5 علامت هشداردهنده که نشان می‌دهند بدنتان در وضعیت خوبی نیست


5 علامت هشداردهنده که نشان می‌دهند بدنتان در وضعیت خوبی نیست

ما روزانه به لطف هماهنگی اعضای بدن که مانند یک سیستم عمل می‌کنند، می‌توانیم فکر کنیم، نفس بکشیم، غذا بخوریم و حرکت کنیم. اما گاهی اوقات پیش می‌آید که این سیستم دچار مشکل شود و به شکل بیماری، عفونت یا درد خود را بروز دهد. خوشبختانه پیش از اینکه مشکل جدی‌تر شود، بدن سیگنال‌هایی را به شما می‌دهد تا جلوی اتفاقات بدتر را بگیرید.

دردها و تغییرات ظاهری و عمومی ممکن است اولین نشانه از یک بیماری جدی یا یک بیماری مزمن باشند که مستلزم بررسی و معاینه هستند. در این مطلب پنج علامت هشداردهنده به شما معرفی می‌شود که در صورت مشاهده هر یک، متوجه خواهید شد که سیستم بدن سعی دارد به شما بگوید مشکلی وجود دارد.

۱) سرگیجه

سرگیجه ممکن است به دلیل بلند شدن ناگهانی یا کم‌آبی بدن رخ دهد. اما در بعضی موارد، سرگیجه یا سبکی سر ممکن است نشانه‌ای از مشکلات مغزی، گوارشی، بینایی یا اختلال در سیستم داخلی گوش باشد. عوامل مختلفی می‌توانند در ایجاد سرگیجه دخیل باشند؛ شرایطی مانند اضطراب، کمبود هموگلوبین یا کم‌خونی، عفونت ویروسی گوش، فشار خون بسیار بالا و پایین، خستگی و ضعف همگی می‌توانند باعث سرگیجه شوند.

همچنین سرگیجه ممکن است ناشی از قند خون بالا یا پایین، دیابت، بیماری تیروئید یا ناراحتی‌های قلبی باشد.

5 علامت هشداردهنده که نشان می‌دهند بدنتان در وضعیت خوبی نیست

۲) تعریق بیش از حد

تعریق بیش از حد، یا هایپرهیدروزیس، ممکن است ناشی از یائسگی، چاقی، ورزش بیش از حد، اضطراب یا استرس و حتی خوردن غذاهای بسیار تند باشد. اما در برخی موارد تعریق شدید ممکن است نشان‌دهنده مشکلات تیروئید، دیابت یا مشکلات قلبی نیز باشد.

5 علامت هشداردهنده که نشان می‌دهند بدنتان در وضعیت خوبی نیست

۳) احساس سرما

احساس سردی مداوم می‌تواند نشان‌دهنده مشکلاتی از جمله کم‌کاری تیروئید، کم‌خونی، گردش خون ضعیف یا چربی پایین باشد. قند خون پایین، کمبود آهن یا کمبود برخی ویتامین‌ها نیز ممکن است در ایجاد احساس سرما نقش داشته باشند.

۴) کاهش وزن غیر ارادی

کاهش وزن غیر ارادی را جدی بگیرید؛ چرا که این وضعیت ممکن است نشانه سرطان معده، مشکل تیروئید، بیماری کرون، مشکلات قلبی عروقی، بیماری آدیسون، بیماری پارکینسون، ایدز، مشکلات گوارشی، مشکلات دندانی، افسردگی یا اضطراب، عوارض جانبی داروهای تجویزی، بیماری سلیاک، دیابت، عفونت انگلی، اعتیاد، اختلالات غذایی، تورم پانکراس، مشکلات بلع یا زوال عقل باشد.

5 علامت هشداردهنده که نشان می‌دهند بدنتان در وضعیت خوبی نیست

۵) مشکلات پوستی

خال‌ها یا لکه‌های غیرمعمول روی پوست ممکن است در برخی موارد نشانه سرطان پوست باشند. اگر لکه‌های جدید، در حال رشد و نامتقارن روی صورتتان ظاهر شد، ممکن است علائم ملانوم (نوعی سرطان پوست کشنده) باشد.

به گفته متخصصان، سرطان پوست شایع‌ترین سرطان در سراسر جهان است. پوست خود را بشناسید، حواستان به تغییرات آن باشد و در صورت مشاهده هرگونه تغییر به متخصص پوست مراجعه کنید.

منبع: خبرآنلاین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان