چگونگی تمیز کردن اتو مو با چند روش عالی


اتوی مو که برای فرم دهی به موها بکار گرفته می شود امکان دارد در حین استفاده در اثر عوامل مختلف و وجود محصولات آرایشی بر روی موها و در نتیجه سوختن و چسبیدن آن ها به اتو مو دچار کثیفی و آلودگی شود و نیاز به پاکسازی داشته باشد، بدین ترتیب می توانید با بهره مندی از روش های صحیح تمیز کردن اتو مو این وسیله را به راحتی و کاملا اصولی پاک کنید و مجددا استفاده نمایید.

یکی از انواع لوازم برقی و آرایشی که برای کاربردهای مختلفی از آن استفاده می شود اتو مو بوده که همچون دیگر وسایل باید در زمان مناسب تمیزکاری شود تا کارایی و عملکرد درست خود را از دست ندهد و از میزان طول عمر آن کاسته نشود. بنابراین پس از استفاده باید نسبت به این موضوع دقت داشته باشید و کاملا اصولی و منظم به پاکسازی آن بپردازید. در همین راستا تصمیم داریم در این مطلب برای یادگیری شما عزیزان به بررسی نحوه تمیز کردن اتو مو بپردازیم.

چگونگی تمیز کردن اتو مو با چند روش عالی

بهترین روش تمیز کردن اتو مو

اتو مو در واقع نوعی وسیله شخصی بوده که برای صاف کردن موها، فرم و حالت دادن، ویو کردن و … مورد استفاده قرار گرفته می شود. اما در کنار مزایا و قابلیت هایی که دارد امکان دارد از معایبی نیز برخوردار باشد و اگر استفاده صحیحی از آن نشود صدمات مختلفی را به موها وارد کرده که شاید غیر قابل جبران باشد. همچنین باید نسبت به بهترین روش های تمیز کردن اتو مو آگاه باشید تا از آسیب های احتمالی جلوگیری نمایید.

اتو مو می تواند برای محصولات آرایشی و بهداشتی همچون ژل مو، موس و لوسیون ها همچون آهنربا عمل کند. همینطور امکان دارد انباشته از سلول های پوست، روغن های طبیعی، گرد و غبار و باکتری باشد. تمامی این ذرات باقی مانده می توانند از سر خوردن و حرکت سریع صافی صفحات روی موها جلوگیری نمایند. در نهایت درصد احتمال بیشتری برای گیر کردن، صدمه گرما یا کم شدن عملکرد اتوی مو وجود دارد.

چگونگی تمیز کردن اتو مو با چند روش عالی

توصیه می شود هر سه دفعه ای که موهای خود را صاف می کنید اتو مو را کاملا تمیز نمایید. این از تجمع بیش از اندازه محصولات مو در صفحات ممانعت می کند و پاکسازی آن آسان تر انجام می گیرد. نکته مهمی که در تمیزکاری اتو مو باید به آن توجه داشته باشید این است که تا جای امکان با آن به ملایمت برخورد نمایید. تمیزکاری و بکار بردن پاک کننده های ساینده روی صفحات می تواند باعث خراشیده شدن و صدمه دیدن آن ها گردد.

همانطور که اشاره شد با گذشت زمان موادی همچون واکس مو، اسپری و روغن موجود در مو بر روی اتو مو باقی مانده و دچار سوختگی می شود و لکه های سیاه رنگی بر روی اتو مو ایجاد می گردد. این لکه ها و ذرات باید حتما پاکسازی شوند چرا که موجب صدمه دیدن به مو و کارکرد نادرست آن و همچنین کم شدن طول عمر و ماندگاری اتو مو می گردد.

چگونگی تمیز کردن اتو مو با چند روش عالی

اولین راهکار پاکسازی اتو مو

پیش از آغاز کار اتو موی خود را از برق بکشید و صبر کنید تا به طور کامل سرد شود. بعد مقداری الکل بر روی یک حوله نمناک ریخته و سپس آن را بر روی سطح اتو بکشید. قسمت دهانه اتو را به طور کامل باز کنید تا بتوانید تمامی بخش ها را به خوبی تمیز کنید. در صورتی که موادی که به اتو مو چسبیده اند به آسانی تمیز نمی شوند می توانید از یک مسواک استفاده نمایید.

در ابتدا مسواک را داخل ظرف الکل فرو ببرید و بعد شکاف ها و قسمت های بدون دسترس را برس بکشید و به آسانی تمامی سطوح را پاکسازی نمایید. بعد از آن یک حوله نم دار دیگر را بردارید و بر روی سطح اتو مو بکشید تا لایه آلوده از بین برود. پیش از روشن ساختن اتو منتظر بمانید تا به طور کامل خشک گردد.

چگونگی تمیز کردن اتو مو با چند روش عالی

ترفند موثر برای تمیزکاری اتو مو

در این شیوه باید حدود ۱/۴ فنجان آب گرم را با یک قاشق غذا خوری مایع نرم کننده لباس مخلوط نمایید. سطح اتو مو را با حوله آغشته به مایع نرم کننده تمیز کنید. مناطق بدون دسترس را با کمک گوش پاک کن تمیزکاری کنید. در صورتی که الکل در دسترس ندارید می توانید از مواد و ترکیباتی همچون آمونیاک مخصوص استفاده در منزل، خمیر درست شده از جوش شیرین و آب و محلول پاک کننده لاک ناخن استفاده نمایید.

در صورتی که اتو مو دارای سطح تفلونی می باشد می توانید در ابتدا اتو را گرم کرده و بعد آن را خاموش نمایید و با یک حوله نمناک و مقداری فشار آلودکی ها را پاکسازی کنید. بهتر است به این نکته دقت کنید که پس از هر مرتبه استفاده از اتو مو با حوله ای نمناک سطح دستگاه را تمیز کنید تا اتو مو کاملا پاکیزه بماند. از یاد نبرید که پیش از تمیزکاری در ابتدا آن را از برق کشیده و صبر کنید تا اتو کاملا خنک شود.

چگونگی تمیز کردن اتو مو با چند روش عالی

روش کاربردی برای پاکسازی اتو مو

برای انجام این روش به وسایل و موادی همچون جوش شیرین، هیدروژن پراکسید و اسکاچ نرم نیاز دارید. در ابتدا باید یک قاشق غذا خوری جوش شیرین و مقداری هیدروژن پر اکسید را ترکیب کرده تا به صورت خمیر در بیاید. در صورتی که خمیرتان خیلی سفت بود مقداری بیشتر هیدروژن پراکسید بیفزایید و در صورتی که شل بود تنها لازم است مقداری جوش شیرین بیفزایید.

چگونگی تمیز کردن اتو مو با چند روش عالی

سپس باید اتو مو را به برق بزنید تا کمی گرم شود البته باید دقت نمایید که خیلی داغ نشود. بعد آن را از برق کشیده و ترکیب موردنظر را بر روی آن با مسواک یا یک دستمال بزنید. حدود ۵ الی ده دقیقه منتظر بمانید سپس با نوعی اسکاچ نرم یا دستمال نخی کل سوختگی و جرم ها را به آسانی پاک کنید. به منظور تمیزکاری ایده آل حاشیه های اتو مو می توانید از گوش پاک کن استفاده نمایید.

چگونگی تمیز کردن اتو مو با چند روش عالی

نکات مراقبتی مهم حفاظت از اتو مو

  • تا جای امکان در طول هفته یک مرتبه اتو مو را با استفاده از دستمال مرطوب یا مقداری شامپو و حوله نمناک تمیزکاری کنید تا از سوختگی و پایداری ذرات چربی و سایر محصولاتی که از مو بر روی اتو مو قرار گرفته ممانعت شود و دچار دردسر نشوید.
  • بهتر است سعی کنید در جمع کردن سیم اتو مو توجه نمایید. همواره سیم آن را به شکل حلقه ای جمع کرده و سیم آن را ببندید تا از قطعی آن پیشگیری کنید.
  • اتوی مو را تمیز نگه داشته و برای پاکسازی آن به هیچ عنوان از اشیا تیز همچون چاقو و قیچی و وسایل زبر مثل اسکاچ زبر استفاده نکنید چرا که این عمل موجب آسیب دیدن اتو مو می شود.

چگونگی تمیز کردن اتو مو با چند روش عالی

از این که تا پایان این مطلب با ما همراه شدید بسیار سپاس گزاریم. ضمن این در صورت تمایل به آشنایی با نکات خانه داری بیشتر می توانید از مطالبی همچون تمیز کردن چرخ گوشت و تمیز کردن فیلتر کولر گازی دیدن نمایید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !