پیروزی برابر نپال تاکتیکی بود؛/ آزمون: آینده فوتبال زنان ایران درخشان است


پیروزی برابر نپال تاکتیکی بود؛/ آزمون: آینده فوتبال زنان ایران درخشان است

مریم آزمون در گفت‌وگو با "ورزش سه" در خصوص عملکرد تیم دختران زیر 17 سال در مسابقات آسیایی صحبت کرد.

به گزارش "ورزش سه"، چند روزی است که تیم ملی نوجوانان ایران به کشور اردن عازم شده است و در گروه H رقابت‌های جام ملت‌های زیر 17 سال، با تیم‌های نپال و اردن هم گروه است. شاگردان شادی مهینی در دیدار نخست خود موفق شدند با تک گل آریسا کوهگرد از سد نپال بگذرند و حالا آماده دیدار برابر اردن میزبان می‌شوند. به همین بهانه، با مریم آزمون؛ سرمربی تیم ملی بزرگسالان به گفت‌وگو نشستیم تا در خصوص نتایج تیم ملی زیر 17 سال دختران صحبت کنیم.

بازی تیم زیر 17 سال و نپال را تماشا کردید؟ نظرتان در خصوص این دیدار چه بود؟

بله این دیدار را به طور زنده تماشا کردم و خوشبختانه تیم ملی نوجوانان در یک بازی بسیار حساب شده توانست در مقابل تیم خوب و تاکتیکی نپال به یک برد دلچسب برسد و به جامعه فوتبال نوید روزهای بسیار خوب و آینده درخشان بدهد. این پیروزی نشان داد که فوتبال ما در تمام رده‌ها به صورت پلکانی در حال پیشرفت است.

ارتباط شما با مربیان رده‌های پایه به چه شکل است؟ تعامل خوبی برقرار است یا خیر؟

قطعا بله، ما از رده بزرگسالان تا رده‌های پایین‌تر ارتباط خوبی با کادر فنی تیم‌ها داریم و همه تیم‌ها را زیر نظر گرفته‌ایم. با توجه به استعدادیابی‌ها و ساختار واحدی که در تمام رده‌ها ساخته شده و ارتباط فنی بسیار خوبی که بین مربیان در رده‌های مختلف است می‌توانیم با افتخار بگوییم که فوتبال ایران پوست اندازی کرده و از این به بعد شاهد روزهای پر افتخار برای فوتبال زنان ایران خواهیم بود. ضمن اینکه امسال ما مسابقات رده نوجوانان را با زحمات خانم ناظمی برگزار کردیم و حالا نتیجه آن را مشاهده می‌کنیم؛ اگر گل را دیده باشید، می‌بینید که پاس گل را یک بازیکن با ۱۶ سال سن و با زیبایی و حرفه‌ای‌گری تمام ساخت و برای آریسا کوهگرد ارسال کرد. همچنین دروازه‌بان ما دو بار سیو بسیار زیبا داشت که توپ را از دروازه بیرون کشید. تمام این‌ها حاصل استعدادیابی و برگزاری یک لیگ منظم است.

و صحبت‌های پایانی شما؟

می‌خواهم از اینجا تبریک بگویم به تمام استان‌های کشورمان و استعدادیاب‌های عزیز که تو بحث استعدادیابی همت عالی داشتند. همچنین تشکر می‌کنم از کمیته جوانان و کادر فنی مجرب که با استفاده از بهترین پتانسیل‌ها یک تیم خوب رو راهی مسابقات آسیایی کردند. امیدوارم در بازی دوم مقابل میزبان با یک بازی خوب به مرحله دوم صعود کنیم و از همه مردم عزیز می‌خواهم برای دختران عزیز کشورمان دعا کنند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش بانوان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا