سامسونگ از تراشه اگزینوس کانکت U100 رونمایی کرد


سامسونگ از تراشه اگزینوس کانکت U100 رونمایی کرد

سامسونگ به تازگی چیپست اگزینوس کانکت U100 را معرفی کرد. با این تراشه تمام مشکلات موجود در سیستم‌های ارتباطی کوتاه‌برد حل می‌شود. این فناوری که مخصوص خودروها است، تمام راه‌حل‌های ارتباطی بی‌سیم کوتاه‌برد (مانند وای‌فای، بلوتوث و فوق باند) را باهم...

سامسونگ به تازگی چیپست اگزینوس کانکت U100 را معرفی کرد. با این تراشه تمام مشکلات موجود در سیستم‌های ارتباطی کوتاه‌برد حل می‌شود. این فناوری که مخصوص خودروها است، تمام راه‌حل‌های ارتباطی بی‌سیم کوتاه‌برد (مانند وای‌فای، بلوتوث و فوق باند) را باهم ترکیب می‌کند.

چیپست اگزینوس کانکت U100 از نظر نامگذاری بسیار مشابه تراشه U1 اپل است، احتمال می‌رود که این تشابه اتفاقی نباشد. تراشه U1 اپل به ویژگی ردیابی اشیا، AirTag، مجهز شده است.

چیپست سامسونگ از ویژگی اندازه‌گیری دقیق فاصله استفاده می‌کند و می‌تواند به طور دقیق درجه‌ها را اندازه‌‌‌گیری و مقیاس کند. از این فناوری می‌توان در گوشی‌های هوشمند، خودروها و اینترنت اشیا (IoT) برای تشخیص دقیق اندازه، فاصله و مکان استفاده کرد.

این تراشه به ویژگی ادغام فرکانس رادیویی، باند پایه و غیره مجهز شده که برای استفاده در دستگاه‌های فشرده نیز کاربرد دارد.

تراشه اگزینوس کانکت U100 سامسونگ برای افزایش سطح دقت از اندازه‌گیری‌های زمان رسیدن (ToA) و زاویه ورود سه‌بعدی (AoA) استفاده می‌کند. سامسونگ در این باره گفته است که این تراشه می‌تواند برای ردیابی مکان در محیط خانه و برنامه‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی که نیاز به ردیابی دقیق دارند، استفاده شود.

برخی از ویژگی‌های این تراشه شامل صرفه‌جویی در مصرف انرژی، تابع STS و موتور رمزگذاری سخت‌افزاری امن برای جلوگیری از هک خارجی هستند. همچنین سامسونگ اشاره کرد که تراشه جدید این شرکت به نسخه 3.0 کلید دیجیتال کنسرسیوم برای اتصال به خودرو مجهز شده و این امکان را برای گوشی‌های هوشمند فراهم می‌کند تا بدون آسیب دیدن به کلیدهای دیجیتال و وسایل نقلیه متصل شوند.

هنوز مشخص نیست که سامسونگ چه زمانی از این تراشه در محصولاتش استفاده خواهد کرد، اما به هر حال باید منتظر باشیم تا در آینده تراشه اگزینوس کانکت U100 را در محصولات جدید این شرکت ببینیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!