معرفی رقیب روسی هوش مصنوعی مشهور مایکروسافت


معرفی رقیب روسی هوش مصنوعی مشهور مایکروسافت

«اسبربانک» روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که فناوری موسوم به «گیگا چت» (GigaChat) را به عنوان رقیب چت جی‌پی‌تی منتشر کرده است.

ربات گفت و گوی شرکت اپن ای آی تحت حمایت مایکروسافت، سال گذشته در دسترس بیشتر کاربران قرار گرفت. این شرکت ها با همکاری هم اعلام کردند که امید دارند نحوه کار افراد و کسب و کارها را در این فرآیند دوباره شکل دهند. بعد از این اتفاق بسیاری کوشیدند تا در زمینه هوش مصنوعی و پیشرفت های آن عقب نمانند.

اکنون اسبربانک روسیه رقیب چت جی‌پی‌تی را با نام گیگا چت منتشر کرده است. این بانک گفت آنچه گیگاچت را متمایز می‌کند توانایی آن در برقراری ارتباط هوشمندانه تر به زبان روسی نسبت به سایر شبکه های عصبی خارجی است.

اسبربانک یا بانک پس‌انداز فدراسیون روسیه بزرگترین بانک در روسیه و اروپای شرقی بوده، همچنین به‌عنوان سومین بانک بزرگ در اروپا شناخته می‌شود. شعبه مرکزی این بانک، در شهر مسکو قرار دارد.

بانک مسلط روسیه در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری هنگفتی در فناوری کرده است و به دنبال کاهش اتکای این کشور به واردات بوده است، فرآیندی که با کاهش صادرات کشورهای غربی به روسیه و اعمال تحریم‌های تنبیهی به دلیل اقدامات مسکو در اوکراین، بسیار مهم شده است.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در