بهترین رنگ برای اتاق خواب چیست؟ 9 پیشنهادی که نمی‌توانید رد کنید!


بهترین رنگ برای اتاق خواب چیست؟ 9 پیشنهادی که نمی‌توانید رد کنید!

وقتی صحبت از رنگ دیوارهای اتاق خواب می‌شود، همه به فکر رنگ‌های روشن می‌افتند اما ما در این مقاله بهترین ایده ها و رنگ ها برای اتاق خواب را به شما معرفی میکنیم.

بهترین رنگ برای اتاق خواب چیست؟ 9 پیشنهادی که نمی‌توانید رد کنید!

وقتی صحبت از رنگ دیوارهای اتاق خواب می‌شود، همه به فکر رنگ‌های روشن می‌افتند و ترجیح می‌دهند که این مکان را پر از آرامش طراحی کنند. خب! ایده درستی است. بااین‌حال، نباید از این نکته غافل شویم که پای ترجیحات و سلیقه شخصی افراد هم به‌میان است و گاهی اتاق خواب، کارکردهای متنوعی پیدا می‌کند و بعضی از افراد اوقات زیادی از طول روز را در آن سپری می‌کنند. پس بهتر است که همه پیشنهادهای موجود در این زمینه را مرور کنید و فارغ از اینکه رنگ دیوارهای اتاق خواب باید بازتاب‌دهنده آرامش باشد، حق انتخاب از میان گزینه‌های مختلف را از خود نگیرید. بهترین رنگ برای اتاق خواب چیست؟ نظر شما چه خواهد بود؟

۱.سفید فاخته‌ای هم آرامش دارد و هم نشاط

نام رویایی و جذابی دارد، نه؟ بله! این رنگ می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب و حتی بهترین رنگ برای اتاق خواب باشد. اگر بخواهیم دقیق‌تر درباره این رنگ توضیح بدهیم، باید بگوییم که طیفی از سفید با رگه‌هایی از کرم است. در بستر و پیش‌زمینه این رنگ، رگه‌هایی از طوسی هم دیده می‌شود. رنگ سفید فاخته‌ای انتخاب پرتناقض اما جذابی است. منظور از پرتناقض چیست؟ چنین انتخابی در عین اینکه فضا را شاداب و روشن می‌کند، آرامشی شیرین هم در خود دارد. برای همین فضای اتاق را در طول روز پرانرژی نگه می‌دارد و شب‌ها هم جو و فضایی پر از آرامش را در محیط جاری می‌کند. با نورپردازی مناسب می‌توانید اتاقی با چنین رنگی روی دیوارها را درخشان و هم‌زمان پر از آرامش کنید. امکان اینکه از رنگ سفید فاخته‌ای خسته شوید هم بسیار کم است. در ضمن، پیداکردن چنین رنگی بسیار ساده است.

۲.خاکستری، خنثی و پر از ابتکار عمل

رنگ طوسی و خاکستری هم از بهترین انتخاب‌های ممکن برای رنگ‌کردن دیوارهای اتاق خواب هستند. این رنگ‌ها ضمن برخورداری از آرامش و روشنی لازم برای نشستن روی دیوارهای فضایی خصوصی، امکان آوردن رنگ‌های متنوعی به فضا را فراهم می‌کنند. خاکستری و طوسی از جمله رنگ‌های خنثی هستند. این دسته از رنگ‌ها، امکان همراهی با رنگ‌های مختلفی را دارند. پس اگر هوس کنید که دکوراسیون و رنگ اسباب و وسایل اتاقتان را تغییر بدهید، همیشه دیوارها توانایی همراهی با تغییرات را خواهند داشت. دستتان در طراحی رنگ اتاق کاملا باز است و با تغییراتی مانند روتختی و کوسن‌ها هم می‌توانید هرچند وقت، یک‌بار باعث شوید که اوضاع عوض شود و تنوع به اتاق خوابتان راه پیدا کند.

۳.یاسی برای ساختن فضای احساسی و آرامش‌بخش

رنگ یاسی می‌تواند از بهترین گزینه‌ها برای دیوارهای اتاق خواب باشد. این رنگ زیبا به‌شدت آرامش‌بخش است. خلاقیت در فضای چنین اتاقی هم به‌سادگی به جریان می‌افتد. بنابراین، اگر اتاق خواب، اتاقی است که در آن کار هم می‌کنید یا درس‌هایتان را می‌خوانید، این انتخاب بسیار درجه‌یک و عالی خواهد بود. یاسی از آن رنگ‌هایی است که می‌تواند شعف و آسودگی را هم‌زمان با هم انعکاس بدهد. ست‌کردن این رنگ با رنگ‌های مختلفی هم امکان‌پذیر است. طیف‌های خاکستری و طوسی، رنگ‌هایی مانند کرم و آبی و انواع طیف بنفش و ارغوانی در هماهنگی با این رنگ، دکوراسیون خوش‌رنگی برایتان می‌سازند. قرارگرفتن رنگ سفید یا نوعی سبز کم‌رنگ موسوم به نعنایی در کنار یاسی هم ایده خوبی خواهد بود. یاسی به سادگی می‌تواند بهترین رنگ اتاق خواب باشد و در کنار رنگ‌های پاستلی مختلف بدرخشد.

کاغذ دیواری ساده و تک رنگ، بهترین جایگزین رنگ

بهترین رنگ برای اتاق خواب چیست؟ 9 پیشنهادی که نمی‌توانید رد کنید!

یکی از بهترین اقداماتی که می‌توانید برای طراحی دیوارهای اتاق خوابتان انجام بدهید، انتخاب و خرید کاغذ دیواری ضد آب قابل شستشو برای آن است. به‌جای اینکه زحمت رنگ‌کاری به شما تحمیل شود، دستتان در انتخاب بهترین کاغذ دیواری‌ها با تناژ رنگی مختلف باز است. چه نوع کاغذ دیواری؟

انتخاب کاغذ دیواری ساده تک رنگ برای اتاق خواب فکر بسیار خوبی است. چرا؟ چون طیف‌های رنگی پیشنهادی و موارد متعدد و رنگارنگ دیگر، به‌راحتی میان کاغذدیواری‌های موجود در بازار پیدا می‌شوند. در واقع، شاید درمیان رنگ‌های موجود در بازار، دقیقاً به رنگ دلخواهتان نرسید اما درمیان کاغذدیواری‌های ساده، رنگ‌های بسیار متنوعی وجود دارد و شما می‌توانید رنگ دلخواهتان را با کاغذ دیواری به تن دیوارهای اتاق خواب بنشانید.

۴.سبز نعنایی، برای ساختن مکانی پرطراوت و رویایی

سبز نعنایی از ترندهای سال‌های اخیر است و طرفداران زیادی دارد. از این رنگ هم در استایل پوششی و لباس‌ها زیاد استفاده می‌شود و هم برای دکوراسیون منزل بسیار محبوب شده است. سبز نعنایی چند ویژگی مطلوب و خوب را با هم دارد. این رنگ نشاط‌آور است و حس تمیزی و آرامش را القا می‌کند. این مشخصات برای اتاق‌های خواب بسیار مناسب‌اند.

۵.زرد ملایم با ایجاد فضایی دوست‌داشتنی

زرد ملایم هم می‌تواند بهترین انتخاب برای رنگ اتاق خواب باشد. این رنگ نوعی شیطنت و بازیگوشی در تُناژ خود دارد که باعث می‌شود، هر فضایی پرانرژی شود. طیف ملایم رنگ زرد از لطافت کافی برای ایجاد آرامش در اتاق خواب هم برخوردار است. اگر به سراغ رنگ زرد پررنگ بروید، انرژی زیادی به فضا تزریق خواهید کرد اما این را هم در نظر بگیرید که چنین سطح بالایی از انرژی می‌تواند با آرامش لازم برای فضای خواب و استراحت کمی منافات داشته باشد. پس زرد ملایم را انتخاب کنید که هم شادابی زیادی دارد و هم آرامش و ملایمت مناسب.

۶.آبی، نماد آرامش و صلح

بهترین رنگ برای اتاق خواب چیست؟ 9 پیشنهادی که نمی‌توانید رد کنید!

این رنگ هم از بهترین انتخاب‌ها برای اتاق خواب است. با وجود دیوارهایی به رنگ آبی روشن، دستتان برای انتخاب رنگ‌های مختلف بخش‌های دیگر اتاق کاملا باز خواهد بود. تقریبا تمام طیف‌های رنگی تیره و روشن در کنار این آبی خوب از کار درمی‌آیند. آبی روشن نماد آرامش است و می‌تواند از نظر انعکاس نور خوب در فضای اتاق خواب هم نقش مهمی داشته باشد. رنگ مذکور انتخاب جسورانه‌ای هم نیست و از وجودش برای مدت طولانی روی دیوارها پشیمان نمی‌شوید. این نکته درباره انتخاب رنگ دیوار اتاق خواب اهمیت زیادی دارد. باید به سراغ گزینه‌ای بروید که در بلندمدت، برایتان خسته‌کننده نمی‌شود. آبی کم‌رنگ چنین ویژگی مطلوبی دارد و به دلیل اینکه بسیار شاخص نیست و آنچنان احساس نمی‌شود، توانایی خسته‌کنندگی در بلندمدت را ندارد. این رنگ ملایم آرامش‌بخش است؛ حتما به انتخابش نیم‌نگاهی داشته باشید.

۷.گل‌بهی و نشاندن طراوت باغچه روی دیوارها

این پیشنهاد شاید از سوی همه پذیرفته نشود. گل‌بهی کم‌رنگ از آن رنگ‌هایی است که می‌تواند به‌سادگی، شما را وارد فضایی پرطراوت کند. این رنگ هم انرژی زیادی به فضا منتقل می‌کند و هم آرامش‌بخش است. با این حال، شاید دلیل اینکه کمی کم‌طرفدار است، ست‌کردن دشوارش با رنگ‌های دیگر باشد. با انتخاب رنگ گل‌بهی کم‌رنگ، برای هماهنگ‌کردن رنگ اسباب‌ و وسایل دیگر اتاق با دیوارها کمی به دردسر می‌افتید. البته انتخاب با شما است و شاید برای این موضوع هم فکری کرده‌اید. در این صورت، مطمئن باشید که گل‌بهی کم‌رنگ هم جَو و حال‌وهوای خوشایندی در اتاق خوابتان به وجود می‌آورد. یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های مثبت این رنگ، انعکاس دل‌پذیری است که از نور بر فضا به وجود می‌آورد. با وجود دیوارهای گل‌بهی اتاق خواب، حس طبیعت و باغچه‌ای پر از گل‌های خوشبو و زیبا به شما منتقل خواهد شد.

۸.رنگ صورتی روشن و حال‌وهوایی سرخوشانه

صورتی روشن هم رنگ ملایم و جذابی است. شاید خیلی‌ها این رنگ را دخترانه بدانند اما سخت در اشتباه هستند. رنگ‌ها با مرزبندی‌های جنسیتی، زیبایی‌شان را از ما دریغ نمی‌کنند. فرقی نمی‌کند که اتاق خواب متعلق به چه کسی است. رنگ صورتی روشن می‌تواند برای همه انتخابی درجه‌یک باشد. این رنگ در ضمن ملایمت، نوعی سرخوشی کودکانه و شادابی پرطراوت را به هر فضا روانه می‌کند. با انتخاب طیف‌های مختلف از رنگ صورتی کم‌رنگ برای دیوارهای اتاق می‌توانید محیط متنوع و خاصی برای خود بسازید. هریک از دیوارها را با یک طیف و تُناژ رنگی از صورتی رنگ کنید. این ایده فضا را دل‌انگیز و متفاوت می‌کند. بازی با طیف‌های مختلف از صورتی کم‌رنگ، به شما کمک می‌کند که طراحی اتاق خوابتان شیک و خاص به نظر برسد.

۹.سبز زیتونی و ایجاد حس طبیعت در فضا

طیف‌های مختلفی از رنگ سبز می‌توانند بهترین رنگ اتاق خواب شما را تشکیل بدهند. یکی از بهترین گزینه‌ها از طیف سبز هم رنگ سبز زیتونی است. این رنگ، حسی از طبیعت را در اتاق زنده می‌کند. اگر اسباب و وسایلتان چوبی باشد، انتخاب سبز زیتونی جذاب‌تر هم خواهد شد. یکی از بهترین رنگ‌هایی که با سبز زیتونی دیوارها سِت می‌شود هم رنگ یاسی یا بنفش ملایم است. اگر دوست دارید، اتاق خوابی شیک و متفاوت داشته باشید، حتما نگاهی به انتخاب این رنگ هم داشته باشید و بدانید که شاید در درجه نخست به نظر نرسد اما امکان هماهنگ‌کردن رنگ‌های متنوعی با رنگ سبز زیتونی وجود دارد. بنفش که پیشنهاد نخستمان در این زمینه است. توصیه‌های دیگر هم شامل رنگ زرد لیمویی، آبی کم‌رنگ، طوسی و خاکستری می‌شوند.

بهترین رنگ اتاق خواب را شناسایی کردید؟ از میان پیشنهادهای این متن، کدام به دلتان بیشتر نشست؟ قبول دارید که این انتخاب سخت‌تر از بخش‌های دیگر منزل است؟ واقعیت این است که اتاق خواب معمولا کارکردهای متنوعی دارد. هرکس در منزل، فقط برای خوابیدن به اتاق خواب مراجعه نمی‌کند و معمولا درس‌خواندن، کارکردن و امور دیگر هم در این اتاق انجام می‌شود. برای همین، آرامش‌بخش‌بودن تنها شاخصه مهمی نیست که رنگ دیوارهای اتاق خواب باید به فضا پیشکش کنند. ویژگی‌های دیگری مانند خسته‌کننده‌نبودن و ایجاد نشاط هم مهم است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دکوراسیون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی