آمازون 9هزار شغل دیگر را حذف می‌کند


ICTna.ir - تنها چند ماه پس از اعلام دور عظیمی از اخراج‌ها، غول آمریکایی آمازون در حال آماده شدن برای استفاده مجدد از ابزار حذف و اخراج کارکنان خود است. به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستتا)، این شرکت روز...

ICTna.ir - تنها چند ماه پس از اعلام دور عظیمی از اخراج‌ها، غول آمریکایی آمازون در حال آماده شدن برای استفاده مجدد از ابزار حذف و اخراج کارکنان خود است.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستتا)، این شرکت روز دوشنبه اعلام کرد که 9000 کارمند دیگررا به سمت درب خروج هدایت خواهد کرد و به کار آنان در این شرکت پایان خواهد داد. این بار کاهش‌ها در خدمات وب آمازون (AWS)، تبلیغات و سرویس استریم توییچ انجام خواهد شد. همچنین کاهش‌های بیشتری در واحد HR، تجربه و فناوری (PXT) که اساساً بخش منابع انسانی آمازون است، انجام می‌شود.
آمازون 9هزار شغل دیگر را حذف می‌کند
اندی جاسی، مدیر عامل آمازون، در یادداشتی به کارکنان گفت: از آنجایی که ما به تازگی مرحله دوم برنامه عملیاتی خود ("OP2") را در هفته گذشته به پایان رساندیم، می نویسم تا به اشتراک بگذارم که قصد داریم حدود 9000 موقعیت دیگر را در چند هفته آینده حذف کنیم، این اقدام بیشتر در AWS، PXT، تبلیغات و Twitch خواهد بود. این تصمیم دشواری بود، اما به نظر ما برای شرکت در دراز مدت بهترین تصمیم است.
برای چندین سال منتهی به امسال، اکثر مشاغل ما تعداد قابل توجهی اضافه کردند. با توجه به آنچه در کسب و کار و اقتصاد ما به طور کلی اتفاق می‌افتد، این امر منطقی بود. با این حال، با توجه به اقتصاد نامطمئنی که در آن زندگی می‌کنیم و عدم اطمینانی که به آینده نزدیک وجود دارد، ما تصمیم گرفته‌ایم در هزینه‌ها و تعداد کارکنانمان ساده‌ سازی کنیم.
برای مشاهده علت این مشکل تنها یک نگاه سریع به نتایج اخیر آمازون نیاز است: درآمد سال 2022 از 470 میلیارد دلار به تقریباً 514 میلیارد دلار افزایش یافت که رشد ناشی از فروش خدمات است. اما هزینه های عملیاتی نیز با 12.8 درصد افزایش به 501.7 میلیارد دلار رسید. در نتیجه، درآمد عملیاتی آمازون در سال 2022 بیش از 50 درصد کاهش یافت و به 12.2 میلیارد دلار رسید.
در مواجهه با ترکیبی از افزایش هزینه ها و عدم اطمینان اقتصادی، آمازون تصمیم گرفت چنین سیاستی را ارائه دهد.
در ژانویه ، مدیرعامل این شرکت تایید کرده بود که 18هزار موقعیت حذف خواهند شد، که شامل تعداد نامشخصی از تعدیل شغلی بود که آمازون در نوامبر سال گذشته اعلام کرد . حالا در ماه مارس هستیم و آمازون در حال حاضر دوباره تبرش را در دست گرفته و به جان کارکنانش افتاده است.
مدیرعامل آمازون روز دوشنبه گفت: اصل اصلی برنامه‌ریزی سالانه ما در سال جاری این بود که در عین حال لاغرتر باشیم و این کار را به گونه‌ای انجام دهیم که ما را قادر می‌سازد همچنان در تجارب کلیدی بلندمدت مشتری سرمایه‌گذاری کنیم که معتقدیم می‌تواند زندگی مشتریان و آمازون را به طور معناداری بهبود بخشد.
اعلامیه آمازون کمتر از یک هفته پس از اقدام مشابه متا مشابه منتشر شد. مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا، در به‌روزرسانی در مورد به‌اصطلاح «سال بهره‌وری» شرکتش، گفت که کار مؤثر این است که از شر 10هزار کارمند دیگر خلاص شویم. این علاوه بر 11هزار نفری بود که در نوامبر با آنها خداحافظی شده بود.
آمازون و متا به تنها شرکت های بزرگ فناوری نیستند که این کار را انجام می دهند. مایکروسافت و گوگل نیز اخراج های بزرگ و مشابهی داشتند. حالا دیگر مقیاس تعدیل نیرو، در بخش فناوری به گونه‌ای است که اکنون یک وب‌سایت اختصاصی به نام Layoffs.fyi وجود دارد که سعی می‌کند همه آنها را در زمان واقعی پیگیری کند. این سایت محاسبه می کند که سال گذشته، 1051 شرکت فناوری مجموعاً 161411 کارمند را اخراج کرده اند. کمتر از سه ماه از سال 2023 گذشته است و تا کنون 505 شرکت 148180 شغل را حذف کرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد