آمریکا می توانست فعالانه تر با روسیه و چین در برنامه پرواز به ماه همکاری نماید


آمریکا می توانست فعالانه تر با روسیه و چین در برنامه پرواز به ماه همکاری نماید

ویکتور گلوور فضانورد آمریکایی: ایالات متحده می توانست همکاری فعالانه تر را با روسیه و چین در برنامه پروازهای به ماه صورت دهد.

به گزارش اسپوتنیک، ویکتور گلوور فضانورد آمریکایی در حاشیه سیمپوزیوم فضایی که در کلورادو در حال برگزاری می باشد، اعلام کرد که ایالات متحده ی توانست فعالانه تر با روسیه و چین روی اجرای برنامه پرواز ها بر فراز کره ماه کار کند، این درحالیست که اراده سیاسی از جانب مقامات تمامی کشورها لازم است.
وی که به عضویت گروه جدید فضانوردان ناسا که به مدار ماه اعزام خواهند شد در آمده است، اظهار کرد: "ا می توانستیم با چین کار کنیم. کنگره ما به ما نگفته است که ما نمی توانیم هیچ کار مشترکی را با چین انجام دهیم. ا تنها می توانیم کارهای مشخصی را انجام دهیم. کشور ما می توانست فعالانه تر با روسیه همکاری نماید همین حالا ما در ایستگاه بین المللی با آنها همکاری می نمایی. این یکی از بهترین نمونه های روابط بین ایالات متحده و روسیه می باشد".
به عقیده این فضانورد، گسترش جنین همکاری هایی مستلزم جود اراده سیاسی در پایتخت های هر دو کشور بوده و همچنین درک ضرورت "دادن فضا به یکدیگر" است، همانطوری که اعضای کشتی فضایی این امر را صورت می دهند.
گلوور با اطمینان تصریح کرد: "در سطح من، ما جا را برای یکدیگر آزاد می کنیم. سرگئی(کودسورچکوف)، سرگئی(ریژیکوف)، سرگئی پروکوپیف)، دیما(پتلین)، ایوان(واگنر)- اینها یکی از بهترین دوستان من می باشند. و اگر رهبران ما می توانستند از ما یاد بگیرند، فکر می کنم که ما این شانس را داشتیم که این کار را انجام دهیم".
این کارشناس آمریکایی تاکید کرد که همکاری افرادی که با یکدیگر سائل سختی را حل می کنند در ماموریت کاووش فضایی کلیدی می باشد. ی در انتها اینگونه جمع بندی کرد: "ما برای این امر نیاز به رهبری می باشد. ایالات متحده امریکا و ناسا رهبری را به نمایش می گذارند، با قرار دادن امکان کار کردن با ما به کشورهای دیگر. ناسا می تواند 4 نفر را در کشتی داشته باشد، ولی ما این کار را نمی کنیم و فضا را در اختیار کانادا قرار می دهیم. این بدین معنا است که گهگاه ما مجبور می شویم تا چیزی را در راستای همکاری با یکدیگر ارائه کنیم".

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هوافضا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی