فراموش‌مان نکنید!/ عملکرد هاکی روی یخ اتفاق بزرگ در ورزش بانوان


 فراموش‌مان نکنید!/ عملکرد هاکی روی یخ اتفاق بزرگ در ورزش بانوان

بازیکنان تیم ملی هاکی روی یخ ایران که روزگاری نه چندان دور مردم از دیدن تجهیزات ورزشی شان تعجب می کردند، حالا به چهره های شناخته شده در ورزش و بین مردم تبدیل شده اند.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، تیم ملی هاکی روی یخ ایران که در گمنامی و مشکلات پرتعداد ایران را به مقصد تایلند ترک کرد و نایب قهرمان شد، زمانی که به ایران برگشت تیمی سرشناس و مطرح بود که پوسترها و تصاویر بازیکنانش سطح شهر را پر کرده بود.

دختران هاکی روی یخ ایران برای رسیدن به این موفقیت سختی های زیادی را متحمل شدند و سالها در پیست سرد و روی یخ تمرین کردند و بدون این که کسی آنها را ببیند و حمایتی کند، تلاش کردند و جنگیدند تا به خواسته شان رسیدند و حالا رشته ای مطرح و معروف در بین رشته های پرشمار ورزش ایران هستند.

با این حال آنها برای تداوم این موفقیت به حمایت و پشتیبانی از سوی مسئولان وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و نهادها و سازمان های دیگر نیاز دارند تا راهی را که با نایب قهرمانی در آسیا آغاز کرده اند، با قهرمانی در قاره کهن و گرفتن سهمیه المپیک ادامه دهند.

ملی پوشان کشورمان که حالا چند روزی است از تب و تاب رسانه ای افتاده اند و دیگر خیلی کانون توجهات نیستند، در گفت و گو با از انتظاراتشان و اتفاقات اخیر گفتند.

آقایی: از هاکی روی یخ حمایت شود در مسابقات جهانی می درخشیم

بازیکن تیم ملی هاکی روی یخ بانوان ایران در گفت و گو با مهر از کسب نایب قهرمانی در آسیا ابراز خوشحالی کرد و گفت: از این که در اولین حضورم توانستیم افتخارآفرین شویم خوشحالم. قطعا اگر توجه بیشتری به ما شود می توانیم در مسابقات جهانی حرف هایی برای گفتن داشته باشیم.

هدیه آقایی ادامه داد: اگر اسپانسرها وارد هاکی روی یخ شوند و ساختن پیست های بیشتر در دستور کار قرار بگیرد، این رشته توسعه پیدا می کند. ضمن این که امیدوارم در خرید تجهیزات به ما کمک کنند چرا که برای تهیه آنها با مشکل مواجه می شویم.

خلج: باید مدال طلای آسیا را بگیریم

عضو تیم ملی هاکی روی یخ ایران که دانشجوی کارشناسی ارشد مترجمی زبان انگلیسی نیز هست در مورد موفقیت تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: بدون این که کمک ویژه ای داشته باشیم توانستیم برابر مدعیان آسیا نتیجه بگیریم.

حئیث خلج ادامه داد: این اولین حضور ما بود و نمایش خوبی داشتیم اما در دیدار فینال شرایط سالن و وضعیت غذایی چند روز قبل کار را برای ما سخت کرد. ضمن این که تایلندی ها با حضور پرتعداد تماشاگرانشان سالن را به جهنم تبدیل کرده بودند که بازی کردن را سخت کرده بود.

این عضو تیم ملی هاکی روی یخ بانوان ایران تاکید کرد: برنامه ریزی ما این است که برای ۲۰۲۹ بتوانیم مدال طلای آسیا را بگیریم و در بازیهای آسیایی عربستان حتما روی سکو برویم و سهمیه المپیک ونکوور را بگیریم.

دختر هاکی باز ایران با بیان این که عملکرد تیم ملی باعث جذب جوانان می شود گفت: از دوران کودکی دوست داشتم باعث افتخار پدرم شوم. او الان نیست که این موفقیتم را ببیند اما می دانم که روحش شاهد و ناظر موفقیت من است.

ایزدی: هاکی روی یخ ایران پتانسیل و آینده درخشانی دارد

دروازه بان تیم ملی ایران که در شش بازی تیم ملی ۴ گل دریافت کرد، از آینده درخشان این رشته گفته و ادامه داد: هاکی روی یخ و تیم بانوان ایران به شدت استعداد و پتانسیل دارد.

آرزو ایزدی ادامه داد: این که تیم ایران توانست برابر تیم هایی که سابقه 50 ساله در هاکی روی یخ دارند را شکست دهد یک موفقیت بزرگ است. ما فقط سه سال است در پیست یخ استاندارد تمرین می کنیم.

وی ادامه داد: هاکی روی یخ ایران قطعا آینده درخشانی دارد و اگر حمایت خوبی از این تیم صورت بگیرد قطعا سال آینده قهرمان آسیا خواهیم شد.

حدیثه پورهاشمی: نیاز به آماده سازی بین المللی داریم

ملی پوش هاکی روی یخ بانوان ایران حضور در تورنمنت های بین المللی را در پیشرفت و قدرتمند شدن تیم ایران موثر دانست و گفت: اگر بتوانیم در کمپ های آموزشی حضور داشته باشیم و با تیم های مطرح دنیا بازی کنیم کمک زیادی به آماده سازی ما خواهد کرد.

حدیثه پورهاشمی ادامه داد: همین که بتوانیم با تیم های قدرتمند دنیا ارتباط داشته باشیم، از نظر کیفی و فنی رشد خواهیم کرد. ضمن این که حضور مربیان درجه یک دنیا هم می تواند تحول بزرگی در رشته ما داشته باشد.

وی ادامه داد: از مسئولان می خاهیم که از هیچ کمکی نسبت به ما دریغ نکنند. دوست داریم در عرصه جهانی بدرخشیم و برای رسیدن به این مهم تلاشمان را خواهیم کرد.

پورهاشمی به شناخته شدن هاکی روی یخ در ایران اشاره کرد و گفت: قبل از مسابقات آسیایی وقتی مردم تجهیزات ما را می دیدند تعجب می کردند و دیدن یک چوب بلند بین تجهیزات برایشان عجیب بود اما بعد از مسابقات خودمان را هم می شناسند.

وی ادامه داد: هر دختری از دیدن چنین صحنه هایی لذت می برد. از برخورد مردم خیلی خوشحالم و امیدوارم بتوانیم در آینده هم این موفقیت ها را تکرار کنیم.

عضو تیم ملی هاکی روی یخ ایران در پایان گفت: یکی از قشنگ ترین اتفاقاتی که در این مسابقات رخ داد و تحول بزرگی در ورزش بانوان بود، پخش زنده بازیهای تیم ملی بود که برای ما بسیار خوشحال کننده بود و کمک زیادی به موفقیت ما کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش بانوان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط