راهنمای انتخاب مدل کابینت آشپزخانه


راهنمای انتخاب مدل کابینت آشپزخانه

انتخاب مدل کابینت آشپزخانه یکی از مراحل ساخت ساختمان و یا بازسازی بنا محسوب می‌شود. امروزه تنوع بسیاری در مدل‌های کابینت آشپزخانه وجود دارد که شما می‌توانید مطابق با سلیقه و بودجه خود از بین آن‌ها انتخاب کنید. کابینت سازی و همچنین نصب...

انتخاب مدل کابینت آشپزخانه یکی از مراحل ساخت ساختمان و یا بازسازی بنا محسوب می‌شود. امروزه تنوع بسیاری در مدل‌های کابینت آشپزخانه وجود دارد که شما می‌توانید مطابق با سلیقه و بودجه خود از بین آن‌ها انتخاب کنید.

کابینت سازی و همچنین نصب کابینت ساخته‌شده، باید توسط نیروی متخصص و مجرب در این زمینه انجام شود تا نتیجه کار کاملا رضایت‌بخش باشد. در ادامه توضیحات کاربردی درباره قیمت نصب کابینت و همچنین انتخاب مدل کابینت آشپزخانه کوچک و سبک‌های دیگر آشپزخانه به شما ارائه خواهیم داد.

مدل‌های مختلف کابینت آشپزخانه

امروزه تنوع بسیار گسترده‌ای در طراحی کابینت و کابینت سازی وجود دارد. شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود، ابعاد آشپزخانه، سبک دکوراسیون خانه و همچنین بودجه‌ای که در نظر دارید، به انتخاب مدل کابینت آشپزخانه بپردازید تا یک طراحی فوق‌العاده در قلب خانه خود داشته باشید. در همین راستا در این بخش به معرفی چند نمونه از سبک‌های مختلف طراحی کابینت می‌پردازیم.

سبک کلاسیک

سبک کلاسیک را می‌توان یکی از سبک‌های محبوب و پرطرفدار در طراحی آشپزخانه به شمار آورد. در این سبک معمولا از کابینت‌های چوبی، ممبران و یا طرح چوب استفاده می‌شود که حس و حال طبیعی بودن فوق‌العاده‌ای را به فرد منتقل می‌کنند. این سبک برای آشپزخانه‌های بزرگ و خانه‌های ویلایی انتخاب بسیار مناسبی محسوب می‌شود؛ اما نمی‌تواند انتخاب مناسبی برای مدل کابینت آشپزخانه کوچک باشد. چراکه در چنین حالتی باعث کوچک‌تر به نظر آمدن آشپزخانه خواهد شد. از اصلی‌ترین ویژگی‌های این سبک کابینت‌ها می‌توان به توجه ویژه به جزئیات، استفاده از دستگیره‌های مجلل و بزرگ، ابزارهای مختلف، سرستون‌های کارشده و … اشاره کرد.

راهنمای انتخاب مدل کابینت آشپزخانه

سبک مدرن

یکی از سبک‌هایی که امروز بسیار کاربرد داشته و موردپسند انواع سلیقه‌ها نیز واقع می‌شود، سبک مدرن است. اساسی‌ترین اصل در نصب کابینت به سبک مدرن؛ رعایت سادگی است. به همین دلیل در این سبک معمولا از کابینت‌های با رنگ روشن و خنثی استفاده می‌شود که با انواع دکوراسیون‌ها سازگاری داشته و می‌توانند نتیجه جذابی ایجاد کنند.

معمولا در طراحی و ساخت این کابینت‌ها از دستگیره‌ها و ابزارهای بزرگ استفاده نشده و همه چیز در ساده‌ترین حالت خود پیش می‌رود. خطوط موازی نیز از دیگر ویژگی‌های این سبک به شمار می‌روند. از مدل‌های مدرن می‌توان به کابینت های گلاس، ام دی اف، ملامین، فرامید و … اشاره کرد.

راهنمای انتخاب مدل کابینت آشپزخانه

سبک نئوکلاسیک

یکی از سبک‌های جدید و به‌روزی که در طراحی کابینت آشپزخانه به وجود آمده، سبک نئوکلاسیک است. این سبک را می‌توان بین کلاسیک و مدرن دانست که ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد. سبک نئو کلاسیک می‌تواند جلوه خاصی به آشپزخانه شما بخشیده و یک حالت جذاب برای آن به ارمغان آورد. از مدل‌های این سبک کابینت آشپزخانه می‌توان به کابینت انزو، کابینت پولیشی و همچنین کابینت پوششی اشاره کرد.

نکات انتخاب مدل کابینت آشپزخانه

برای اینکه بتوانید نهایت رضایت را از انتخاب مدل کابینت آشپزخانه خود داشته باشید، لازم است که به نکات خاصی توجه کنید. در این قسمت به مهم‌ترین نکات در زمینه انتخاب مناسب‌ترین کابینت می‌پردازیم.

طراحی کابینت

یکی از اصلی‌ترین مراحل کابینت سازی، مربوط به طراحی کابینت است. در ابتدا شما باید طراحی کابینت خود را بین سبک‌های معرفی‌شده یعنی کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن انتخاب کنید. بر اساس انتخاب طراحی، باید به سراغ انتخاب دستگیره‌ها، رنگ، نحوه نورپردازی و سایر جزئیات کابینت بروید.

جنس کابینت

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که برای مدل کابینت باید در نظر داشته باشید، انتخاب جنس متریال مصرفی برای بدنه، درب و صفحه رویی کابینت است. در این زمینه توصیه می‌کنیم که علاوه بر بودجه خود، به ماندگاری و دوام هر جنس نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید. شما می‌توانید کابینت فلزی، چوبی، هایگلاس، ام دی اف و … را برای دیزاین آشپزخانه خود انتخاب کنید. هرکدام از متریال نامبرده مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند که باید نسبت به آن‌ها آگاهی داشته باشید.

راهنمای انتخاب مدل کابینت آشپزخانه

انتخاب صفحه مناسب

انتخاب صفحه مناسب در این زمینه می‌تواند علاوه بر زیبایی، نقش کاملا اساسی بر روی کاربری کابینت نیز داشته باشد. این صفحه باید از استحکام کافی برخوردار بوده تا بتوانید در طول روز برای کارهای مختلف به‌راحتی از آن استفاده کنید. به‌صورت کلی صفحات کابینت تنوع بسیار گسترده‌ای از نظر طرح و رنگ، قیمت، کاربرد، زیبایی و همچنین استحکام دارند. صفحه گرانیت، کوارتز، سرامیک، کورین، مرمر، سنگ صابون و … از گزینه‌هایی هستند که در این زمینه می‌توانید انتخاب کنید. این انتخاب می‌تواند بر روی قیمت نصب کابینت و هزینه نهایی شما تأثیر بسیار زیادی بگذارد.

رنگ کابینت

از دیگر نکات مهم در زمان انتخاب طرح و نصب کابینت می‌توانیم به رنگ اشاره کنیم که تا حد زیادی به طراحی انتخاب‌شده بستگی داشته و باید با آن متناسب باشد. چنانچه شما به سراغ طرح کلاسیک رفته باشید، قدرت انتخاب زیادی در این زمینه نداشته و باید از بین چند گزینه محدود، رنگ موردنظر خود را انتخاب کنید. برای طراحی مدرن و نئوکلاسیک، دست شما برای انتخاب باز تر بوده و می‌توانید از رنگ‌های متنوع‌تری در این زمینه کمک بگیرید.

راهنمای انتخاب مدل کابینت آشپزخانه

ابعاد آشپزخانه

ابعاد و اندازه آشپزخانه را می‌توان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نکات در انتخاب مدل کابینت آشپزخانه به شمار آورد که تأثیر فوق‌العاده‌ای در نتیجه نهایی کار دارد.

برای آشپزخانه‌های کوچک شما باید به سراغ مدلی بروید که بیشترین و بهینه‌ترین استفاده را از فضا داشته باشد. مناسب‌ترین رنگ برای این آشپزخانه‌های کوچک، رنگ‌های روشن و ساده است که باعث بزرگ‌تر به نظر آمدن فضا می‌شوند. به‌صورت کلی مدل کابینت آشپزخانه کوچک، تفاوت زیادی با مدل‌های آشپزخانه‌های بزرگ و متوسط دارد و شما باید به این تفاوت به‌صورت کامل واقف باشید.

طراحی جزیره

در چند سال اخیر، شاهد تغییر و تحول‌های گسترده‌ای در طراحی آشپزخانه و نصب کابینت بوده‌ایم. یکی از جدیدترین طرح‌هایی که برای طراحی کابینت آشپزخانه ارائه شده است، طراحی جزیره بوده که توانسته جلوه جذابی در محیط به وجود آورد. در آشپزخانه‌هایی که طراحی جزیره دارند، معمولا فضای آشپزخانه و بخش سالن با یکدیگر ترکیب شده که همین امر باعث بزرگ‌تر دیده شدن خانه می‌شود.

کانتر یا همان جزیره، کاربردهای متنوعی برای اهالی خانه داشته و می‌توان از آن به عنوان یک پیشخوان برای قرار دادن صندلی‌های پایه بلند استفاده کرد و یک محیط فوق‌العاده برای صرف نوشیدنی و یا میان وعده به وجود آورد. در برخی از موارد نیز بر روی جزیره، سینک ظرف‌شویی و یا اجاق‌گاز نصب‌شده و حالت میز کار به این قسمت داده شده است.

راهنمای انتخاب مدل کابینت آشپزخانه

قیمت نصب کابینت آشپزخانه

به صورت کلی قیمت کابینت‌های آشپزخانه به عوامل مختلف و متعددی وابسته بوده و نمی‌توان یک نتیجه‌گیری کلی درباره آن داشت. جنس کابینت انتخابی و همچنین جنس صفحه روی کابینت از مؤثرترین عوامل در این زمینه هستند که می‌توانند باعث افزایش و یا کاهش هزینه‌ها شوند. همچنین سبک طراحی نیز در این زمینه تأثیرگذار است. طبیعتا یک کابینت با طراحی ساده هزینه به‌مراتب کمتری نسبت به یک کابینت با طراحی منحصربه‌فرد و کارشده به دنبال دارد که به‌هیچ‌عنوان نباید نادیده گرفته شود.

ابزار و یراق‌آلات به‌کاربرده شده، متراژ کابینت‌ها و صفحات مصرفی و همچنین میزان دستمزد کابینت ساز نیز از دیگر موارد مؤثر در این زمینه هستند که باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

جمع‌بندی

می‌دانیم که آشپزخانه مهم‌ترین قسمت هر خانه‌ای بوده و به‌عنوان قلب آن نیز شناخته می‌شود. همین امر باعث شده تا کابینت آشپزخانه نیز اهمیت زیادی پیدا کند و اقدامات متنوعی برای داشتن یک طراحی خاص و منحصر به فرد در این زمینه انجام شود.

امروزه معمولا از روش‌های مختلفی برای طراحی کابینت آشپزخانه استفاده می‌کنند که در بخش‌های قبلی با چند نمونه از آن‌ها آشنا شدیم. انتخاب طرح، سبک، رنگ، ابزار و … تا حد زیادی به سلیقه، بودجه در دسترس و همچنین اندازه آشپزخانه بستگی دارد. در قسمت‌های قبلی به معرفی مهم‌ترین نکات در انتخاب مدل کابینت آشپزخانه و همچنین مهم‌ترین عوامل مؤثر بر روی قیمت تمام‌شده کابینت پرداختیم.

امتیاز دهید: post

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دکوراسیون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا