(عکس) یکی از مهم‌ترین پروژه‌های مدرن‌سازی ارتش آمریکا


(عکس) یکی از مهم‌ترین پروژه‌های مدرن‌سازی ارتش آمریکا

ارتش ایالات متحده فناوری جدیدی برای هک کردن، پارازیت فرستادن و مقابله با سلاح‌های هوایی دشمن دریافت می‌کند، چرا که شرکت لاکهید مارتین بودجه جدیدی برای توسعه سیستم لایه زمینی (TLS) ارتش ایالات متحده دریافت کرده است.

به تازگی اعلام شده که لاکهید مارتین قراردادی به ارزش ۳۳.۶ میلیون پوند برای توسعه مجموعه جدیدی از وسایل نقلیه تاکتیکی برای ارائه اطلاعات سیگنالی(SIGINT)، همخوانی عملیات فضای سایبری و جنگ الکترونیک(EW) دریافت کرده است.

به گفته وزارت دفاع ایالات متحده، این سیستم جدید موسوم به «سیستم لایه زمینی»(TLS) قرار است تحت یک برنامه با قیمت ثابت توسعه یابد که پیش‌بینی می‌شود تا ۸ سپتامبر ۲۰۲۶ به پایان برسد.

حوالی سپتامبر ۲۰۲۳، یک آزمایش عملیاتی موسوم به Stryker TLS پیش‌بینی شده است. با توجه به تصویر مفهومی منتشر شده توسط شرکت لاکهید مارتین، این وسایل نقلیه ممکن است دارای آرایه‌های دیگری و سه آنتن گنبدی یا غلاف شکل در بالای بدنه پشتی خود باشند.

گزارش شده است که TLS ممکن است یکی از مهم‌ترین پروژه‌های مدرن‌سازی ارتش ایالات متحده باشد که ناوگان جدیدی از وسایل نقلیه زرهی قابل ردیابی و چرخ‌دار را تولید می‌کند که می‌توانند ارتباطات دشمن را مختل کنند، رایانه‌های آنها را هک کند، موشک‌ها، بمب‌های هوشمند و پرتابه‌های هدایت شونده را فریب دهند و همچنین نظارت بهینه ارائه دهند و پهپادهای انتحاری را بدون شلیک گلوله ساقط کنند.

TLS مجموعه‌ای از سیستم‌های جنگ الکترونیک زمینی شامل حمله الکترونیکی(جمینگ و جعل ناوبری ماهواره‌ای)، اطلاعات سیگنال‌ها(برای گوش دادن به ارتباطات دشمن و شناسایی و مکان‌یابی فرستنده‌ها) و قابلیت‌های جنگ سایبری است که قبلاً در پلتفرم‌های جداگانه وجود داشته است. همه آنها در یک سیستم با معماری باز و استانداردهای مشترک گنجانده شده‌اند که این کار، به‌روزرسانی آنها را در آینده ساده می‌کند.

(عکس) یکی از مهم‌ترین پروژه‌های مدرن‌سازی ارتش آمریکا

ارتش آمریکا برای توسعه سیستمی که SIGINT، EW و عملیات سایبری را در نیروی عملیاتی مشترک همه دامنه‌ها برای جنگ الکترونیک و سایبری ادغام کند، از یک مسابقه در سال ۲۰۲۰ حمایت مالی کرد و شرکت لاکهید مارتین پس از برنده شدن در این رقابت، قراردادی ۵۹ میلیون دلاری دریافت کرد و نمونه‌های اولیه خود را در طول سه ماه ارائه کرد.

معماری باز این سیستم می‌تواند داده‌ها و به‌روزرسانی‌های موقعیتی را در زمان حرکت ارسال کند و با سایر فناوری‌های TLS سازگار است.

گفتنی است که نرم‌افزار برنامه‌ریزی و مدیریت جنگ الکترونیک(EWPMT) که ستادهای بالاتر را قادر می‌سازد تا سیستم‌های توزیع شده EW را از راه دور هماهنگ و کنترل کنند، تجهیزات مختلف TLS را شبکه می‌کند. این امر برای جلوگیری از آسیب به خود ضروری است که در طول تهاجم روسیه به اوکراین، مشکلاتی را برای نیروهای روسی ایجاد کرد.

شایان ذکر است که EWPMT حتی در مواقعی که در معرض پارازیت و اختلال ارتباطات ماهواره‌ای قرار دارد، کار می‌کند.

علاوه بر این یک گزارش می‌گوید که EWPMT از لحاظ عملیاتی دسترسی بالایی را ارائه می‌دهد و یادگیری و استفاده از آن آسان است.

منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان