آغاز ثبت نام چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در مازندران


آغاز ثبت نام چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در مازندران

حجت الاسلام سیفی از آغاز ثبت نام چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در مازندران همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: ثبت نام چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن و نقمات دینی در بخش برادران و خواهران از اردیبشهت ماه تا خرداد ماه انجام می شود.

حجت الاسلام مصطفی سیفی رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از مازندران اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی اصلی برگزاری مسابقات قرآن همچون سال های گذشته در سال 1402 هم اقدام به برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن و نقمات دینی برای برادران و خواهران کرده است.

وی افزود: ثبت نام از مسابقات سراسری قرآن کریم مرحله شهرستانی تا کشوری از 16 اردیبهشت تا 15 شهریورماه امسال است که علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت مسابقات قرآن در این دوره از مسابقات شرکت کنند.

به گفته حجت الاسلام سیفی، رشته هایی که افراد می توانند در مسابقات شرکت کنند در 2 بخش نقماتی شامل حفظ قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی برادران و خواهران و در بخش معارفی در رشته های تفسیر قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه از طریق سایت رسمی مسابقات قرآن ثبت نام و مفاد آزمون را اخذ و مطالعه کنند.

رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران یادآور شد: مرحله شهرستانی به صورت منطقه ای برگزار و سپس رقابت استانی برگزار می شود و نفرات برتر به مسابقات کشوری و سپس به مرحله بین المللی راه خواهند یافت.

وی خاطر نشان کرد: در سال 1401 بیش از یکهزار و 500 نفر ثبت نام در رشته های مختلف ثبت نام کردند و به رقابت پرداختند و از نظر کمی و کیفی سطح مسابقات بالا بود که 10 نفر از قاریان و حافظان به رقابت کشوری و 4 گروه تواشیح شامل 2 گروه خواهران و 2 گروه برادران از مازندران هم به مسابقات کشوری قرآن کریم در قزوین و همنین برگزیدگان مسابقات نقماتی اهواز راه یافتند که بیانگر سطح کیفی مسابقات قرآن کریم در استان مازندران است.

حجت الاسلام سیفی گفت: باهمت همه دوستان قرآنی و جامعه و اصحاب قرآنی تلاش شود تا علاقمندان به این مسابقات در سایت ثبت نام و در مسابقات شرکت کنند که از سن 18 سال به بالا می توانند شرکت کنند و زیر 18 سال هم مسابقات دانش آموزی است که توسط آموزش و پرورش برگزار می شود.

رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران یادآور شد: این دوره از مسابقات مخصوص افراد بالای 18 سال است و منابع رشته های معارفی و شیوه نامه های برگزاری این دوره از مسابقات در سایت مسابقات قرآن بارگذاری شده و افراد قبل از ثبت نام شیوه نامه اجرایی و فنی این دوره از مسابقات را مطالعه کنند.

پایان پیام/175

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر جذاب خانم بازیگر فیلم آواز تهران بعد 33 سال / هنوز مجرد !! + بیوگرافی و عکس ها