سفر بیش از 6 میلیون نفر به مشهد


سفر بیش از 6 میلیون نفر به مشهد

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان‌ رضوی گفت: از ۱۵ اسفند سال پیش تا روز گذشته مجموعا ۶ میلیون ۳۶۸ هزار و ۷۰۷ زائر ورودی به استان داشته‌ایم. همچنین چهار میلیون و ۷۷۱ هزار و ۴۴ نفرشب در مشهد از ظرفیت اسکان‌های رسمی، موقت و اضطراری استفاده کرده‌اند. این رقم برای استان بر اساس گزارش کمیته اسکان پنج میلیون و ۴۴۷ هزار و ۶۲۰ نفرشب اعلام شده است.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد ظهر امروز، ۶ فروردین ماه، در نشست خبری ستاد ارئه خدمات سفر در محل شرکت فرآوردهای نفتی خراسان رضوی اظهار کرد: ما در استانداری بیشتر در لایه ظاهری ارائه خدمت به زائران هستیم؛ لذا هدف از برگزاری نشست‌های ستاد ارائه خدمات سفر در دستگاهای مختلف این است که فعالان حوزه رسانه با لایه‌های مختلف خدمت‌رسانی بیشتر آشنا شوند.

وی افزود: روز پنجم فروردین ۵۲۴ هزار ۴۳۳ نفر ورودی زائر به مشهد داشتیم و روز گذشته مجموعا ۲۸۶ هزار و ۵۹۷ نفر از ظرفیت اسکان رسمی، موقت و اضطراری در شهر مشهد استفاده کرده‌اند.

گنابادی‌نژاد ادامه داد: در حوزه تامین سوخت با توجه به اینکه از مصوبات کارگروه زیارت این بود که سوخت مورد نیاز تامین شود، اقدامات لازم صورت گرفته است؛ لذا در تامین سوخت مشکلی نداشتیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: یک مطلب از تقاضاها رسیدگی به وضعیت بهداشت و رفاه خدمات جایگاه سوخت شامل نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی بود که با توجه به نامناسب بودن برخی از موارد مناسب‌سازی در این راستا صورت گرفت.

وی اظهار کرد: با توجه به اجرای طرح جمع‌آوری کارت‌های سوخت از جایگاه‌ها و ترغیب استفاده مردم از کارت‌های سوخت خود با هماهنگی وزیر نفت قرار بر این شد که این طرح در ایام نوروز اجرایی نشود تا اختلالی در تهیه سوخت برای زائران به وجود نیاید.

گنابادی‌نژاد با اشاره به اینکه هندسه و الگوی سفر با توجه به ماه رمضان تغییر کرده، خاطرنشان کرد: نکته‌ حائز اهمیت این است که طی ۲ روز با رشد ورود زائران از جاده شمال و قوچان مواجه بوده‌ایم که با وسایل شخصی خود به مشهد سفر کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیت کنید و فال حافظ 9 فروردین را بخوانید + فیلم