آشنایی بیشتر با نهال درخت انگور و جایگاه آن در بین کشاورزان ایرانی


وقتی می‌خواهیم در مورد درخت انگور صحبت کنیم یکی از میوه‌های محبوب ما ایرانی‌ها است که علاوه بر تازه‌خوری فرآورده‌های زیادی از آن تولید و به بازار عرضه می‌شود، باید بگوییم در دنیا بیشتر از ۶۰۰ گونه انگور وجود دارد و حداقل بیشتر از ۵۰ گونه آن در...

وقتی می‌خواهیم در مورد درخت انگور صحبت کنیم یکی از میوه‌های محبوب ما ایرانی‌ها است که علاوه بر تازه‌خوری فرآورده‌های زیادی از آن تولید و به بازار عرضه می‌شود، باید بگوییم در دنیا بیشتر از ۶۰۰ گونه انگور وجود دارد و حداقل بیشتر از ۵۰ گونه آن در کشور ما کشت می‌شود، البته برخی از آنها وارداتی و برخی دیگر بومی کشور خودمان است.

مخصوصاً در مناطق غربی و شمال غربی کشور که مناطق کوهستانی سرد و معتدل است کشت انگور رواج بیشتری دارد، بیشتر کشاورزان با کاشت نهال انگور و فروش میوه آن به درآمد بسیار کلان می‌رسند، البته فراورده‌های انگور در بازارهای خارجی خواهان خیلی زیادی دارد، از جمله آن‌ها می‌توان به شیره انگور، سرکه انگور، شربت انگور از همه مهم‌تر کشمش و مویز اشاره کرد.

آشنایی بیشتر با نهال درخت انگور و جایگاه آن در بین کشاورزان ایرانی

آشنایی با روش‌های تکثیر درخت انگور

انگور جزو درختانی است که به روش‌های متعدد می‌توان آن را تکثیر کرد، ولی کسانی که به دنبال احداث باغ مدرن و تجاری هستند برای راحتی کار و همچنین مطمئن بودن از باردهی درختان کاشته شده توصیه می‌شود، حتماً نهال انگور را از مراکز معتبر به صورت تضمینی خریداری کرده، تمامی مراحل احداث باغ انگور را کاملا اصولی و طبق استانداردهای بین المللی گیاه پزشکی انجام بدهند.

فاصله‌ی کاشت برای درخت انگور در باغ تجاری چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های درخت انگور علاوه بر پربار بودن این است که برای کاشت آن لازم نیست فاصله متری را در نظر بگیرید، حداکثر فاصله برای کاشت درخت انگور در نظر می‌گیرند ۲ متر بوده و معمولاً از فاصله یک تا دو متر بر حسب نوع انگور، شیب زمین، شمالی و جنوبی بودن زمین تعیین می‌کند تا شما چال گودهایی با عمق مناسب کنده و درخت انگور را کشت کنید.

پرفروش ترین نهال انگور در کشور ایران

آشنایی بیشتر با نهال درخت انگور و جایگاه آن در بین کشاورزان ایرانی

این قسمت می‌‌خواهیم پرفروش‌ترین نهال انگور در کشور ایران را شناسایی کرده و به شما معرفی کنیم:

نهال انگور مویز ترکمن: درخت انگور مویز ترکمن به خاطر مقاوم بودن در برابر سرمای شدید مورد محبوب کشاورزان برای گرفته، از آنجایی که از این انگور مویز تولید می‌شود و برای سلامتی بسیار مفید بوده، خرید و فروش آن در بازار داخلی و خارجی پر رونق بوده و اصالت آن مربوط به کشور ترکمنستان می‌شود.

به خاطر زودبازده بودن که معمولاً همان سال اول کاشت شما می‌توانید انگور آن را برداشت کنید و به خاطر گران‌قیمت بودن فرآورده آن یعنی کشمش مویز مورد توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران صنعت کشاورزی قرار گرفته است،

انگور شامپاین شرابی: نهال انگور شامپاین شرابی برای تولید آبمیوه و دلستر اغاز نوشته‌های میوه ای بسیار کاربرد دارد بازدهی بالایی داشته و حداقل صد سال طول عمر آن است اگر اصالت انگور شامپاین شرابی را مورد بررسی قرار دهیم، مربوط به کشور فرانسه بوده البته علاوه بر سود بالا مقاومت این نهال انگور در برابر خشکسالی و سرما زبانزد بوده و به راحتی می‌توان آن را در مناطق کوهستانی کاشت کرد.

انگور رد گلوب: دانه‌های انگور رد گلوب کاملاً درشت است، شیرین و خوشمزه بوده، به خاطر طعم دلپذیری که دارد به صورت تازه خوری مورد استفاده قرار می‌گیرد، فاصله‌ای که برای کاشت نهال انگور رد گلوب در نظر می‌گیرند معمولاً دو در دو متر است و به خاطر همین در هکتار تعداد زیادی از نهال انگور کاشته می‌شود.

البته به این موضوع هم دقت داشته باشید اصالت این نهال به کشور فرانسه مربوط شده و حداقل ۱۰۰ سال طول عمر دارد، دوسال باردهی آن طول کشیده تا این دو سال باید به آبیاری آن نهایت دقت را داشته باشید، ولی بعد از دوسال روتین آبیاری آن هر ۱۵ روز یکبار است.

نهال انگور لعل: به خاطر فراورده‌های زیادی که از انگور نظم تولید می‌شود مانند آبغوره و کشمش همچنین شیره انگور مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است البته تازه خوری انگور لعل نیز در بین مصرف کنندگان طرفدار زیادی دارد، برای کاشتن نهال انگور لعل باید به چند نکته توجه داشته باشید:

  • در آب و هوای معتدل کاشته شود با اینکه در برابر سرما از خود مقاومت نشان می‌دهد.
  • قسمت به هنگام کاشت کدکنی در معرض نور خورشید قرار بگیرد.

این انگور بومی کشور ایران بوده و شما می‌توانید دومین سال کاشت از درخت، میوه انگور را برداشت کنید.

نهال انگور یاقوتی:

انگور بی دانه یاقوتی به خاطر طعم خوشمزه که دارد معمولاً بیشتر افراد به دنبال تازه خوریان هستند البته شیره انگور یاقوتی نیز بسیار کشت همچون طعم شیرینی دارد این انگور کاملاً زودرس بوده علاوه بر جذب بودم پروار نیز هست استارت‌ها مربوط به کشور خودمان می‌باشد و دو سال بعد از کاشت شما باردهی انگور یاقوتی دانه را مشاهده می‌کنید.

نهال انگور شاهرودی: از ویژگی‌های مهم نهال انگور شاهرودی می‌توان به دیررس بودن آن اشاره کرد به طوری که کشاورزان معمولا آن را در مهرماه برداشت می‌کنند، البته به این نکته نیز توجه داشته باشید، به خاطر نگهداری طولانی مدت آن در سردخانه می‌توان در طول زمستان آن را به صورت تازه‌خوری استفاده کرد، تقاضای انگور شاهرودی نه‌تنها در داخل بازار بلکه صادرات میوه انگور شاهرودی به بازار برون مرزی تیز پررونق است.

نهال انگور عسکری: اگر بخواهیم به یکی از معروف ترین نهال انگور در کشور ایران اشاره کنیم، بهتر است به نهال انگور عسگری برتر نهال اشاره کنیم چون اصالت هم مربوط به کشور خودمان بوده و بیشتر از ۱۰۰ سال عمر اقتصادی آن است،البته نباید فراموش کنیم که قدرت مقاومت آن در برابر سرما و خشکسالی بسیار بالا است معمولاً اواسط مرداد ماه کشاورزان می‌توانند انگور عسکری را از درخت انگور بچینند.

کلام آخر

آشنایی بیشتر با نهال درخت انگور و جایگاه آن در بین کشاورزان ایرانی

اگر به دنبال یک فکر اقتصادی برای کشاورزی هستید تا بتوانید با یک هزینه جمع و جور و مقرون به صرفه به درآمد بالایی برسید، بهتر است به احداث باغ انگور نیز فکر کنید، درخت انگور جزو درختان زودبازده با بازدهی بالا است و هر کشاورز تازه کاری که برای اولین بار می‌خواهد بر روی صنعت کشاورزی سرمایه گذاری کند می‌تواند به کاشت نهال انگور در باغستان‌های خود فکر کند.

البته به این موضوع هم دقت داشته باشید در یک نگرش وسیع‌تر حتما به کاشت و خرید نهال گردو همچنین کاشت و خرید نهال بادام نیز فکر کنید، شما نیاز به یک مشاوره اقتصادی رایگان در این مورد هستید تا کسی بتواند تمامی راه حل‌ها و پیچ و خم‌های احداث باغ انگور را به صورت تجاری به شما یاد بدهد، توصیه می‌کنیم به مشاوران و و کارشناسان مراکز بزرگ و شناخته شده مانند برتر نهال اعتماد کرده تمامی سوالات خود را در این زمینه از آنها بپرسید.

نهالستان‌های معتبر سعی کردند با توجه به دانش گیاهپزشکی روش و راه حل‌های اصولی را به همراه تجربیات دیرینه به کشاورزان ارائه دهند تا آنها به یک درآمد میلیاردی برسند، در صورت داشتن هرگونه سوال می‌توانید از درگاه‌های زیر با ما در ارتباط باشید تا راهنمایی‌های بیشتری انجام شود.

راه های ارتباطی:

09144501003

09141832393


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403