پیشگویی زلزله شدید ایران توسط فرانک هوگربیتس و صحت آن در مشهد


پیشگویی زلزله شدید در 9 و 10 اردیبهشت 1402 توسط فرانک هوگربیتس جنجالی شد! آیا این پیشگویی با زلزله ی دیروز مشهد مرتبط می شود!؟شاید یکی از جنجالی و دلهره آورترین خبرهای ایران پیشگویی زلزله شدید باشد که خواب و آرامش را از مردم ایران گرفته...

پیشگویی زلزله شدید در 9 و 10 اردیبهشت 1402 توسط فرانک هوگربیتس جنجالی شد! آیا این پیشگویی با زلزله ی دیروز مشهد مرتبط می شود!؟

شاید یکی از جنجالی و دلهره آورترین خبرهای ایران پیشگویی زلزله شدید باشد که خواب و آرامش را از مردم ایران گرفته است!!

بیوگرافی هوگربیتس زلزله شناس هلندی

پیشگویی زلزله شدید ایران توسط فرانک هوگربیتس و صحت آن در مشهد

فرانک هوگربتس دکترای زلزله شناس هلندی، با پیشگویی زلزله شدید در نهم و دهم اردیبهشت سال 02 در ایران جنجال بپا کرد.
با انتشار این پیشگویی در 8 اردیبهشت در مشهد مقدس شاهده زلزله بودیم! آیا این زلزله با پیشگویی فرانک یک تصادف است؟

جزئیات پیش بینی زلزله در ایران

بامداد امروز، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ زلزله در مشهد مردم را ترساند، این زلزله در حالی رخ داد که چند روز اخیر پیش‌بینی‌های فرانک هوگربیتس محل بحث کاربران ایرانی شده است.

زلزله بامداد ۸ اردیبهشت در مشهد باعث ترس و نگرانی زیادی شد، تا جایی که برخی از شهروندان مشهدی ترجیح دادند شب را در خیابان‌ها صبح کنند.

در همین خصوص مهدی زارع، استاد پژوهشگاه زلزله‌شناسی می‌گوید:

«زلزله بامداد ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ با بزرگای ۴.۹ در نزدیکی نیشابور در ۴۴ کیلومتری مشهد اتفاق افتاد که طبعا باعث ترس مردم شد. گسل مسبب این زلزله البته همان گسل نیشابور است.»

زارع، استاد پژوهشگاه زلزله ‌شناسی می‌گوید:

زلزله در مشهد بامداد ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ با بزرگای ۴.۹ در نزدیکی نیشابور در ۴۴ کیلومتری مشهد اتفاق افتاد که طبعا باعث ترس مردم شد. گسل مسبب این زلزله همان گسل نیشابور است.

او ادامه می‌دهد: این گسل قبلا هم فعال بوده و ۲۹ دی سال ۱۳۹۰ هم با بزرگای ۵.۳ ریشتر نیز در همین منطقه رخ داده بود.طول شناخته شده گسل نیشابور حدود ۷۵ کیلومتر است.

به گفته او براساس نقشه گسل نیشابور کانون زلزله مشخص است و هیچ ربطی به پیشگویی کارشناس هلندی ندارددرحالی که در فضای مجازی برخی زلزله مشهد را به پیشگویی فرانک هوگربیتس ربط داده‌اند که این طور نیست و نه ازلحاظ جغرافیا و مکان و نه زمان ربطی به پیشگویی اون ندارد.

زارع ادامه می‌دهد: «این گسل قبلا هم فعال بوده و ۲۹ دی سال ۱۳۹۰ هم زلزله‌ای با بزرگای ۵.۳ ریشتر نیز در همین منطقه رخ داده بود.»

این کارشناس با اشاره به اینکه طول شناخته شده گسل نیشابور حدود ۷۵ کیلومتر است، می‌گوید:

«این گسل می‌تواند زلزله‌هایی با قدرت بیشتر از ۶ ریشتر هم داشته باشد که البته هیچ اطلاعاتی مبنی بر اینکه زلزله بامداد امروز مقدمه زلزله بزرگتری باشد، نداریم. ضمن اینکه گسل‌های دیگر این منطقه شامل گسل بینالود، مشهد و …هم وجود دارند.»

زارع با بیان اینکه منطقه خراسان رضوی منطقه مهمی از لحاظ سابقه زلزله است و زلزله‌های زیادی داشته، ادامه می‌دهد: « ۱۲ سال پیش هم در همین منطقه زلزله داشتیم و این نشان می‌دهد که اگر گسلی مدتی فعال نباشد به این معنی نیست که دیگر زلزله در آن منطقه نخواهیم داشت.»

داغ تر از همه!

پیشگویی زلزله شدید ایران توسط فرانک هوگربیتس و صحت آن در مشهد

فرانک هوگربیتس زلزله ترکیه را 3 روز قبل از وقوع آن پیش بینی کرده بود. و رویداد این اتفاق هولناک در ترکیه سبب شده ایران نیز ترس و دلهره ی زلزله را هر لحظه یدک بکشد!


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این بازیگر دنیای شیرین بعد از 27 سال الان چه شکلی شده؟+ بیوگرافی اشکان اشتیاق