ده درصد کودکان درگیر با کرونا و مشکلات مغزی، فوت کردند


ده درصد کودکان درگیر با کرونا و مشکلات مغزی، فوت کردند

یافته ‌های یک نظرسنجی ملی جدید که توسط تیم مطالعاتی ویژه ای از وزارت بهداشت ژاپن منتشر شده است، نشان می دهد: بیش از ۱۰ درصد از جوانان ژاپنی که پس از ابتلا به کووید-۱۹ به سندرم حاد مغزی مبتلا شده‌ اند، درگذشته‌ اند.به گزارش سیناپرس، نتایج یک مطالعه...

یافته ‌های یک نظرسنجی ملی جدید که توسط تیم مطالعاتی ویژه ای از وزارت بهداشت ژاپن منتشر شده است، نشان می دهد: بیش از ۱۰ درصد از جوانان ژاپنی که پس از ابتلا به کووید-۱۹ به سندرم حاد مغزی مبتلا شده‌ اند، درگذشته‌ اند.

به گزارش سیناپرس، نتایج یک مطالعه جدید که بین ژانویه ۲۰۲۰ تا مه ۲۰۲۲ انجام شد مشخص شده است که ۱۰ درصد کودکان درگیر با عوارض کرونا، فوت کرده اند. این بررسی ۳۴ مورد آنسفالوپاتی حاد مرتبط با عفونت کووید ۱۹را در افراد زیر ۱۸ سال کشف کرد.

طی این مطالعه، محققان شرایط ۳۱ کودک مبتلا به کرونا را بررسی کردند که هیچ بیماری زمینه‌ای نداشتند که ممکن است در آسیب مغزی نقش داشته باشد.

از بین این ۳۱ کودک، ۱۹ بیمار بهبودی کامل پیدا کردند، اما چهار نفر از آنها بهبود نیافتند و در ۸ کودک دیگر نیز مشکلات جدی شناسایی شد. گفته شد که از این هشت نفر، پنج نفر از عوارض جانبی شدید، از جمله بستری بودن و بیهوش شدن رنج می ‌بردند.

بر اساس این نظرسنجی، تشنج، که تقریباً نیمی از بیماران دچار آن بودند، کاهش هوشیاری و تغییر گفتار یا رفتار، علائم اولیه اصلی بودند. هنگامی که سویه کرونا ویروس اومیکرون در ژانویه ۲۰۲۲ یا بعد از آن رایج شد، اکثر افراد آنسفالوپاتی حاد را تجربه کردند.

این مطالعه همچنین نشان داد که نسبت کودکان مبتلا به عفونت کووید که علائم مغزی را قبل و بعد از سال ۲۰۲۲ تجربه کرده‌اند، تفاوت قابل ‌توجهی نشان نمی‌ دهد، که نشان می‌دهد سویه اومیکرون ممکن است لزوماً احتمال بروز بیماری مغزی را افزایش ندهد.

به گزارش سیناپرس، این مطالعه نشان می دهد ده درصد کودکان مبتلا به کرونا که دچار علائم و مشکلات مغزی شدند، فوت کرده و جان خود را از دست داده اند که این موضوع می تواند هشدار دهنده باشد.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: english.news.cn

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!