هشدار نارنجی هواشناسی در هرمزگان/ نقص فنی شناور مسافری


هشدار نارنجی هواشناسی در هرمزگان/ نقص فنی شناور مسافری

شناور «سروبندر» که از بندر هرمز به بندر شهید حقانی در حال حرکت بود، بدلیل نقص فنی در سیستم رانش از مسیر خود خارج و با تدابیر ایمنی از پیش تعیین شده تمامی مسافران در سلامت هستند.

شناور مسافربری سروبندر در ساعت ۱۴:۳۵ عصر امروز یکشنبه که از مبدا بندر هرمز به بندرعباس درحال حرکت بود، که به دلیل نقص فنی در حوضچه بندر شهید حقانی از مسیر اصلی خود خارج شد.

بر اساس این گزارش، بلافاصله با تدابیر لازم از سوی مسئولان و گروه‌های امدادی شناور یادشده توسط یدک کش همیار ناجی ۲ به اسکله ۱۰ بندر شهید حقانی پهلودهی و تمامی ۱۷۲ سرنشین آن در صحت و سلامت کامل شناور را ترک کردند.

گفتنی است؛ هیچ خطری متوجه هیچیک از مسافران نشده است و فقط به بدنه شناور آسیب جزئی وارد شده که علت فنی این حادثه در دست بررسی است.

هشدار نارنجی هواشناسی در هرمزگان/ نقص فنی شناور مسافری

صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در هرمزگان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از ورود سامانه بارشی جدید به استان و صدور هشدار هواشناسی و دریایی سطح نارنجی در استان خبرداد.

مهرداد حسن زاده عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی و هشدار دریایی سطح نارنجی در هرمزگان با ورود یک سامانه پر فشار بارشی به استان خبرداد. بر اساس مدل‌های هواشناسی و پیش‌بینی سازمان هواشناسی یک سامانه بارشی روز دوشنبه تا عصر سه شنبه در استان هرمزگان به ویژه در مناطق شرقی فعالیت خواهد کرد که سبب تقویت بارش‌ها در مناطق دریایی و ساحلی استان می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این سامانه سبب آبگرفتگی موقت معابر می‌شود و احتمال خسارت به سازه‌های دریایی وجود دارد تصریح کرد: این سامانه بیشتر در رودان، میناب، بشاگرد، سیریک، جاسک، بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، خمیر، ابوموسی و تنب بزرگ فعال است و توصیه می‌شود در مدت یاد شده نیروهای امدادرسان در آمادگی باشند و تمهیدات لازم نیز اندیشیده شود، همچنین توصیه می‌شود مردم از تردد و اسکان از حاشیه رودخانه‌های فصلی نیز اجتناب کنند.

حسن زاده گفت: همچنین یک هشدار دریایی سطح نارنجی نیز برای روز سه شنبه تا پنج شنبه صادر شده است که بر مبنای آن احتمال می‌رود شاهد تدوام بادهای شدید در مناطق دریایی باشیم. بر اثر وزش شدید باد احتمال می‌رود ارتفاع موج تا ۲۰۰ سانتی متر نیز شاهد باشیم به همین جهت توصیه می‌شود شناورهای سبک از تردد خودداری کرده و تفریحات دریایی و شنا در مدت یاد شده انجام نشود، همچنین برای تردد ایمن شناورهای مسافربری و تجاری بایستی تمهیدات لازم اندیشیده شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: در مدت یاد شده احتمال اختلال در تردد شناورها، احتمال آسیب به قفس و تورهای صیادی و اختلال در تردد شناورهای تجاری در محدوده خلیج فارس وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


4 سناریوی حادثه تروریستی مسکو