انگلیس طرح هشدار اضطراری تلفن همراه را راه اندازی کرد


ICTna.ir - دولت بریتانیا به زودی آزمایش سراسری سیستمی را انجام خواهد داد که به آن امکان می دهد تقریباً به همه تلفن های همراه پیام اضطراری ارسال کند. به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، سرویس هشدارهای...

ICTna.ir - دولت بریتانیا به زودی آزمایش سراسری سیستمی را انجام خواهد داد که به آن امکان می دهد تقریباً به همه تلفن های همراه پیام اضطراری ارسال کند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، سرویس هشدارهای اضطراری انگلیس دیروز راه اندازی شد. بنابر اعلام فقط زمانی از این سیستم استفاده می شود که خطری قریب الوقوع برای زندگی وجود داشته باشد، که طبعا یک رویداد بسیار نادر است.
انگلیس طرح هشدار اضطراری تلفن همراه را راه اندازی کرد
اولیور داودن، وزیر دولت بریتانیا در این زمینه گفت: ما در حال تقویت انعطاف‌پذیری ملی خود با یک سیستم هشدار اضطراری جدید، برای مقابله با طیف گسترده‌ای از تهدیدات - از سیل گرفته تا آتش‌سوزی‌های جنگلها هستیم. این انقلابی در توانایی ما برای هشدار و اطلاع رسانی به افرادی که در معرض خطر فوری هستند، خواهد بود و به ما کمک می کند تا مردم را ایمن نگه داریم. همانطور که در ایالات متحده و جاهای دیگر دیده‌ایم، صدای آلرت یک تلفن می‌تواند یک زندگی را نجات دهد.
هشدارهای اضطراری در سراسر انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی استفاده خواهد شد و استفاده اولیه از آنها بر جدی ترین حوادث مرتبط با آب و هوا، از جمله سیل شدید در انگلستان متمرکز خواهد بود. دولت از نزدیک با طیفی از ذینفعان و شرکا در سراسر بریتانیا برای توسعه این سیستم، از جمله همکارانی از خدمات اضطراری، گروه‌های حمل‌ونقل و آژانس محیط‌ زیست همکاری می‌کند.
هاردینگهام رئیس شورای فرماندهان آتش نشانی ملی انگلیس در این مورد گفت: همراه با تمام خدمات آتش نشانی و نجات در کشور، من مشتاقانه منتظر هشدارهای اضطراری در دسترس هستم تا به ما در انجام وظایف خود و کمک به جوامع در مواقع اضطراری کمک کند. ما این نوع سیستم را در جاهای دیگر در سرتاسر جهان مشاهده کرده‌ایم و مشتاقانه منتظریم که خدماتی مشابه در بریتانیا داشته باشیم و با همکاری مشترک با خدمات آتش نشانی و شرکایمان می‌خواهیم این سیستم به ما کمک کند تا در مواقع بحران، شما را به همان اندازه ایمن کنیم.
تست سراسری این سامانه چند هفته دیگر و در 23 آوریل (سوم اردیبهشت) برگزار خواهد شد که طی آن طبق ویدیویی که منتشر شده، به مردم هشدار داده می شود. در این سیستم برای اجبار به تایید پیام، تمام ویژگی های دیگر قفل می شوند تا زمانی که کاربر این کار را انجام دهد. اگر این امر کمی بیش از حد مزاحم به نظر می رسد، دارندگان گوشی های هوشمند می توانند با جستجوی «هشدارهای اضطراری» در دستگاه خود و خاموش کردن «هشدارهای شدید» و «هشدارهای خیلی شدید» از این سیستم انصراف دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید