طراحی دکوراسیون منزل و معرفی سبک های آن


طراحی دکوراسیون منزل و معرفی سبک های آن

باید بگوییم؛ پروسه تغییر دکوراسیون منزل، یا طراحی آن همواره برای همه افراد زمان بر، خسته‌کننده و هزینه بر بوده است؛ در کنار وجود مشکلات فوق، داشتن یک دکوراسیون زیبا در داخل خانه تأثیر بسزایی بر زیبایی منزل شما خواهد داشت؛ پس باتوجه‌به...

باید بگوییم؛ پروسه تغییر دکوراسیون منزل، یا طراحی آن همواره برای همه افراد زمان بر، خسته‌کننده و هزینه بر بوده است؛ در کنار وجود مشکلات فوق، داشتن یک دکوراسیون زیبا در داخل خانه تأثیر بسزایی بر زیبایی منزل شما خواهد داشت؛ پس باتوجه‌به این اهمیت قصد داریم، در ادامه این مطلب در ارتباط با طراحی دکوراسیون منزل با یکدیگر صحبت کنیم؛ همراه ما باشید.

طراحی دکوراسیون یعنی چه؟

پیش از آن که قصد داشته باشیم، هر مطلبی در ارتباط با طراحی دکوراسیون منزل ذکر کنیم؛ دانستن تعریف آن را لازم می‌دانیم؛ در ابتدا باید بگوییم دکوراسیون به معنای چیدمان، آراییدن یا مرتب کردن است.

باتوجه ‌به تعریف مذکور می‌توان نتیجه گرفت که طراحی دکوراسیون داخلی، به معنای هماهنگ نمودن و ایجاد ارتباط بین اجزاء مختلف باهدف زیباسازی محیط است. به طور مثال میتوانید کاتالوگ رنگ دیوار را ببینید تا با این موارد آشنا شوید.

سبک‌های متفاوت طراحی دکوراسیون

همان‌طور که می‌دانید؛ طراحی دکوراسیون منزل باتوجه‌به المان‌ها، رنگ‌ها، نوع نظم و عواملی ازاین‌قبیل، انواع مختلفی دارد؛ این انواع شامل سبک مینیمال، امروزی، مدرن، ایرانی و سبک‌های دکوراسیون مختلف دیگر هست که ذکر آن‌ها در این مقال نمی‌گنجد؛ لازم می‌دانیم در ادامه معرفی کوتاهی در ارتباط با این سبک‌ها داشته باشیم؛ تا توانسته باشیم شما را بیشتر با طراحی دکوراسیون منزل آشنا کنیم.

سبک دکوراسیون مدرن : بهترین سلیقهطراحی دکوراسیون منزل و معرفی سبک های آن

خوب است بدانید؛ در این سبک بیشتر از خطوط صاف، منظم و ساده بهره گرفته می‌شود؛ به‌طورکلی می‌توان گفت در سبک طراحی دکوراسیون مدرن؛ هرچه چیدمان ساده‌تر باشد، زیبایی بیشتری خواهد داشت؛ همچنین لازم به ذکر است در دکوراسیون منزل به سبک مدرن، از شیشه‌ها و استیل‌های صاف و براق استفاده می‌شود؛ هرچه شیشه‌ها و استیل‌های مورداستفاده در این سبک از طراحی دکوراسیون صاف‌تر باشد؛ چینش فضا زیباتر است.

سبک طراحی دکور امروزی

شاید فکر کنید که طراحی داخلی به شکل امروزی، شبیه طراحی مدرن باشد؛ درصورتی‌که این‌گونه نیست؛ باید بگوییم طراحی دکوراسیون به سبک امروزی، انعطاف‌پذیرتر از طراحی دکوراسیون مدرن است؛ اگر بخواهیم مثالی از انعطاف‌پذیر بودن دکوراسیون امروزی ذکر کنیم؛ باید بگوییم که در چنین دکوراسیونی شما می‌توانید بر خلاف دکوراسیون مدرن خط‌های انحنادار ببینید.

دکور مینیمال

سبک مینیمال، یکی دیگر از انواع سبک‌های دکوراسیون منزل است؛ جالب است بدانید سبک دکوراسیون مینیمال شباهت زیادی به سبک مدرن دارد، و در آن سادگی حرف اول را می‌زند؛ در سبک مینیمال از رنگ‌های خنثی و نود استفاده می‌شود؛ رنگ اصلی این سبک سفید است که سعی می‌شود، بیشتر از این رنگ در دکوراسیون‌های مینیمال کمک گرفته شود؛ اگر بخواهیم در انتها مهم‌ترین ویژگی و بارزترین ویژگی سبک‌های دکوراسیون مینیمال را بیان کنیم؛ باید به فضای خالی و آرامش آن اشاره کنیم.

شما میتوانید خرید آنلاین از دکورانیک انجام دهید برای محصولات دکورانیک، مبل و … .

طراحی دکوراسیون منزل ایرانی

باتوجه‌به وجود المان‌های متعدد در طراحی داخلی دکوراسیون منزل‌های ایرانی می‌توان طراحی دکوراسیون ایرانی را یک سبک به‌حساب آورد؛ جالب است بدانید که سبک دکوراسیون منزل ایرانی در جهان شناخته شده است و بسیاری از این سبک برای چینش منزل‌هایشان کمک می‌گیرند؛ از جمله ویژگی‌های جالب سبک دکوراسیون منزل ایرانی نیز می‌توان به فرش‌های دستبافت، ستون‌های بلند، ایوان‌های بلند و موارد دیگری ازاین‌قبیل اشاره کرد.

طراحی دکوراسیون منزل و معرفی سبک های آن

سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک

سبک بعدی در طراحی دکوراسیون، سبک کلاسیک است؛ از ویژگی‌های مهم و بارز این سبک نیز می‌توان به وجود تقارن و نظم منحصربه‌فرد در این سبک اشاره کرد؛ جالب است بدانید که در سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک بیشتر از رنگ‌هایی مثل زرشکی، قهوه‌ای و به‌طورکلی رنگ‌های تیره بهره گرفته می‌شود؛ وجود آیتم‌هایی مثل وسایل چوبی یکی دیگر از ویژگی‌های بارز سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک است.

سبک داخلی شیکر

باید بگوییم؛ طراحی به روش شیکر یکی دیگر از مواردی است که بسیار موردعلاقه افراد مختلف قرار می‌گیرد؛ خوب است بدانید در این سبک از طراحی دکوراسیون بیشتر از رنگ‌های خنثی و نود مثل خاکستری یا طوسی استفاده می‌شود؛ جالب است که در سبک شیکر هرچقدر وسایل چوبی که در خانه مورداستفاده قرار می‌گیرند، تیره‌تر باشد؛ طراحی جذاب‌تری خواهید داشت.

سبک طراحی دکوراسیون داخلی روستایی

آخرین سبک از طراحی دکوراسیون داخلی که راجع به آن حرف خواهیم زد؛ طراحی دکوراسیون روستایی است؛ در این سبک از طراحی دکوراسیون شما می‌توانید از وسایل ساده، قدیمی و رنگ‌ورورفته نیز استفاده کنید؛ خوب است بدانید در سبک طراحی داخلی روستایی بیشتر از انواع سنگ و چوب برای طراحی استفاده می‌شود؛ سبک چینش وسایل در چنین طراحی‌هایی کاملاً ساده است؛ چیزی که در سبک طراحی داخلی روستایی اهمیت زیادی دارد القای حس اصالت در چنین سبک‌هایی است.

منبع: فروشگاه مبل

امتیاز دهید: post

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دکوراسیون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...