مسکو: از غرب به‌دلیل خرابکاری در نورد استریم غرامت می‌گیریم


مسکو: از غرب به‌دلیل خرابکاری در نورد استریم غرامت می‌گیریم

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) از احتمال تصمیم مسکو برای اخذ غرامت از کشورهای غربی به‌دلیل خرابکاری در خط لوله انتقال گاز «نورد استریم» خبر داد.

مسکو: از غرب به‌دلیل خرابکاری در نورد استریم غرامت می‌گیریم

به گزارش راهبرد معاصر پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «اطلاعات به‌دست آمده نشان می‌دهد که حمله به خطوط نورد استریم بدون مشارکت کشورهای [غربی] و سرویس‌های امنیتی خصوصی آنها انجام نمی‌شد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه غرب در حال انجام هر کاری برای منحرف کردن توجهات از خرابکاری در نورد استریم است تا در دستورکار کشورها قرار نگیرد، تاکید کرد: «اما روسیه اجازه آن را نمی‌دهد و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از آن انجام می‌دهد».

سخنگوی کرملین همچنین اضافه کرد:‌«[روسیه] ارائه مطالبات برای غرامت گرفتن درخصوص خرابکاری در نورد استریم را پس از شناسایی مسئولین آن، موجه می‌داند».

طبق این گزارش، پسکوف درباره استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی روسیه در بلاروس نیز توضیح داد: «برنامه ما با توجه به انتقادات غرب تغییر نخواهد کرد و تحت تأثیر واکنش کشورهای غربی قرار نمی‌گیرد».

از سوی دیگر، «دمیتری بیرشِوسکی» رئیس بخش همکاری‌های اقتصادی در وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه نیز گفته که احتمال درخواست غرامت برای نورد استریم وجود دارد اما آینده این پروژه هنوز مشخص نیست.

پیش از این نیز «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفته بود: «انفجاری از این نوع و با این قدرت و این عمق تنها از سوی نیروهای متخصص و با حمایت کامل یک قدرت دولتی برخوردار از برخی تکنولوژی‌ها می‌تواند به اجرا در بیاید»./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو