ثبت نخستین اهدای عضو 1402 در کهگیلویه و بویراحمد؛ بهنام 7 ساله


ثبت نخستین اهدای عضو 1402 در کهگیلویه و بویراحمد؛ بهنام 7 ساله

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از ثبت نخستین اهدای عضو ۱۴۰۲ در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

سید سینا سعیدی در جمع خبرنگاران گفت: اعضای بدن مرحوم «بهنام جایمند» کودک ۷ ساله هم استانی به بیماران نیازمند به پیوند، زندگی دوباره بخشید و با عمل خیر خانواده آن مرحوم نخستین اهدای عضو سال جدید استان رقم خورد. مرحوم بهنام جایمند که به علت تصادف در بخش icu بیمارستان شهید جلیل یاسوج تحت درمان بود، پس از تایید کمیته مرگ مغزی دانشگاه، صبح امروز ششم فروردین ماه ۱۴۰۲ کبد و کلیه‌های این مرحوم را برداشت و برای پیوند به بیماران نیازمند به مرکز فوق تخصصی ابوعلی سینای شیراز ارسال شد.

سعیدی عنوان کرد: بیمارانی که مرگ مغزی آنان احراز شود، به شرط وصیت بیمار یا موافقت، ولی میت جهت پیوند به بیمارانی که ادامه حیاتشان به پیوند عضو یا اعضای فوق بستگی دارد، اهدا می‌شود.

وی بیان کرد: بر این اساس پس از تایید کمیته مرگ مغزی دانشگاه و با اعلام رضایت خانواده نوع دوست آن زنده‌یاد نسبت به اهدای اعضای قابل پیوند وی، اقدام و نخستین اهداء عضو استان در سال ۱۴۰۲ ثبت شد.

گفتنی است که اعضای بدن «بهنام جایمند» دانش آموز پایه اول ابتدایی روستای «گندی‌خوری» از توابع شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد که به دلیل تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، پس از تشخیص پزشکان و رضایت والدین، به بیماران نیازمند اهدا شد.

حسنعلی عزت خواه، مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه گفت: با ایثار خانواده این دانش آموز، همیشه یاد و نامش ماندگار شد و کبد و دو کلیه آن زنده یاد به بیماران نیازمند عضو هدیه شد.

وی این مصیبت تلخ و غم انگیز را به خانواده و جامعه فرهنگی و دانش آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد بخصوص شهرستان دنا تسلیت گفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی