آپدیت One UI 5.1 برای سامسونگ گلکسی A14 5G منتشر شد


آپدیت One UI 5.1 برای سامسونگ گلکسی A14 5G منتشر شد

انتشار آپدیت One UI 5.1 با شماره ورژن A146BXXU1BWC3 برای گوشی سامسونگ گلکسی A14 5G آغاز شده است. این به‌روزرسانی با ویژگی‌های جدید و قابلیت بهبود پایداری دستگاه در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.بعلاوه آپدیت جدید شامل پچ امنیتی ماه مارس 2023 اندروید...

انتشار آپدیت One UI 5.1 با شماره ورژن A146BXXU1BWC3 برای گوشی سامسونگ گلکسی A14 5G آغاز شده است. این به‌روزرسانی با ویژگی‌های جدید و قابلیت بهبود پایداری دستگاه در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

بعلاوه آپدیت جدید شامل پچ امنیتی ماه مارس 2023 اندروید بوده و بیش از 50 مشکل امنیتی موجود در گوشی‌های گلکسی را اصلاح می‌کند. در نتیجه دریافت این به‌روزرسانی توسط کاربران، امری ضروری قلمداد خواهد شد.

این به‌روزرسانی هم‌اکنون در برخی کشورهای آسیایی از جمله هندوستان و سریلانکا قابل دسترس است؛ اما کاربران مقیم سایر کشورها نیز احتمالا طی چند روز آینده قادر به دریافت آن خواهند بود. کاربران در صورت تمایل به استفاده از آخرین نسخه نرم‌افزار منتشر شده برای گوشی خود می‌توانند به مسیر Settings > Software update مراجعه کرده و دکمه Download and install را لمس نمایند.

همچنین مالکان گلکسی A14 5G در صورت تمایل می‌توانند فایل رسمی فریم‌ور را از طریق اینترنت دانلود نموده و آن‌را به‌طور دستی روی دستگاه خود فلش کنند.

آپدیت One UI 5.1 امکانات متعددی را برای گوشی گلکسی A14 5G به ارمغان می‌آورد. بهبود اپلیکیشن‌های استوک از جمله برنامه گالری یکی از اصلاحات مورد انتظار به‌شمار می‌رود.

اکنون این برنامه از عملکرد جستجوی بهتری برخوردار بوده و مشاهده و ویرایش اطلاعات EXIF نیز آسان‌تر است. اپلیکیشن Modes and Routines نیز با گزینه‌ها و ویژگی‌های جدیدی نظیر سبک فونت، Quick Share، رینگتون و والپیپر به‌روزرسانی شده است.

امکانات مولتی تسکینگ نیز با وجود قابلیت باز کردن حالت اسپلیت اسکرین از طریق ژست کشیدن 2 انگشت به سمت بالا بیش از پیش کارآمد شده است. همچنین اکنون گوشی در ابتدا برنامه‌های پرکاربرد را نمایش داده و سرعت فرآیند مولتی تسکینگ را افزایش می‌دهد. اکنون کاربران برای مینیمایز و ماکسیمایز کردن پنجره برنامه‌ها قادر به کشیدن آنها بوده و این موضوع، پیمایش میان برنامه‌ها را تسهیل می‌کند.

آپدیت One UI 5.1 برای سامسونگ گلکسی A14 5G منتشر شد

سامسونگ گلکسی A14 5G مجهز به یک نمایشگر 6.6 اینچی LCD با طراحی Infinity-V، رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 90 هرتزی است. توان پردازشی این گجت از طریق پردازنده 8 هسته‌ای Dimensity 700 ساخت شرکت مدیاتک تامین می‌شود. این تراشه با استفاده از فرآیند 7 نانومتری تولید شده و مجهز به پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 است.

پردازنده مذکور در کنار 4 یا 6 گیگابایت رم LPDDR4x و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی فعالیت می‌کند. همچنین به لطف وجود درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی، کاربران قادر به ارتقاء فضای ذخیره‌سازی دستگاه تا سقف 1 ترابایت خواهند بود.

این دستگاه مجهز به سیستم‌عامل‌ اندروید 13 بوده و سیستم دوربین سه‌گانه روی پنل پشتی آن از ماژول اصلی 50 مگاپیکسلی، حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی و یک سنسور 2 مگاپیکسلی دیگر میزبانی می‌کند. دوربین جلویی نیز از رزولوشن 13 مگاپیکسلی برخوردار است.

حسگر اثرانگشت روی لبه جانبی بدنه، جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون و درگاه USB Type-C سایر ویژگی‌های سامسونگ گلکسی A14 5G را تشکیل می‌دهند. انرژی مورد نیاز این گجت از طریق یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 15 واتی تامین می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کی یف طی یک هفته بیش از 3500 سرباز خود را در محور دونتسک از دست داد