اهانت به ادیان تبدیل کردند که در واقع نه تنها برای آنها پیروزی به دنبال نمی آورد بلکه یقیناً پیامدهای منفی برای اوکراین اثرگذار خواهد بود.
اوکراینی ها با روسیه در نبرد هستند و هیچ توجیهی برای چنین اقدامی توسط آنها وجود ندارد.
یقیناً ابن موضوع واکنش تند ملت‌های مسلمان را در پی خواهد داشت؛ البته که امروز باید از کشور های اسلامی که به نوعی در این تقابل از اوکراین حمایت می‌کردند، پرسید که چگونه موضع خواهند گرفت؟"

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی