خرید شمع معطر، دستورالعمل همه جانبه برای انتخاب بهترین مدل


خرید شمع معطر، دستورالعمل همه جانبه برای انتخاب بهترین مدل

شمع معطر یکی از محصولات بسیار پرطرفدار و جذاب دکوری به شمار می رود که از موم ساخته شده و به علت وجود روغن های معطر در آن، هنگام سوختن عطر مطبوعی دارد. همین ویژگی باعث شده تا خرید شمع معطر یک راه ساده و به صرفه برای لمس آرامش و احساسات...

شمع معطر یکی از محصولات بسیار پرطرفدار و جذاب دکوری به شمار می رود که از موم ساخته شده و به علت وجود روغن های معطر در آن، هنگام سوختن عطر مطبوعی دارد. همین ویژگی باعث شده تا خرید شمع معطر یک راه ساده و به صرفه برای لمس آرامش و احساسات مثبت باشد که بسیاری از افراد اطلاع چندانی از آن ندارند. بنابراین اگر شما هم تا به حال درباره این شمع ها چیزهایی شنیده اید اما از مزیت ها و کاربردهای اصلی شان اطلاع ندارید، در ادامه همراه ما باشید تا همه چیز را برای تان توضیح دهیم.

شمع معطر چیست؟

پیش از هر چیز شاید بد نباشد ببینیم که شمع عطری دقیقا چیست و چه استفاده ای دارد؟ هرچند که در ابتدا ممکن است فکر کنید این شمع ها چیزی جز مقداری موم و عطر نیستند، اما در حقیقت پیدا کردن مقدار صحیح این دو جز در شمع کار سختی است که به دقت و مهارت بالایی نیاز دارد. گاهی اوقات روغن عطری اضافه شده در شمع به قدری کم است که هنگام سوختن هیچ بویی ندارد، در مقابل اگر عطر زیادی اضافه شود، شمع آغاز به روغن پس دادن می کند و استفاده از آن به تجربه جالبی برای تان تبدیل نمی شود!

خرید شمع معطر، دستورالعمل همه جانبه برای انتخاب بهترین مدل

انتخاب و خرید شمع معطر آنقدرها هم ساده نیست و برای گرفتن بهترین نتیجه به ریزه کاری هایی نیاز دارد که به طور مفصل برای تان توضیح می دهیم. نکته دیگری که باید درباره شمع معطر بدانید، وجود طیف وسیعی از انواع مختلف آن هست که نه تنها در عطر و طرح، بلکه در مواد سازنده اولیه شان نیز متفاوتند. همین تفاوت ها باعث شده تا افراد با هر سلیقه ای بتوانند برای خرید این نوع شمع ها اقدام کرده و با استفاده از آن ها آرامش و گرمای بیشتری به محیط زندگی شان ببخشند.

به طور کلی عطر موجود در این شمع ها پیش از طراحی نهایی شمع به موم اضافه می شود و از آنجایی که هر نوع شمع نقطه اشباع خاصی نسبت به روغن های معطر دارد، مقدار عطر اضافه شده باید با توجه به ابعاد و اندازه و همچنین مقدار موارد اولیه به کار رفته در آن تعیین شود. معمولا مقدار عطر مناسب برای تهیه شمع معطر ۱۵ تا ۳۰ میلی لیتر روغن در هر ۰.۴۵ کیلوگرم موم می باشد.

جالب است بدانید که این گروه محصولات علاوه بر رایحه های مشخص، با عطرهای ترکیبی نیز ساخته شده و برای افرادی که سلیقه های خاص دارند هم کاملا مناسبند.

کاربردهای شمع معطر

بدون شک دانستن کاربردهای این محصولات به شما کمک می کند تا هنگام خرید شمع معطر انتخاب بهتری داشته باشید. اولین کاربرد این محصولات از بین بردن بوی خانه و جایگزینی آن با یک عطر ملایم و خوشبوست. خوشبختانه عطرهای به کار رفته در این محصولات غالباً بوی ملایمی داشته و با بیشتر سلیقه ها سازگارند اما در هر حال شما برای نتیجه گیری بهتر می توانید از میان طیف وسیعی از عطرها به دنبال رایحه های مورد علاقه تان باشید. در مجموع اگر شما هم درباره مهم ترین کاربردهای این شمع ها کنجکاوید بهتر است که به موارد زیر نگاهی بیندازید:

. ایجاد اتمسفری خاص در هر محیط!

همه ما می دانیم که سوسو زدن شعله شمع ها از جلوه های جذابیست که اتمسفر محیط را کاملا تغییر می دهد، بنابراین به راحتی می توان گفت که روشن کردن شمع معطر چیزی بیشتر از استفاده از رایحه خوب آن است و وجود آن به سرعت خلق و خوی شما را تغییر خواهد داد. با این وجود شما می توانید از شمع ها در بخش های مختلف خانه استفاده کنید، برای مثال اضافه کردن این آیتم ها به میز ناهارخوری فضایی رمانتیک و صمیمی ایجاد کرده و بوی مطبوع آن نیز روی گرما و آرامش محیط موثر خواهد بود.

خرید شمع معطر، دستورالعمل همه جانبه برای انتخاب بهترین مدل

. تغییر دکوراسیون خانه به کمک شمع های معطر!
همانطور که پیش از این هم گفتیم شمع عطری فراتر از چیزیست که فکرش را می کنید و در واقع این آیتم های تزئینی در عین سادگی به راحتی قادر به تغییر دکوراسیون منزل شما هستند و به علت تنوع بالایی که دارند، پیدا کردن نوع مناسب و هماهنگ با دکوراسیون تان را آسان می کنند. بنابراین اگر شما هم به فکر خرید محصولاتی جهت تغییر دکور هستید اما دوست ندارید که هزینه زیادی بابتش بپردازید، شمع های عطری از بهترین و به صرفه ترین انتخاب های ممکن برای شما خواهند بود. همچنین بد نیست بدانید که شما علاوه بر استفاده از این شمع های در محیط های رسمی یا هال و پذیرایی، می توانید از آن ها در محیط کار، اتاق خواب و حتی آشپزخانه نیز بهره بگیرید.

. روشن کردن محیط در کنار عطر بی نظیر!
هر چند که نور شمع ها در آن حدی نیست که به تنهایی برای روشن کردن محیط کافی باشد، اما بدون شک همین مقدار کم نیز فضایی خاص ایجاد می کند که به امتحان کردنش می ارزد. در حقیقت شما با خرید شمع معطر انتخاب های زیادی دارید، به عنوان نمونه می توانید از آن برای روشن تر کردن میز کار و تمرکز بیشتر استفاده کنید یا با افزودن آن ها به میز ناهارخوری فضایی یونیک برای جمع شدن اعضای خانواده و مهمان ها ایجاد کنید.

. تاثیر شمع های معطر در تغییر خلق و خو
یکی از کاربردهای جالب و تا حدی وسوسه انگیز درباره این شمع ها به قدرت آن ها در تلطیف فضا و تغییر خلق و خوی افراد باز می گردد که بررسی ها نشان داده این ویژگی به خاطر عطر ملایم و نور خاص شمع ایجاد می شود. به زبان ساده تر اگر شما هم از دسته افرادی هستید که یوگا و مدیتیشن کار می کنید یا بعد از یک روز طولانی به فضایی آرامش بخش برای ریلکس کردن نیاز دارید، پیشنهاد می کنیم که خرید شمع های معطر را امتحان کنید تا از نتیجه نهایی شگفت زده شوید!

خرید شمع معطر، دستورالعمل همه جانبه برای انتخاب بهترین مدل

. کمک به یادآوری خاطرات
برای به خاطر آوردن لحظات خاص یا خاطرات شیرین همیشه هم نیازی به عکس و تصویر ندارید، بلکه گاهی اوقات برخی رایحه های خاص آنچنان تاثیر قوی روی ذهن شما و خاطرات موجود در آن دارند که هیچ عکسی نمی تواند جایگزینش شود! در این زمینه شمع معطر از دسته محصولاتیست که این اثر را تقویت می کند. البته توجه داشته باشید که شمع ها در صورتی برای یادآوری خاطرات کاربردی اند که در انتخاب رایحه شان نهایت دقت را داشته باشید و چیزی بخرید که به محض احساس کردن رایحه اش سرشار از احساس و خاطرات فراموش نشدنی و شیرین شوید.

ویژگی هایی که شما را شیفته شمع های معطر می کند

احتمالا هر چیزی که تا الان گفته شد به اندازه کافی شما را برای خرید شمع معطر ترغیب کرده است، اما ما تصمیم داریم که ویژگی های جذابی را به شما معرفی کنیم که باعث می شود استفاده از این محصولات را به یک روتین دوست داشتنی و ثابت تبدیل کنید! در همین زمینه توجه شما را به ویژگی های فوق العاده زیر جلب می کنیم:

. منحصر به فردترین آیتم ها
از همان زمانی که شما از میان صدها رایحه مختلف، یکی دو مورد خاص را انتخاب می کنید، این آیتم ها به یونیک ترین اجزای خانه شما تبدیل می شوند که هرکسی با حس کردن رایحه شان یاد شما و فضای دلنشینی که ترتیب داده اید خواهد افتاد. به زبان ساده تر شما با خرید شمع معطر می توانید شخصیت و نوع خلق و خوی تان را آن هم تنها با یک رایحه ملایم به خوبی به تصویر بکشید!

خرید شمع معطر، دستورالعمل همه جانبه برای انتخاب بهترین مدل

. بهبود کیفیت هوا
همه ما در طول روز با بوهای مختلفی مواجه هستیم. بوی محل کار، محیط زندگی و هر بخش دیگری با یکدیگر متفاوت هستند و از آنجایی که بیشتر ما غالبا با بوهای نامطبوع مواجه می شویم، استفاده از شمع عطری در از بین بردن اثرات نامطلوب آن تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

. هدایایی فوق العاده!
بهتر است بدانید که شمع های معطر نه تنها برای استفاده شخصی، بلکه برای هدیه دادن نیز انتخاب هایی جذاب و فراموش نشدنی هستند که به علت عطر ویژه شان تا همیشه در یاد طرف مقابل شما خواهند ماند. تنها کاری که باید بکنید انتخاب یک عطر ملایم و هماهنگ با سلیقه فرد مورد نظر شماست که خوشبختانه با توجه به طیف وسیع رایحه های این شمع ها چندان کار سختی نیست!

. خاطره انگیز و نوستالژیک
همه ما تا حد زیادی به گذشته و خاطرات قدیمی مان وابسته هستیم زیرا بسیاری از اوقات یادآوری آن ها حس دلنشینی دارد که نمی توان آن را نادیده گرفت. شمع هایی که با رایحه های مورد علاقه و قدیمی ما ساخته شده باشند، تاثیر بینظیری در ایجاد فضای خاطره انگیز خواهند داشت و به راحتی ما را به روزهایی که دوست شان داشتیم باز می گردانند. بنابراین اگر شما هم عاشق آرامش و مرور خاطرات شیرین هستید، خرید شمع معطر یک پیشنهاد ویژه و بی همتا برای تان خواهد بود.

. ایجاد فضایی دنج و دوست داشتنی
تفاوتی ندارد که از شمع های عطری روی میز ناهارخوری استفاده کنید یا آن ها را برای ریلکس کردن در حمام گذاشته باشید، در هر حال این آیتم ها تاثیر ویژه ای در دنج کردن فضا دارند که از همان ابتدا عاشقش خواهید شد! شاید برای تان جالب باشد بدانید که طبق نظر کارشناسان طراحی دکوراسیون داخلی ایجاد فضاهایی دنج و جذاب به کمک شمع ها یک کار ساده و تقریبا کم هزینه به شمار می رود که تمام افراد می توانند از آن کمک بگیرند. بنابراین اگر شما هم علاقه دارید که فضایی خاص ایجاد کنید، به ست ظروف همیشگی، میز محل کار و یا حتی حمام و دستشویی تان شمع های معطر اضافه کنید تا متوجه تاثیر عجیب آن شوید.

. افزایش نشاط و بهبود سلامتی
یک شمع ساده و این همه خاصیت؟!
احتمالا شما هم با دیدن این مورد حسابی تعجب کرده اید اما باید بگوییم که این موضوع کاملا حقیقت دارد و در صورتی که شما شمع هایی باکیفیت بالا خریداری کرده باشید، می توانید برای بهبود سلامتی تان روی آن ها حساب کنید! در حقیقت شمع های معطر تاثیر مستقیمی روی سلامتی ندارند، اما توانایی آن ها در کاهش استرس و اضطراب از مهم ترین ویژگی هاییست که به مرور زمان وضعیت روحی و حتی جسمی تان را بهبود می بخشد.

برای استفاده از این خاصیت تنها کافیست که بخشی از روز را به خودتان اختصاص دهید و درحالیکه سعی می کنید ریلکس کنید، از شمع معطر نیز استفاده کنید. کافیست یک بار این کار را امتحان کنید تا به سرعت به یکی از محبوب ترین روتین های روزانه شما برای کسب آرامش بیشتر و رهایی از افکار منفی تبدیل شود.

خرید شمع معطر، دستورالعمل همه جانبه برای انتخاب بهترین مدل

. بهبود کیفیت خواب
اگر شما هم تا کنون از شمع های مختلف استفاده کرده باشید، حتما متوجه شده اید که حتی انواع ساده و قدیمی این آیتم ها می تواند در به خواب رفتن شما موثر باشد، چه برسد به انواعی که با عطرهای ملایم نیز طراحی شده اند! با این وجود اگر شما هم مشکل خواب دارید و از راه های مختلف نتیجه نگرفته اید، شاید خرید شمع معطر راه چاره شما باشد. طبق انتظار این ویژگی شمع ها به خاطر نور خاص و عطر ویژه شان ایجاد شده، اما در کنار آن خاصیت کاهش استرس و اضطراب نیز تاثیر مستقیمی روی کیفیت خواب شما دارد که بد نیست حتما امتحانش کنید.

توجه داشته باشید که برای این منظور رایحه های مختلفی وجود دارد که یکی از بهترین آن ها شمع هایی با رایحه اسطوخودوس هستند که به طور ویژه روی آرام کردن قلب و ذهن اثر گذارند. رایحه های ماندارین، گل های رز، گل یاسمن، بابونه و یاس نیز از دیگر انتخاب های فوق العاده ای هستند که برای افرادی با مشکل خواب یا سندرم پای بیقرار عالی عمل می کنند.

. یک راه فرار عالی!
با توجه به شلوغی این روزها و وجود انواع مشغله های کاری و فکری، بد خلق شدن از دسته اثراتی است که نمی توانیم به راحتی از آن فرار کنیم، مگر اینکه یک محرک عالی برای دفع آن داشته باشیم و آن هم چیزی نیست جز شمع های معطر! برای این کار از شمع برای اتاق خواب کمک بگیرید و قبل از خوابیدن یک روتین کوتاه برای مدیتیشن، خواندن کتاب یا حتی نوشیدن یک لیوان شیر گرم در نظر بگیرید. به همین راحتی می توانید یک راه فرار عالی از تنش های فکری پیدا کنید و اجازه ندهید که این موضوع روی سبک زندگی و آرامش تان تأثیر بگذارد.

. بالا بردن تمرکز و انرژی
علم ثابت کرده است که بودن در معرض رایحه های مطبوع، تا حد زیادی تمرکز و قدرت ذهنی انسان ها را بالا می برد. با این وجود خرید شمع معطر از دسته اقداماتی کاربردیست که به کمک آن می توانید بهره وری ذهنی تان را افزایش دهید. در این زمینه شمع های رزماری روی رفع خستگی و سردرد تاثیر دارند و انواع اکالیپتوس انرژی زا هایی عالی برای محیط کار به شمار می روند که به سرعت عاشق شان خواهید. اگر احساسات پیچیده ای دارید و مدام از یک فکر به فکر دیگر می پرید هم شمع هایی با رایحه نعنا برای تان عالی هستند و کمک می کنند که هنگام کار کردن یا درس خواندن عملکرد بهتری داشته باشید.

. القای حس خانه در سفر
شمع معطر از آیتم هاییست که جای چندانی نمی گیرد، بنابراین شما هنگام مسافرت هم می توانید رایحه ای که در خانه به آن عادت دارید را همراه تان ببرید تا در مکان جدید احساس راحتی داشته باشید. این کار در به خواب رفتن شما در محیط های جدید نیز اثر گذار خواهد بود و کمک می کند تا سریع تر با محیط اطراف تان هماهنگ شوید و در هر جایی تکه کوچکی از حس و حال خانه تان را به همراه داشته باشید.

محبوب ترین رایحه های شمع عطری

با تمام ویژگی های بالا، احتمالا شما هم از خودتان می پرسید که شمع معطر از کجا بخرم، اما قبل از این مورد باید به فاکتورهای دیگری توجه کنید که یکی از مهم ترین آن ها انتخاب رایحه شمع است. زمانیکه شما رایحه مناسبی انتخاب کنید نه تنها فضای خانه، بلکه خلق و خوی خودتان را نیز عوض می کنید، بنابراین پیش از خرید بهتر است با محبوب ترین رایحه های موجود در بازار آشنا شوید تا در صورت نیاز از آن ها استفاده کنید. در این زمینه باید بگوییم که پرطرفدارترین رایحه های شمع های معطر به شرح زیر هستند:

. اسطوخودوس
اگر شما هم به دنبال رایحه ای آرامش بخش و شاداب کننده هستید، اسطوخودوس انتخابی فوق العاده است که برای اعصاب تان معجزه می کند. این شمع حتی برای زمان هایی که کار خاصی ندارید و فقط یکجا نشسته اید هم عالیست و کمک می کند تا ذهن و افکارتان را آرام کنید. در این زمینه جالب است بدانید که اسطوخودوس یکی از قدیمی ترین داروها در زمینه رایحه درمانی به شمار می رود که در گذشته از آن برای التیام و بهبود بسیاری از مسائل مانند اضطراب، استرس، افسردگی و حتی تسکین درد استفاده می شده است. شمع های معطر علاوه بر عطر اسطوخودوس در برخی موارد با رایحه های ترکیبی نیز طراحی می شوند که از جمله آن ها می توانیم به اسطوخودوس همراه با بلوط یا بادرنجبویه، نعنا فلفلی، وانیل، لیمو و اکالیپتوس اشاره کنیم.

. مرکبات
عطر مرکبات از دسته رایحه هایی است که تقریبا همه ما آن را دوست داریم، بنابراین اگر شما هم به دنبال خرید شمع با عطرهای خاص و در عین حال نشاط آور و آرامش بخش هستید، رایحه های میوه ای از بهترین گزینه های پیش روی شما خواهد بود. شمع های معطر با رایحه مرکبات برای انرژی دادن عالی هستند اما همزمان می توانند برای کاهش استرس و بهبود خلق و خو نیز مورد استفاده قرار گیرند.

از جمله محبوب ترین انواع این رایحه می توانیم به عطر پرتقال، گریپ فروت، انبه، ترنج، آناناس و لیمو اشاره کنیم. در این گروه از شمع ها نیز همانند مورد قبلی انتخاب های ترکیبی نیز به چشم می خورد که معروف ترین آن ها شامل ترکیب عطر مرکبات همراه با موارد دیگری مانند دارچین، مریم گلی، انبه و آناناس و پیچ امین الدوله می باشد.

. کدو تنبل
هیچ رایحه ای مثل عطر کدو تنبل نمی تواند یادآور فصل زیبای پاییز و حال و هوای دنج آن باشد. شمع عطری کدو تنبل از آیتم هاییست که به محض روشن شدن فارغ از هر فصل و زمانی، احساس پاییز را برای تان به ارمغان می آورد. شما با روشن کردن این شمع ها هنگام پخت کلوچه یا کیک، مدیتیشن و هر کار دیگری خالق فضایی خواهید شد که آرامش و دنج بودن آن به راحتی از ذهن تان پاک نخواهد شد.

. رایحه های خاکی و چوبی
اگر شما هم علاقه دارید که بوی خانه تان تداعی کننده فضای باز و طبیعت باشد، رایحه های خاکی و چوبی برای خرید شمع معطر بهتر هستند. بدون شک نت های این رایحه بسیار متنوع است اما از محوب ترین آن ها می توان عطر چوب صدر، نعناع هندی، چوب صندل، بلوط و مشک اشاره کنیم که رایحه ای سنگین و غنی به فضا می بخشند. شما می توانید از عطرهای خاکی و چوبی برای تمام فصول سال به خصوص پاییز و زمستان استفاده کرده و فضایی دراماتیک و یونیک خلق کنید.

. وانیل

وانیل رایحه ای شیرین و ملایم و در عین حال مجلل و رسمی است که از بهترین انتخاب های ممکن برای استفاده منظم به شمار رفته و هیچ گاه شما را خسته نمی کند. این عطر ایده آل با زدودن خستگی ها، ایجاد انرژی مثبت و نشاط بخشی روزتان را زیبا می کند و همانند سایر رایحه های به صورت ترکیبی با عطرهای دیگر نیز یافت می شود که پرطرفدارترین آن ها شامل عطر وانیل به همراه دانه های قهوه یا تمشک، یاس، دارچین، چوب صندل و اسطوخودوس می شود.

. رایحه های گلی

رایحه های گلی از متنوع ترین زمینه های عطری در دنیا به شمار می روند که همین موضوع باعث شده تا برای هر نوع سلیقه و مکانی مناسب باشند. این رایحه های نشاط آور از عطر گل رز و یاسمن گرفته تا گل های یاس و شکوفه را در بر می گیرند و در عین شیرینی، آرامش خاصی به فضا می بخشند. در این میان عطر گل رز و اسطوخودوس برای آرامش و رهایی از استرس و سایر رایحه های گلی برای تقویت خلق و خو مفیدند و خودشان به صورت ترکیب های متفاوتی از جمله رز و گاردنیا، یاس و چوب صندل، گل رز، سیب و وانیل، گل صد تومانی و فریزیا یافت می شوند.

. نعناع

نعناع در دنیای اسانس ها بسیار معروف و محبوب است و علاوه بر رایحه دلنشینش خواص درمانی زیادی نیز دارد که باعث شده تا این رایحه همچنان در صدر لیست محبوب ترین انواع شمع معطر بماند. خنکی از بارزترین نت های بویایی در این شمع است که باعث کاهش سردرد، از بین بردن استرس و رفع حالت تهوع می شود. بنابراین اگر به رایحه ای قوی و در عین حال دلنشین و خاص نیاز دارید، عطر نعناع با فواید فوق العاده از بهترین گزینه های ممکن برای خرید شمع معطر خواهد بود.

. دارچین

عطر دارچین یک محرک فیزیکی و احساسیست که با گرمای خاصش برای همه ما تداعی کننده فضایی گرم، صمیمی و تا حدی زمستانیست. این گرما به شما کمک می کند تا در کارهایی که به تمرکز نیاز دارند بهتر عمل کنید، بنابراین خرید شمع معطر دارچینی یک راه ساده و کم هزینه برای بالا بردن قدرت تمرکز خواهد بود که می توانید از آن کمک بگیرید.

خرید شمع معطر، دستورالعمل همه جانبه برای انتخاب بهترین مدل

هنگام خرید شمع معطر به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای آنکه بتوانید از محصول خریداری شده نهایت استفاده را ببرید، نکات خاصی وجود دارد که پیشنهاد می کنیم هر کدام از آن ها را با توجه به سلیقه و شرایط تان در نظر بگیرید. مهم ترین این نکات به شرح زیر است:

. عطرهای طبیعی انتخاب کنید

پیش از هرچیز بهتر است توجه داشته باشید که نه تنها موم های بی کیفیت، بلکه برخی اسانس ها نیز ممکن است سمی باشند، بنابراین شما علاوه بر توجه به جنس موم بهتر است که تا حد امکان به دنبال شمع هایی با اسانس طبیعی باشید تا هر گونه ریسک را کاهش دهید. معمولا اسانس های مصنوعی و غیر طبیعی از مواردی هستند که ممکن باعث ایجاد سردرد، آلرژی یا حتی عفونت شوند. از همین جهت برندی که برای خرید شمع معطر انتخاب می کنید بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

. فتیله های بدون سرب انتخاب کنید

تقریبا بیشتر شمع ها دارای فتیله های هسته دار هستند، به این معنی که پنبه فتیله در اطراف یک سیم یا تکیه گاه فلزی پیچیده شده تا از افتادنش در موم جلوگیری شود. در گذشته این تکیه گاه فلزی از جنس سرب بود اما بعدها مشخص شد که سوزاندن این گونه فتیله ها غلظت سرب در هوا را افزایش داده و باعث مسمومیت کودکان خردسال می شوند. در نتیجه هنگام خرید حتما به این موضوع توجه کنید.

. انتخاب رایحه با توجه به زمان

شاید این موضوع کمی برای تان عجیب باشد، اما در هر حال باید بدانید که ما در طول روز فعالیت های مختلفی انجام می دهیم که سطح خلق و خوی مان نیز در پی آن ها تغییر می کند. با این وجود رایحه ای که در هر زمان ما را در بر می گیرد نیز باید به خوبی با حس و حال ما هماهنگ باشد تا پشتیبانی لازم از احساسات را به خوبی انجام دهد. برای این کار پیش از خرید شمع معطر در نظر بگیرید که این شمع برای کدام بخش خانه یا محیط کار انتخاب شده و در چه ساعاتی از روز بیشترین استفاده ممکن را دارد؟

. توجه به فصل ها

معمولا با تغییر فصل همه ما تغییراتی در زندگی ایجاد میکنیم، که از دکوراسیون گرفته تا سبک لباس پوشیدن ما را شامل می شود. انتخاب شمع های معطر نیز از این قاعده مستثنی نیست و شما برای استفاده حداکثری از این آیتم ها بهتر است که رایحه های شان را با توجه به فصول سال انتخاب کنید. به عنوان نمونه در فصل پاییز رایحه های چوبی و در فصل زمستان رایحه های تند و گرم جذابند. در مقابل برای تابستان باید به دنبال انتخاب های میوه ای و خنک باشید و در فصل بهار نیز از سنگینی رایحه ها بکاهید.

. تعیین تعداد مناسب شمع ها

شما نمی توانید یک شمع عطری را در اتاق خواب روشن کنید و انتظار داشته باشید که تمام خانه از رایحه مطبوع آن پر شود! بنابراین اگر دوست دارید که عطر مطبوع این محصولات چیزی بیشتر از فضای شخصی اطراف تان را در بر بگیرد، باید چند شمع تهیه کرده و آن ها در فاصله های مناسب بچینید تا به مرور تمام خانه از عطر ملایم و مورد علاقه تان پر شود.

قیمت شمع معطر

احتمالا بعد از اینکه از خودتان پرسیدید شمع معطر از کجا بخرم، نوبت به قیمت آن می رسد. خوشبختانه شمع ها از آیتم های مقرون به صرفه ای هستند که تنوع بالای شان باعث شده تا افراد با هر نوع بودجه ای بتوانند برای خرید شمع معطر اقدام کنند. در این زمینه باید گفت که قیمت شمع معطر نیز مانند هر محصول دیگری به فاکتورهای متعددی وابسته است که پیش از خرید باید به تمامی آن ها توجه داشته باشید. از جمله این موارد تاثیر گذار می توانیم به کیفیت شمع، رایحه به کار رفته، جنس موم، نحوه ساخت، برند شمع، اندازه آن و فیتیله اشاره کنیم. بدون شک قیمت شمع معطر در برندهای محبوب و با کیفیت خارجی مثل یانکی بالا می باشد؛ اما این موضوع به علت کیفیت و رایحه ماندگار توجیه اقتصادی دارد.

بهترین برندهای شمع معطر خارجی

در زمینه تولید شمع عطری برندهای زیادی در سراسر دنیا فعالیت می کنند که برخی از سایرین معروف تر و پرطرفدار تر هستند. از همین جهت ما در ادامه برندهای معروف شمع معطر خارجی را برای تان معرفی کرده ایم تا با آن ها آشنایی پیدا کنید:

Maison margiela

شمع های این برند توسط خانه مد فرانسوی که توسطMartin Margila پایه گذاری شده بود، توسعه یافت و یکی از محبوب ترین رایحه های آن مربوط به شمع عطری با عنوانReplica Lazy Sunday Morning Candle است که عطر آن از بوی لباس ها و ملحفه های تمیز و استراحت آخر هفته ها الهام گرفته شده است.

Voluspa

ولوسپا یکی از لاکچری ترین برندها در زمینه تولید شمع معطر است که یکی از معروف ترین محصولات آن شمع casa pacifica با رایحه نمک دریایی، چوب کالیفرنیایی و سواحل زیبا می باشد که احساسی غیر قابل توصیف برای تان ایجاد خواهد کرد. شما از این شمع می توانید در پذیرایی، اتاق خواب، محل کار و یا حتی به عنوان شمع معطر برای سرویس بهداشتی نیز استفاده کنید زیرا رایحه ملایم و همه پسند آن به هیچ وجه شما را ناامید نخواهد کرد.

D.S. DURGA

این برند جذاب و خارجی در میان طرفداران خرید شمع معطر جایگاه ویژه ای دارد و بیش از هر چیز دیگری با ترکیبات و رایحه های خلاقانه و غیر تکراری اش شناخته می شود. شمع holy ficus از این برند با ترکیبی از عطر دارچین، زنجبیل، هل و زعفران، نت تند و گرمی دارد که احتمالا عاشقش خواهید شد.

Four Sseasons

شمع Four Seasons یا چهار فصل از دیگر برندهای لاکچری و جذاب در دنیای شمع های معطر به شمار می رود که استفاده از آن حسی چهار فصل به محیط خواهد داد. جذاب ترین مدل های این برند شامل شمع هایی با عطر میوه ای و گلی هستند که طرفداران زیادی دارند.

Guerlain

برند Guerlain با شمع های عطری خاص و شیکش از دسته برندهای پر زرق و برق در دنیای شمع ها به شمار می رود که محبوب ترین محصول آن با رایحه ملایم زنبق و رزهای تازه چیده شده، Muguet de Printemps نام گرفته است.

LE LABO

اگر شما هم به رایحه های ترکیبی و فریبنده علاقه زیادی دارید، برند LE LABO از انتخاب های فوق العاده جذابیست که توجه شما را به خودش جلب خواهد کرد. معروف ترین محصول این برند شمعSantal نام دارد که با ترکیبی از وانیل، کهربا، چوب صندل، مشک و سدر به هر محیطی جذابیتی ویژه و فراموش نشدنی می بخشد.

BYREDO
این برند نیز در دنیای شمع های معطر حرف های زیادی برای زدن دارن و با رایحه های لوکس و شگفت انگیزش شناخته می ود. پرطرفدارترین محصول این برندی شمعی عطری با عنوان Loose Lips است که نت ها و رایحه های اصلی آن برگرفته از گل های رز، بنفشه و کمی گیلاس است. این شمع به محض روشن شدن شما به روزهای پر جنب و جوش و جذاب دهه ۸۰ میلادی می برد و احساسی فراموش نشدنی برای تان به یادگار می گذارد.

شمع معطر از کجا بخرم؟

احتمالا شما هم با سوالاتی از قبیل شمع معطر از کجا بخرم؟ کدام برند را انتهاب کنم؟ و … درگیر هستید. در این زمینه بهتر است به شما بگوییم که برای خرید بهترین انواع شمع معطر حتما نیازی نیست که به برندهای خارجی غیرقابل دسترس فکر کنید؛ زیرا در کشور خودمان نیز برندهای فوق العاده ای وجود دارند که قیمت شمع معطر در آن ها کاملا مناسب بوده و در عین حال همان کیفیتی را دارند که انتظار دارید.

یکی از این برندهای جذاب و تکرارنشدنی، ناچو با طیف وسیعی از انتخاب هاست که کیفیت و توجه به نیاز مشتری در آن باعث شده تا همواره از برترین برندهای ممکن جهت خرید شمع معطر به شمار رود. تمامی محصولات گروه ناچو از مواد اولیه باکیفیت ساخته شده و به هنگام سوختن هیچ گونه دود اضافی ندارند و با عطرهای ماندگار و ملایم شان فضایی دلپذیر برای آرامش شما خلق می کنند. برند ناچو طیف وسیعی از محصولات مختلف از شمع های معطر فانتزی و خاص گرفته تا شمع معطر برای سرویس بهداشتی، حمام، اتاق خواب و یوگا را برای شما فراهم کرده تا هر نوع سلیقه و نیازی به راحتی بتوانید بهترین شمع های ممکن را خریداری کنید.

نکات مهم هنگام استفاده از شمع های معطر ناچو

  1. هیچ گاه شمع ها را بدون مراقبت رها نکنید.
  2. از گذاشتن شمع روشن در نزدیکی پرده ها، پارچه ها یا هر متریال قابل اشتعال دیگر جلوگیری کنید.
  3. برای جلوگیری از ایجاد تونل در موم، شمع ها را برای مدت کوتاه نسوزانید و پیش از خاموش کردن اجازه دهید که سطح موم آب شده یکدست شود.
  4. فتیله شمع ها را پس از استفاده تمیز و کوتاه کنید.
  5. زمان ایده آل برای سوختن شمع ها حدود ۲ تا حداکثر ۴ ساعت است؛ بنابراین برای جلوگیری از بزرگ شدن شعله، قارچ زدن فتیله و یا دود کردن شمع آن را خاموش کنید.
  6. هنگام استفاده از شمع های معطر ناچو حواس تان به کودکان خردسال باشد. این موضوع نه تنها به استفاده از شمع، بلکه به انتخاب رایحه مناسب نیز باز می گردد؛ زیرا بویایی کودکان حساس تر از بزرگسالان بوده و به راحتی تحریک می شود.
  7. شمع ها را به کمک شمع گیر زنگوله ای، فتیله گیر یا درپوش خاموش کنید تا از دود کردن آن جلوگیری کنید؛ زیرا بوی دود به سرعت جایگزین رایحه خوش پیشین خواهد شد.

جمع بندی
اگر تا اینجای مطلب همراه ما بوده باشید، حتما متوجه شده اید که خرید شمع معطر از راه های بسیار ساده و در عین حال مقرون به صرفه برای کسب آرامش و خلق محیطی یونیک می باشد که روز به روز در حال محبوب تر شدن است. در این زمینه باید گفت که خرید این محصولات نیز همانند هر آیتم دیگر به نکات خاصی نیاز دارد که برای گرفتن بهترین نتیجه باید به همه آن ها توجه کنید. مهم ترین این نکات مربوط به انتخاب مدل مناسب، تعیین رایحه، قیمت شمع معطر، طرح و رنگ محصول می شود که بیش از هر چیز دیگری به سلیقه و محدودیت های تعریف شده توسط شما باز می گردد.

ما در این مطلب تلاش کردیم تا هر آنچه را که برای انتخاب این آیتم های جذاب نیاز دارید، برای تان توضیح دهیم. به عنوان بهترین برند بازار در زمینه فروش شمع های معطر به شما مجموعه ای مطمئن را پیشنهاد می کنیم تا لذت استفاده از محصولاتشان را برای یک بار هم که شده به خودتان هدیه کنید. در خرید شمع معطر ناچو تمامی نکات گفته شده در این دستورالعمل رعایت شده است.

منابع

https://plnts.com/en/blog/benefits-of-burning-scented-candles-in-your-home

https://forhabibi.com/blogs/article/ten-features-of-scented-candle-that-make-everyone-love-it

Types of Candle Scents (8 Most Popular Scented Candles)

امتیاز دهید: post

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دکوراسیون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو