از بین بردن کپک حوله با چند روش کاربردی و راحت


به طور کلی حوله های مرطوب با توجه به شرایطی که دارند برای رشد و ایجاد کپک محیط مناسبی بوده و بهتر است در صورت مواجه با این مشکل به جای دور انداختن حوله موردنظر با کمک راهکارهای از بین بردن کپک حوله آن را پاکسازی و تمیز کرده تا مجددا بتوانید از آن استفاده نمایید.

یکی از مشکلاتی که امکان دارد باعث ایجاد دغدغه و چالش برای خانم های خانه دار شود کپک زدن حوله می باشد که در نتیجه مرطوب ماندن حوله برای مدت زمان زیاد به وجود می آید و با گذشت زمان لکه هایی سیاه رنگ بر روی آن ظاهر می گردد که نیاز بوده در صورت بروز چنین حالتی با استفاده از راهکارهای موجود تمیز و پاکسازی گردد. در همین زمینه تصمیم داریم در این مطلب به بررسی بهترین روش های از بین بردن کپک حوله بپردازیم.

از بین بردن کپک حوله با چند روش کاربردی و راحت

روش صحیح از بین بردن کپک حوله

بهتر است بدانید در صورتی که لباس یا حوله خود را در مکانی مرطوب و نمناک قرار دهید امکان دارد پس از مدت زمانی لکه هایی سیاه بر روی آن ها مشاهده نمایید که همان قارچ یا کپک می باشد. کپک لباس ضمن این که ظاهر لباس را تحت تاثیر قرار داده و خراب می کند ممکن است برای سلامتی نیز ضرر داشته باشد. بنابراین بهتر است با روش های کاربردی از بین بردن کپک حوله کاملا آشنایی داشته باشید تا بتوانید در مواقع لزوم از آن ها بهره مند شوید.

اغلب افراد به دلیل ظاهر نامناسبی که روی حوله کپک زده به وجود می آید بعد از دیدن کپک آن را دور می اندازند در حالی که بعد از خریدن کالای حمام با دیدن حوله کپک زده می توان با چند راهکار ساده و کاربردی آن را به وضعیت درست خود برگرداند.

از جمله دلایل به وجود آمدن لکه های سیاه روی حوله و لباس این است که حوله را داخل حمام نگه داری کنید یا بدون این که آن را در محلی که هوا در گردش است پهن کنید تا خشک گردد بر روی چوب لباسی آویزان می کنید در نهایت با گذشت زمان قارچ ها روی آن رشد کرده و تبدیل به کپک حوله و لباس می گردند.

از بین بردن کپک حوله با چند روش کاربردی و راحت

کپک موجودات زنده کوچکی بوده که قادر هستند در هر مکان مرطوبی رشد و تکثیر پیدا کنند. در طبیعت کپک ها اهمیت زیادی دارند. آن ها ترکیبات طبیعی مرده را جداسازی کرده و به بازیابی خاک کمک رسانی می کنند. با این وجود کپک داخلی به هیچ عنوان خوشایند نمی باشد. بنابراین می توان گفت همواره پیشگیری امر مهمی در این زمینه بوده ولی در صورت مشاهده کپک بر روی لباس و حوله نگران نباشید چرا که با کمک ترفندهای موثری که در این رابطه وجود دارد می توانید آن را خیلی راحت از بین ببرید. در ادامه به معرفی چندین راهکار برای حذف کپک حوله پرداخته ایم.

استفاده از مخلوط سرکه و پودر ماشین لباسشویی

از مناسب ترین موادی که توسط آن می توان کپک روی حوله را نابود کرد. بهره مندی از ترکیب سه گانه سرکه، پودر ماشین لباسشویی و آب می باشد. با استفاده از این مخلوط می توانید حوله خود را حدود سه ساعت درون آن قرار داده و آغشته نمایید و بعد از آن حوله را آبکشی نمایید. البته دقت کنید به خاطر وجود سرکه در این مخلوط امکان دارد روی رنگ حوله اثر بگذارد و کیفیت رنگ آن را به طور کامل نابود کند. دقت داشته باشید که این مخلوط فقط تضمین کننده حذف کپک حوله بوده و تضمینی برای حفظ رنگ حوله وجود ندارد.

از بین بردن کپک حوله با چند روش کاربردی و راحت

ترکیب جوش شیرین و محلول آمونیاک

در صورتی که در پی محلولی قوی با سرعت تاثیرگذاری بالا هستید بهتر است از محلول آمونیاک بهره مند شوید. بکار بردن محلول آمونیاک و جوش شیرین می تواند با سرعت زیادتری کپک های موجود بر روی حوله را نابود کند ولی دقت نمایید که در زمان استفاده از این مخلوط حتما باید ماسک داشته باشید و تا جای امکان در نزدیکی افراد سالمند و کودک نباشید.

باید توجه داشته باشید که مخلوط آمونیاک و جوش شیرین بهترین راهکار موثر برای از بین بردن کپک حوله می باشد و به آسانی می تواند رنگ و طرح حوله را نابود کند بدین ترتیب در صورتی که حوله برایتان اهمیت دارد توصیه می شود از این شیوه استفاده نکنید.

از بین بردن کپک حوله با چند روش کاربردی و راحت

استفاده از مخلوط نمک و لیمو

امکان دارد باورتان نشود ولی ترکیب های ساده ای که در هر خانه و آشپزخانه ای موجود می باشد می تواند نگرانی شما را در رابطه با این کپک ها از بین ببرد. مخلوط نمک و آبلیمو می تواند ترکیبی عالی و قوی برای رفع کپک حوله باشد. فقط لازم است که شما حوله خود را حدود نیم ساعت درون این ترکیب بگذارید و بعد از آب کشیدن حوله را در برابر تابش مستقیم نور آفتاب بگذارید. در این وضعیت شما می توانید بعد از سپری شدن حدود یک ساعت از زمان خشک شدن آن حوله را خشک و عاری از هر نوع کپکی در اختیار داشته باشید.

از بین بردن کپک حوله با چند روش کاربردی و راحت

استفاده از آب و صابون برای رفع کپک حوله

از راحت ترین و ساده ترین شیوه هایی که با کمک آن می توان کپک حوله را رفع کرد این است که از آب و صابون استفاده نمایید. بکار بردن این شیوه احتیاج به تکنیک های مخصوص به خود دارد در غیر این صورت سبب شده کپک موجود در حوله بیشتر از پیش رشد نماید.

به منظور انجام این کار فقط لازم است که آب اضافه صابون را گرفته و با نوک صابون مکان کپک زده را پاکسازی کنید. در این وضعیت شما باید به شکل قطره ای آب را به حوله افزوده و بعد از آن مکان کپک زده را شستشو دهید. این شیوه درصد رنگ و رو رفتگی حوله را شدیدا کاهش می دهد و می توان گفت ایمن ترین شیوه برای از بین بردن کپک حوله و شستن حوله های زیبا و فانتزی به شمار می رود.

از بین بردن کپک حوله با چند روش کاربردی و راحت

در آخر به این نکته مهم دقت نمایید که به هیچ وجه حوله خود را برای مدت زمان زیاد به شکل مرطوب نگه ندارید تا بتوانید از کپک زدگی آن ممانعت کنید و تا جای امکان از اجناس و محصولات باکیفیت استفاده نمایید تا در مواقع ضروری بتوانید با محلول های گوناگون آن را بشویید و نگران از بین رفتن رنگ آن نباشید.

استفاده از روغن درخت چای

از موثرترین ترکیبات طبیعی ضد کپک می توان به روغن درخت چای اشاره کرد و برای پاکسازی حوله و لباس کپک زده می توانید از آن بهره مند شوید. برای این عمل کمی روغن درخت چای را با آب به مقدار مساوی مخلوط کرده و مقداری سرکه نیز داخل این محلول بریزید. اکنون این مخلوط را بر روی قسمت های کپک زده لباس اسپری نمایید.

از بین بردن کپک حوله با چند روش کاربردی و راحت

از این که تا پایان همراه ما بودید بسیار سپاس گزاریم. همچنین می توانید با بازدید از مطالبی مثل رفع کپک لباس و رفع رطوبت کابینت با نکات و ترفندهای خانه داری بیشتری آشنا شوید و در این زمینه اطلاعات زیادی کسب نمایید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا