کنایه گوگل به اپل در خصوص امنیت برنامه iMessages


کنایه گوگل به اپل در خصوص امنیت برنامه iMessages

پیامک ارسال کردن یکی از قابلیت‌های اصلی هر تلفن همراه به شمار می‌رود. کمپانی‌ها در تلاشند روز به روز بر قابلیت‌های پیام‌رسان خود بیافزایند؛ شرکت اپل نیز طوری این ویژگی را تنظیم کرده است تا تمامی کاربران خود را در اکوسیستم مربوط به خود نگه دارد.به...

پیامک ارسال کردن یکی از قابلیت‌های اصلی هر تلفن همراه به شمار می‌رود. کمپانی‌ها در تلاشند روز به روز بر قابلیت‌های پیام‌رسان خود بیافزایند؛ شرکت اپل نیز طوری این ویژگی را تنظیم کرده است تا تمامی کاربران خود را در اکوسیستم مربوط به خود نگه دارد.

به همین خاطر، اگر کاربر اندرویدی به یکی از کاربران آیفون پیامکی ارسال کند، از طریق رنگ پیامک می‌توان تشخیص داد که کاربر اندرویدی کدام کاربر است. پیام کاربران آیفون در رنگ آبی و پیام کاربر اندروید در رنگ سبز مشاهده می‌شود. گوگل در تلاش است تا کمپانی اپل را به استفاده از پروتکل سرویس ارتباطات کامل (RCS) وادار کند.

این قابلیت می‌تواند پیام‌رسانی یکپارچه را بین دستگاه‌های آیفون و اندرویدی به وجود بیاورد. اما کمپانی اپل همچنان مایل است تا از قابلیت انحصاری iMessages خود استفاده کند. گوگل باور دارد که اپل با چنین تصمیمی کاربران خود را در معرض خطر قرار می‌دهد.

پروتکل سرویس ارتباطات کامل (RCS) برای جایگزینی SMS و MMS ایجاد شده که به کاربران امکان می‌دهد تا علاوه بر تجربه چت‌های گروهی، تصاویر، ویدیوها، رمزگذاری سرتاسری، از تجربه ارسال پیامکی کامل‌تری نیز بهره ببرند. کاربران اندرویدی می‌توانند برنامه Messages گوگل را از فروشگاه اپ استور دانلود کنند.

کنایه گوگل به اپل در خصوص امنیت برنامه iMessages

هیروشی لاکهایمر، معاون ارشد پلتفرم‌ها و اکوسیستم‌های گوگل، در این باره اظهار داشت که سیستم انحصاری ارسال پیامک اپل ممکن است مشکلاتی را برای کاربران این کمپانی ایجاد کند. کاربر اپل پس از اینکه پیامکی را برای یک کاربر اندرویدی در برنامه Messages ارسال می‌کند، در معرض خطر قرار می‌گیرد؛ چرا که این پیام به صورت پیام SMS معمولی ارسال می‌شود و ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی شود.

او در ادامه بیان کرد که سیستم سرویس ارتباطات کامل (RCS) گوگل بیش از 500 میلیون کاربر دارد. این فناوری برای این به وجود آمده تا کاربران به شکل آسان‌تری پیامک ارسال کنند و به اپراتورها متکی نباشند.

کنایه گوگل به اپل در خصوص امنیت برنامه iMessages

گوگل گفته است که قصد ندارد این سیستم پیام‌رسانی را جایگزین واتساپ یا اسنپ چت کند. اما از آنجایی که این روش پیش‌فرض برای برقراری ارتباط برای اکثر کاربران طراحی شده، اپل هم باید در بین سایر کمپانی‌ها حضور داشته باشد؛ بدون حضور اپل، این اقدامات نتیجه‌ای در پی نخواهند داشت.

بر اساس تحقیقاتی که تاکنون انجام شده است، هر کاربر از 3 تا 4 برنامه پیام‌رسانی (واتس‌اپ، اسنپ چت و غیره) استفاده می‌کند. گوگل هیچ اصراری ندارد که اپل از این سیستم استفاده کند و اپل هم به صراحت اعلام کرده است که این کار را انجام نخواهد داد.

حریم خصوصی حق هر کاربری است که از سیستم پیامکی استفاده می‌کند؛ کاربران اپل نیز باید مانند دیگر کاربران، امنیت بیشتری را تجربه کنند و از این ضعف امنیتی به دور باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا