هوش مصنوعی کار دست سردبیر مجله آلمانی داد؛ چاپ مصاحبه جعلی با شوماخر


هوش مصنوعی کار دست سردبیر مجله آلمانی داد؛ چاپ مصاحبه جعلی با شوماخر

سردبیر یک مجله آلمانی که مصاحبه جعلی تولید شده توسط هوش مصنوعی با میشائیل شوماخر را منتشر کرده بود، برکنار شد.

هشدار درباره سوءاستفاده‌های احتمالی از توانایی هوش مصنوعی بحث داغ این روزها در دنیای فناوری است. از تولید عکس‌های غیرواقعی تا ویدئوهای جعلی و حالا مصاحبه با ورزشکاری مدت‌هاست از جهان ورزش غایب است.

شوماخر اسطوره دنیای فرمول سال ۲۰۱۳ هنگام اسکی دچار حادثه شد و با آسیب شدید در ناحیه سر از آن زمان دیگر در انظار عمومی دیده نشد. حال تصور کنید که یک نشریه آلمانی تصویر این اسطوره را روی جلد چاپ کند و مدعی شود که با او مصاحبه کرده است.

تیتر «میشائیل شوماخر، اولین مصاحبه» قطعا سر و صدای زیادی به پا خواهد کرد. البته که پایین تصویر بزرگ شوماخر روی جلد مجله ایکتوله نوشته‌ای با این مضمون به چشم می‌خورد: «به صورت فریبنده‌ای واقعی است» هر چند فقط در متن مصاحبه است که فاش می‌شد این گفتگو به کمک هوش مصنوعی تهیه شده و نه گفتگوی واقعی با شوماخر.

این مقاله با استفاده از یک برنامه هوش مصنوعی به نام charatcter.ai تولید شده است که به طور مصنوعی «نقل قول‌هایی» درباره سلامت و خانواده شوماخر تولید کرده است.

در واکنش به این مصاحبه تصنعی خانواده مایکل شوماخر اعلام کرده بودند قصد شکایت رسمی از این مجله را دارند. کمی بعد از این اظهارات از سوی خانواده آقای شوماخر، ناشر مجله ایکتوله رسما از این خانواده عذرخواهی کرد.

بیانکا پلمن، مدیر عامل گروه رسانه‌ای فونکه که مالک مجله ایکتوله است اکنون در همین رابطه گفته: «این مطلب بی‌محتوا و گمراه‌کننده هرگز نباید منتشر می‌شد. این مطلب هیچ کدام از استاندارهای روزنامه‌نگاری که ما به آن التزام داریم و خوانندگان ما هم از ما انتظار مراعات آنها را دارند، رعایت نکرده بود.»

خانم پلمن در ادامه گفت: «در نتیجه انتشار این مطلب، با کارکنانی که ارتباط مستقیم با تهیه و انتشار آن داشتند برخورد خواهد شد. بر همین اساس آنا هافمن که از سال ۲۰۰۹ سردبیری مجله ایکتوله را بر عهده داشته از همین امروز دیگر هیچ سمتی نخواهد داشت».

منبع: خبرآنلاین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو