آب پاکی رئیس خصوصی سازی روی دست جاماندگان سهام عدالت !


آب پاکی رئیس خصوصی سازی روی دست جاماندگان سهام عدالت !

رئیس سازمان خصوصی سازی تکلیف جاماندگان سهام عدالت را روشن کرد.

ثبت نام سهام عدالت جاماندگان

دلگرم به نقل از تسنیم: رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان این که برای اختصاص سهام عدالت به جاماندگان ابتدا باید تامین اعتبار سهام ارزنده وجود داشته باشد گفت: معاونت حقوقی ریاست جمهوری با تخصیص سهام شرکت های مس، فولاد و پتروشیمی خلیج فارس مخالف کرده است.

حسین قربان زاده در پاسخ به این پرسش که تخصیص سهام عدالت به جاماندگان چه زمانی انجام خواهد شد؟ اظهار کرد: جاماندگان اصطلاحی است که سال گذشته به مشمولان کمیته امداد و بهزیستی و سایر افراد واجد شرایط تعبیر پیدا کرد. امسال عبارت جاماندگان یک عبارت کلی است که، تشخیص آن قاعدتا مطابق تبصره ۳ ماده ۳۴ قانون اجرای سیاست اصل ۴۴ با وزارت اقتصاد و رفاه می باشد.

رئیس سازمان خصوصی سازی در خصوص علت تخصیص نیافتن سهام عدالت به جاماندگان در سال ۱۴۰۱ گفت: مصوبه تخصیص سهام عدالت به جاماندگان در سال ۱۴۰۱ چندین مرتبه رفت و برگشت داشت. ابتدا هیئت تطبیق مجلس این مصوبه را رد کرد و دوباره تایید شد و دوباره به هیئت دولت رفت.

او در ادامه بیان کرد: مسئله اصلی منابعی است که باید در پرتفوی سهام عدالت قرار بگیرد. این منابع کفاف این تعداد افراد واجد شرایط را نمی دهد و آخرین بار هم معاونت حقوقی ریاست جمهوری با تخصیص سهام شرکت های مس، فولاد و پتروشیمی خلیج فارس مخالف کردند. تفسیر معاونت حقوقی ریاست جمهوری هم این بود که، این سهام جزو سهم ۲۰ درصدی دولت است و امکان واگذاری سهام این شرکت ها وجود ندارد. اگر این سهام از سبد سهام عدالت خارج شوند ، عملا دیگر سهام ارزنده ای در سبد سهام عدالت وجود ندارد. ما که نمی توانیم سهام زیان ده در سبد سهام عدالت قرار دهیم.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سهام عدالت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس