توجه به ورزش بانوان از اولویت‌های حاکمیت است


توجه به ورزش بانوان از اولویت‌های حاکمیت است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، کوچکی نژاد درخصوص لزوم توجه مدیریت شهری به این موضوع ورزش بانوان افزود: برای همگانی کردن ورزش در خانواده ها راهی جز توجه به ورزش بانوان نداریم زیرا این قشر به عنوان ستون های خانواده، نقش موثری در فرهنگسازی و...

توجه به ورزش بانوان از اولویت‌های حاکمیت استبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، کوچکی نژاد درخصوص لزوم توجه مدیریت شهری به این موضوع ورزش بانوان افزود: برای همگانی کردن ورزش در خانواده ها راهی جز توجه به ورزش بانوان نداریم زیرا این قشر به عنوان ستون های خانواده، نقش موثری در فرهنگسازی و ایجاد هنجارهای اجتماعی دارند و ورزش یکی از بهترین هنجارهاست که هم در سلامت جسمی و هم بر نشاط روحی افراد موثر است.

کوچکی نژاد ادامه داد: آمارها هنوز هم از فقر حرکتی بانوان و تبعات ناشی از آن شامل انواع بیماری های قلبی و عروقی، فشار خون، دیابت و ... حکایت می کند که این برای جامعه ما پسندیده نیست. ما می توانیم از طریق توسعه ورزش همگانی، هم به پیشگیری بیماری ها کمک کنیم و از این راه، هزینه های درمانی هنگفتی را از دوش کشور برداریم و هم شادابی را به جامعه تزریق کنیم.

این عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به وظایف ذاتی شهرداری ها در توسعه ورزش همگانی اظهار داشت: شهرداری ها به عنوان نهادهای عمومی غیردولتی، بیشترین ارتباط دوسویه با شهروندان را دارند و شاید به همین دلیل، ورزش همگانی نه تنها در کشور ما، بلکه در کل دنیا بر عهده این نهاد است. بنابراین با توجه به اثرات آن در ایجاد سلامت در جامعه، صرفه جویی در هزینه های درمانی، ایجاد وفاق ملی و دستیابی به توسعه پایدار از اولویت های حاکمیتی و به تبع آن باید در اولویت های مدیریت شهری باشد.

کوچکی نژاد تأکید کرد: این امر علاوه بر برنامه ریزی به زیرساخت های مناسب نیز نیاز دارد که با توجه به شرایط عرفی و اجتماعی ما، باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش بانوان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»