خاطره ملبورن در یانگون زنده شد؛/ و این غزال تیزپای فوتبال زنان ایران در آسیا


خاطره ملبورن در یانگون زنده شد؛/ و این غزال تیزپای فوتبال زنان ایران در آسیا

ستاره ریزنقش فوتبال زنان ایران توانست بار دیگر در نقش یک ستاره بدرخشد و تیم ملی را به موفقیت برساند.

به گزارش "ورزش سه" نگین زندی؛ ستاره‌ای که بدون‌تردید آینده فوتبال زنان ایران برای اوست. مهاجم ریزنقش، سرعتی و خوش‌تکنیکی که به واسطه جثه کوچکی که دارد، با حرکات چشم‌نواز خود بارها توانسته در عرصه باشگاهی و ملی بدرخشد و امروز به لطف درخشش او در ورزشگاه توونا کشور میانمار، زنان فوتبال ایران توانستند برای سومین‌بار حضور در مرحله دوم انتخابی المپیک را تجربه کنند و بعد از سال‌های 2012 و 2020، حالا در راه رسیدن به المپیک پاریس، زنان ایران شانس موفقیت دارند.

زندی که در بازی رفت برابر میانمار با وجود خلق چند موقعیت گلزنی ناکام در فروپاشی دروازه حریف بود، امروز توانست از نمایش تهاجمی حریف حداکثر بهره ببرد و در ضدحملات، امید اول ایران برای گلزنی بود. با وجود خلق 4 موقعیت گلزنی روی دروازه حریف، نگین زندی تنها یک بار توانست در قامت گلزن بدرخشد و ناکام در آن بود تا بتواند بیش از یک گل به کارنامه گل‌های ملی‌اش اضافه کند.

خاطره ملبورن در یانگون زنده شد؛/ و این غزال تیزپای فوتبال زنان ایران در آسیا

ستاره 20 ساله فوتبال زنان البته با گلی که زد توانست زمینه‌ساز صعود ایران به جمع 12 تیم برتر آسیا در مسیر انتخابی المپیک 2024 پاریس شود. نگین زندی پاس در عمق تماشایی زینب عباسپور را با فرار سرعتی و دریبل تماشایی‌اش تکمیل کرد تا برخلاف جریان بازی، شاگردان مریم آزمون باشند که از رسیدن به گل در ورزشگاه توونا جشن بگیرند.

نگین زندی پیش از درخشش در مسابقه امروز، توانسته بود در قامت ستاره تیم ملی جوانان، صعود به مرحله نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا زیر 20 سال را تجربه کند و پیش از این افتخار هم همراه خاتون قهرمانی لیگ برتر را به‌دست آورد تا یک ماه پرماجرا و پرحادثه را پشت سر بگذارد.

فشار بازی‌های متوالی تاثیر خود را روی نگین زندی گذاشت و ستاره ریزنقش و سرعتی که امروز در گرمای 45 درجه بارها با استارت‌های انفجاری خود روی دروازه میانمار خطرآفرین شد، در دقیقه 86 به دلیل مصدومیت از زمین مسابقه با برانکارد خارج شد تا بعد از گذراندن یک ماه رویایی، احتمالاً خود را برای یک دوره مصدومیت نسبتاً طولانی آماده کند.

تحریریه "ورزش سه" برای ستاره ریزنقش، خوش‌تکنیک و گلزن فوتبال زنان ایران که از او به عنوان بدل مهدی قایدی در فوتبال زنان یاد می‌شود، آرزوی سلامتی و موفقیت توأمان دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش بانوان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه چهارشنبه 29 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق