فیبرنوری در انگلستان به 10 میلیون نقطه رسید؛ هدف نهایی 25 میلیون نقطه تا پایان 2026


ICTna.ir - اپراتور اینترنت ثابت انگلیسی Openreach بعنوان بازوی عمده فروشی شرکت مخابرات انگلیس (بریتیش تلکام)، اعلام کرد که پهنای باند کامل فیبرنوری اکنون برای 10 میلیون خانه، کسب و کار و خدمات عمومی در سراسر بریتانیا در دسترس قرار گرفته...

ICTna.ir - اپراتور اینترنت ثابت انگلیسی Openreach بعنوان بازوی عمده فروشی شرکت مخابرات انگلیس (بریتیش تلکام)، اعلام کرد که پهنای باند کامل فیبرنوری اکنون برای 10 میلیون خانه، کسب و کار و خدمات عمومی در سراسر بریتانیا در دسترس قرار گرفته است.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، ده میلیونومین نقطه اتصال به شبکه فیبرنوری انگلیس، با اتصال دهکده ای به نام کتونین در میدلند شرقی به شبکه فیبر اوپن ریچ واقع شد. این پروژه 15 میلیارد پوندی در نهایت قرار است 25 میلیون خانه و کسب و کار را در سراسر کشور تا پایان سال 2026 متصل کند.
فیبرنوری در انگلستان به 10 میلیون نقطه رسید؛ هدف نهایی 25 میلیون نقطه تا پایان 2026
اوپن ریچ می‌گوید که این برنامه با هدف بهبود کیفیت خدمات عمومی بریتانیا تنظیم شده است و شبکه فیبر آن اکنون در اختیار بیش از 9000 مرکز پزشکی مانند جراحی‌های عمومی، بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و بیش از 13500 مرکز آموزشی مانند مهدکودک‌ها، مدارس و دانشگاهها است.
براساس اعلام، اکنون برای بیش از 3 میلیون محل در بخش‌های روستایی «با دسترسی سخت» در کشور انگلیس و بیش از 3 میلیون نقطه در مناطقی که دولت ظاهراً به‌عنوان اولویت برای «عادلانه کردن ارتباطات» تعیین کرده است، در دسترس است. همچنین این خدمات در حال حاضر برای 409هزار محل در 25 منطقه برتر که توسط کمیسیون تحرک اجتماعی به عنوان منطقه محروم در نظر گرفته شده بودند، ارائه شده و تحت پوشش قرار گرفته است.
این شرکت همچنین ادعا می کند که 431هزار نیروی کار جدید می توانند تا سال 2026 واردبازار کار شوند و به لطف فیبرنوری که توانایی افراد برای کار از خانه را افزایش می دهد. همچنین به مرکز تحقیقات اقتصاد و بازرگانی اشاره می‌کند که معتقد است «تحول کامل فیبر» می‌تواند 72 میلیارد پوند به تولید اقتصاد بریتانیا در سال 2030 کمک کند.
Clive Selley، مدیر عامل اوپن ریچ در این زمینه گفت: امروز نقطه عطفی مهم در تحول ما در پهنای باند بریتانیا است. دسترسی به فناوری فیبرکامل نه تنها سرعت و قابلیت اطمینان اتصالات اینترنتی مورد استفاده توسط مردم، مشاغل و خدمات عمومی را بهبود می‌بخشد، بلکه زیرساخت‌هایی را نیز برای ما فراهم می‌کند که برای برآورده کردن خواسته‌های دنیای دیجیتالی به آنها به طور فزاینده ای نیاز داریم. با این ارتقا، ما می‌توانیم زندگی مردم بریتانیا را بهبود بخشیم، فرصت‌های اقتصادی را ارائه دهیم، چالش‌های اجتماعی را کاهش دهیم و پایه‌ای را برای فناوری تغییردهنده زندگی ایجاد کنیم.
اکنون ما روی مرحله بعدی توسعه تمرکز کرده ایم. مهندسان ما به سرعت در سرتاسر کشور در حال ساخت و ساز هستند و ما در حال حاضر برنامه‌هایی در دست اجرا داریم که باند پهن فیبر کامل را به بیش از 25 میلیون ساختمان می‌رساند. ما برای آینده ای که فیبرکامل برای همه در سراسر بریتانیا ایجاد خواهد کرد، هیجان زده هستیم.
لحن اعلامیه فوق تقریباً به این معنی است که عرضه فیبر نوعی خدمات عمومی نوع دوستانه است که شرکت متعهد شده است که 15 میلیارد دلار برای ارائه آن هزینه کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان