اگر این علائم را دارید به روماتیسم مبتلا شده‌اید؛ این نشانه‌ها را جدی بگیرید


اگر این علائم را دارید به روماتیسم مبتلا شده‌اید؛ این نشانه‌ها را جدی بگیرید

یافته های جدید پژوهشگران نشان می دهد: ظهور بیماری ‌های پوستی ممکن است اولین علامتی باشد که فرد مبتلا به روماتیسم را تحت تأثیر قرار می ‌دهد. این موضوع می تواند در شناسایی بیماری و درمان زود هنگام آن بسیار موثر باشد.

روماتیسم یک بیماری مفصلی است که می تواند بر کیفیت زندگی و قابلیت های حرکتی بیماران تاثیر منفی داشته باشد و به همین دلیل شناسایی و تشخیص زود هنگام آن دارای اهمیت زیادی است.

دکتر کاترین دائو، دانشیار پزشکی داخلی در بخش بیماری‌ های روماتیسمی بیمارستان دالاس، گفت: ضروری است که بدانیم برای تشخیص روماتیسم به دنبال چه چیزی باشیم. بررسی های جدید نشان می دهد، ضایعات پوستی یکی از نشانه های اولیه این بیماری است و اگرچه این مشکلات پوستی ممکن است در هر زمانی رخ دهد اما باید توجه داشت اگر آن ها با یک بیماری خود ایمنی همراه باشند، زمانی که بیماری فعال است ظاهر شده و زمانی که بیماری های خودایمنی درمان شوند، ضایعات پوستی معمولا بهبود می یابند.

در این میان اما اگر ضایعات پوستی دردناک بوده و با علائم دیگری مانند تب، کاهش وزن، اسهال یا تورم مفاصل همراه باشد، باید حتما به پزشک مراجعه کرد.

دکتر دائو در این رابطه گفت: این بسیار مهم است که شرایط پوست بیماران را به طور دقیق بررسی کنیم تا ببینیم اگر هیچ یک از این علائم دیگر وجود نداشته باشد، آن ها به خودی خود برطرف می شوند یا خیر. اگر ضایعات به تدریج بدتر می شوند، بیماران باید سعی کنند برای ارزیابی خطر روماتیسم زودتر به متخصصین مراجعه کنند.

در این میان باید از خاراندن ضایعات پوستی که ممکن است بدتر شده یا باعث عفونت شوند، اجتناب شود. او همچنین از مردم خواست تا از خود در برابر نور خورشید محافظت کنند و به طور منظم پوست خود را چک کنند.

مطالعات انجام شده نشان می دهد: حساسیت به نور خورشید می تواند یکی از علائم اولیه لوپوس اریتماتوز سیستمیک باشد، بیماری نادری که می تواند باعث ضعف عضلانی و بثورات پوستی شود.

محققان در این رابطه دریافتند: قرار گرفتن در معرض مستقیم خورشید یا اشعه ماوراء بنفش می تواند به پوست آسیب رسانده و علاوه بر ایجاد بثورات ممکن است باعث پلاک های ضخیم و قرمز روی بند انگشتان شود به همین دلیل بسیار مهم است که هنگام بیرون از منزل در روزهای تابستانی از پوشش مناسب از جمله پوشیدن کلاه، پیراهن آستین بلند و شلوار استفاده کنید.

منبع: سیناپرس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا