بعضی بازیکنان تیم ملی سر کار می‌روند/ من مسی فوتبال ساحلی جهان هستم


بعضی بازیکنان تیم ملی سر کار می‌روند/ من مسی فوتبال ساحلی جهان هستم

مسلم مسیگر در ۳۸ سالگی همچنان در تیم ملی فوتبال ساحلی می‌درخشد و حالا او را در این رشته به نام مسی می‌شناسند.

به گزارش “ورزش سه”، تیم فوتبال ساحلی ایران قهرمان جام ملت‌های آسیا شد و همین موضوع بهانه‌ای شد تا با مسلم مسیگر که به عنوان بهترین بازیکن رقابت‌های آسیایی فوتبال ساحلی انتخاب شد گفت‌وگو کنیم.

گفت و گو با مسی ایران را در زیر بخوانید:

*یک بیوگرافی از خودتان ارائه دهید تا فوتبال‌دوستان و به خصوص علاقمندان به فوتبال ساحلی با شما بیشتر آشنا شوند.
بنده متولد ۲۶ شهریور ۱۳۶۳ در شهرستان بوشهر هستم و از بدو ورود فوتبال ساحلی به ایران یعنی حدود ۱۷ سال است که عضو تیم ملی هستم و به عنوان سرباز برای کشورم به میدان می‌روم.

*چه عناوین و افتخاراتی را تا به امروز کسب کردید؟
در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ در مسابقات آسیایی آقای گل رقابت‌ها شدم و امسال و پس از وقفه بیش‌تر از ۱۰ ساله و در ۳۸ سالگی باز هم توانستم با کمک بچه‌های تیم و کادرفنی و لطف خداوند برای سومین بار این عنوان را کسب کنم و بهترین بازیکن مسابقات شوم البته که قهرمان واقعی سایر اعضای تیم هستند.

*در مورد کسب عنوان قهرمانی آسیا در تایلند و صعود به جام‌جهانی چه نظری دارید؟
تیم ما بسیار سخت‌کوش، یک‌دست و با غیرت است که خدا را شکر توانستیم با همدلی و آرامشی که در اردو برقرار بود ضمن کسب عنوان قهرمانی، پس از وقفه ۴ ساله با اقتدار و با پیروزی‌های یک طرفه و پر گل به جام جهانی صعود کنیم و ثابت کردیم که فوتبال ساحلی ایران چه جایگاه ویژه‌ای در دنیا دارد.

*کمی در مورد فامیلی جالب خودتان توضیح دهید که مسیگر چه معنایی دارد؟
به نظرم باید این مورد را از اجدادمان بپرسید(با خنده) ولی این کلمه از مس و مسگری می‌آید و این طور که از پدرم پرس و جو کردم از قرار معلوم شغل اجدادی خانواده ما مسگری بود که در طول زمان به مسیگر تغییر پیدا کرد.

*چرا در داخل و خارج از کشور شما را «مسی» صدا می‌زنند؟
من علاقه زیادی به فوتبال آرژانتین و لیونل مسی دارم و به دلیل شباهت نام خانوادگی، هم در داخل کشور و هم در آسیا و دنیا بیشتر بنده را با نام مسی صدا می‌زنند که باید بگویم به دلیل علاقه من به مسی و همان شباهت فامیلی است نه به خاطر سبک بازی.

*چرا به سمت فوتبال ساحلی رفتید و فوتبالیست نشدید؟
بنده از از رده نوجوانان، جوانان، امید و یک مقطعی در رده بزرگسالان عضو تیم شاهین بوشهر بودم و سپس به دلیل علاقه به فوتسال به تیم دریانوردان آمدم ولی یک دوره مسابقات فوتبال ساحلی استانی در سال ۸۴ در بوشهر برگزار شد و با دریانوردان قهرمان شدیم و بنده هم آقای گل شدم. مدتی هم به صورت تفریحی در مسابقات کشوری حاضر شدیم و مقام سوم را به دست آوردیم و باز هم آقای گل شدم و از همان زمان به صورت حرفه‌ای این موضوع را دنبال کردم.

بعضی بازیکنان تیم ملی سر کار می‌روند/ من مسی فوتبال ساحلی جهان هستم

*در مورد سطح مسابقات تایلند و رقبایی که داشتید توضیح دهید.
قبل از مسابقات در مصاحبه‌ای گفته بودم که ما توجهی به رقبا نداریم و فقط روی نقاط ضعف و قوت خودمان کار می‌کنیم چون به توانایی، قدرت و تجربه کادرفنی خودمان آگاه بودیم چرا که ما ترسی از رقبای آسیایی نداریم و خدا را شکر توانستیم از همان بازی‌های گروهی تیم‌هایی مثل مالزی و امارات را در هم بکوبیم. در مرحله حذفی هم بحرین را ۱۰ بر صفر شکست دادیم و فکر می‌کنم رقبا حساب کار دستشان آمد و ترس رقبا چند برابر شد و در فینال هم برای اولین بار در تاریخ مسابقات یک تیم کلین شیت کرد و توانستیم ژاپن که نایب قهرمان جام جهانی قبلی است را ۶ بر صفر شکست دهیم و نشان دادیم قدرت ما فراتر از آسیا است.

*چه درخواستی از فدراسیون و مدیران ورزش کشور پس از این قهرمانی دارید؟
تیم ملی فوتبال ساحلی نیاز به حمایت ویژه دارد و واقعاً حیف است که پس از این قهرمانی تیم به امان خدا رها شود. لیگ فوتبال ساحلی بسیار پویا و سطح بالایی داریم اما از لحاظ سطح درآمد متأسفانه شرایط مطلوب نیست و حتی برخی بازیکنان تیم ملی دو شغله هستند و شاید باور نکنید سقف قرارداد باشگاهی ما ۱۵۰ میلیون تومان بوده که بسیار رقم پایینی است و بازیکنان با این شرایط شاهکار کردند هر چند که باز هم می‌گویم ما سرباز تیم ملی هستیم و خدا را شکر در این شرایط اقتصادی سخت ذره‌ای دل مردم را شاد کردیم.

*کسب عنوان بهترین بازیکن مسابقات چه حس و حالی برای شما داشت؟
کسب این عنوان زحمت بچه‌ها بود و با لطف خداوند این دوره قرعه به نام بنده افتاد تا بهترین بازیکن مسابقات شوم البته که باید بگویم قاعدتاً تیمی که قهرمان می‌شود اکثر جوایز فردی را نیز کسب می‌کند.

*در مورد مهارت فردی ایرانی‌ها در ضربه قیچی برگردان و گلی که شما به همین صورت به ژاپن زدید چه نظری دارید؟
باید بگویم مهارت ایرانی‌ها در زدن ضربات قیچی برگردان در فوتبال ساحلی دنیا زبانزد خاص و عام است و باور کنید از یک جلسه تمرینی یک و نیم ساعته حدود نیمی از این زمان را صرف تمرین قیچی برگردان می‌کنیم و شانسی نیست و نتیجه تلاش و زحمات بازیکنان است. در مسابقات آسیایی و جهانی هم تیم ما بیشتر گل‌های به ثمر رسیده از این طریق را دارد و این مورد باعث جذابیت فوتبال ساحلی است.

بعضی بازیکنان تیم ملی سر کار می‌روند/ من مسی فوتبال ساحلی جهان هستم

*طرفدار استقلال هستید یا پرسپولیس؟
من طرفدار شاهین بوشهر هستم و از بچگی به این تیم علاقه دارم و البته پرسپولیسی هم هستم.

*نظرتان در مورد فوتبالیست‌های بوشهری مثل طارمی، قایدی، محبی و... چیست؟
استعدادهای ناب و زیادی در جنوب ایران و به خصوص بوشهر وجود دارند و نیازی به تمجید بنده ندارد و سرآمد آن‌ها هم مهدی طارمی است که در فوتبال اروپا و تیم بزرگ پورتو خوش درخشیده و نشان داده فراتر از آسیا بازی می‌کند. باید بگویم که واقعاً زشت است با وجود این همه استعداد و ستاره و علاقه به فوتبال یک نماینده در لیگ برتر نداریم و پارس جنوبی هم در لیگ یک که اصلاً بازیکن بومی جذب نمی‌کند.

*صحبت پایانی؟
امیدوارم مدیران فدراسیون حمایت لازم را از تیم ملی داشته باشند و با جذب اسپانسر امکانات لازم را برای ما فراهم کنند چرا که واقعاً توانایی قهرمانی در جام جهانی را داریم. از طرفی هم امیدوارم که برخی باشگاه‌های فوتبال ملزم به راه‌اندازی تیم فوتبال ساحلی شوند تا باعث پیشرفت سطح مالی و امکانات فوتبال ساحلی کشور شوند. کشور ما با توجه شرایط اقلیمی پتانسیل قهرمانی در جام جهانی را دارد؛ همان‌طور که در فینال جام بین‌ قاره‌ای برزیل را شکست دادیم و قهرمان شدیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیت کنید و فال حافظ 9 فروردین را بخوانید + فیلم