آشنایی با انواع تخت خواب، کدام تخت را انتخاب کنیم؟


آشنایی با انواع تخت خواب، کدام تخت را انتخاب کنیم؟

آیا می‌دانستید انتخاب تخت خواب مناسب، زیبایی و هارمونی اتاقتان را چندین برابر می‌‌کند؟ تخت خواب به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین اجزای اتاق خواب، تاثیر مهمی در زیبایی دکوراسیون اتاق دارد. شما می‌توانید تخت خواب را با المان‌های مختلف اتاق...

آشنایی با انواع تخت خواب، کدام تخت را انتخاب کنیم؟

آیا می‌دانستید انتخاب تخت خواب مناسب، زیبایی و هارمونی اتاقتان را چندین برابر می‌‌کند؟ تخت خواب به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین اجزای اتاق خواب، تاثیر مهمی در زیبایی دکوراسیون اتاق دارد. شما می‌توانید تخت خواب را با المان‌های مختلف اتاق خواب ست کنید تا جذابیت فضا چند برابر شد. در این مطلب، قصد داریم انواع تخت خواب را به شما معرفی کنیم. پس از خواندن این مقاله، می‌توانید بر اساس نیاز و سلیقه خود، بهترین نوع تخت را برای اتاق خوابتان برگزینید و هم‌چنین خوابی راحت و آرام را روی تخت خواب خود تجربه کنید.

تخت خواب دو طبقه؛ تخت مناسب برای اتاق‌های مشترک

تخت‌های دو طبقه، در انواع تخت خواب چوبی و فلزی ساخته می‌شوند. در برخی از مدل‌های تخت دو طبقه، طبقه پایین علاوه‌بر داشتن تخت، از کمد، قفسه کتاب یا میز تحریر نیز برخوردار است. تخت‌های دو طبقه در انواع مدرن، فانتزی و ساده طراحی می‌شوند. طرفدار مدل‌های فانتزی تخت دوطبقه معمولاً نوجوانان دختر یا پسر هستند. هدف از طراحی تخت دو طبقه ذخیره فضای افقی اتاق است. این تخت خواب‌ها، بهترین گزینه برای اتاق‌های مشترک دونفره یا چند نفره است. زیرا فضای کمتری در اتاق اشغال می‌کند.

تخت خواب کشو دار؛ پرطرفدارترین مدل تخت خواب یک نفره و دونفره

تخت خواب کشودار در انواع سرویس خواب چوبی، لمسه، پولیشی و در مدل‌های تخت تک‌نفره و دونفره در بازار وجود دارند. تخت خواب کشودار در سبک‌های مدرن، کلاسیک و اسپرت ساخته می‌شود. مدل اسپرت به‌عنوان سرویس خواب نوزاد یا نوجوان محبوبیت بیشتری دارد. همچنین برای اتاق‌های کوچکی که امکان قرار دادن کتابخانه و کمد وجود ندارد، تخت خواب کشودار انتخاب هوشمندانه‌ای خواهد بود. زیرا با داشتن کشو در زیر تخت، شما را از داشتن کمد کشودار در اتاق بی‌نیاز می‌کند.

آشنایی با انواع تخت خواب، کدام تخت را انتخاب کنیم؟

تخت خواب تاشو دیواری؛ بهترین انتخاب برای آپارتمان‌های کوچک

از دیگر انواع تخت خواب، می‌توان به تخت خواب مورفی یا تخت تاشو اشاره کرد. تخت تاشو انتخاب مناسب برای کسانی بوده که قصد دارند از فضای اتاق نهایت استفاده را ببرند. این نوع تخت‌ها، از لولا تشکیل شده است. به کمک لولاها می‌توان تخت را تا کرد و به شکل مبل درآورد. همچنین می‌توان تخت را جمع کرده و کنار دیوار قرار داد. این نوع تخت‌ها، انتخاب مناسب برای آپارتمان‌های کوچک است. به‌این‌ترتیب، بدون اشغال فضای اضافه می‌توان هر دو کاربری تخت و مبل را از آن انتظار داشت. در طی روز می‌توان از مبل استفاده و در شب، آن را به‌صورت تخت درآورد.

تخت خواب مدرن اسپرت؛ تخت خواب ساده و شیک برای اتاق دخترانه و پسرانه

انواع تخت خواب پسرانه و دخترانه در مدل‌های مدرن اسپرت وجود دارد. این مدل تخت‌ها، در عین طراحی ساده و شیک، بسیار کاربردی هستند. طرح‌های فانتزی یا تزئینات جانبی در تخت‌های مدرن اسپرت وجود ندارد. طراحی ساده و شیک این نوع تخت‌ نسبت به سایر انواع تخت خواب‌، آن‌ را برای اتاق‌های پسرانه و دخترانه مناسب کرده است. همچنین از نمونه‌های تخت خواب دو نفره اسپرت و مدرن با رنگ روشن می‌توان برای تخت خواب عروس و داماد نیز استفاده کرد.

تخت خواب سلطنتی؛ خاص‌ترین تخت برای دکوراسیون‌های کلاسیک و سلطنتی

از دیگر انواع تخت خواب، می‌توان مدل خاص و محبوب تخت‌های سلطنتی را مثال زد. ظاهر این تخت‌ها شبیه به تخت‌های قدیمی و آنتیک با تاج‌ سلطنتی است. تخت‌های سلطنتی در دو نوع ستون‌دار و بدون ستون ساخته می‌شوند. تخت‌های سلطنتی مدل ستون‌دار، سقف محافظ دارند و از ستون‌های جذاب و پرنقش و نگار آن می‌توان برای نصب پرده یا توری خواب استفاده کرد. تخت‌های سلطنتی به خاطر همین طراحی سلطنتی و کلاسیک، اغلب در دکوراسیون‌های کلاسیک و سلطنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تخت خواب پولیشی؛ بهترین تخت خواب مخصوص دکوراسیون مدرن

برای طرفداران سبک‌های مدرن که قصد دارند بودجه بیشتری برای تخت خواب خود صرف کنند؛ تخت خواب پولیشی گزینه مناسبی خواهد بود. این نوع تخت از انواع تخت خواب‌ های مدرن، بخاطر جنس چرمی و پولیشی خود نیاز به مراقبت بیشتری دارند. اگر شرایط نگهداری از تخت‌های چرمی و پولیشی را دارید، یک سرویس خواب پولیشی، فضای مدرن اتاق شما را جذاب‌تر خواهد کرد.

آشنایی با انواع تخت خواب، کدام تخت را انتخاب کنیم؟

بهترین انواع تخت خواب را براساس نیازتان انتخاب کنید

در این مطلب به بررسی انواع تخت خواب‌ ساده و سلطنتی پرداختیم. هرکدام از انواع تخت خواب‌ها، در جنس‌های چوبی و فلزی ساخته می‌شوند. براساس اندازه اتاق، سبک دکوراسیون و سلیقه خود می‌توانید تخت در انواع اسپرت، سلطنتی، کشودار، تاشو، پولیشی و دوطبقه را انتخاب کنید.

کیفیت سرویس خواب و تختی که انتخاب می‌کنید، از موارد مهمی بوده که نیاز است هنگام خرید درنظر داشته باشید. برای بازدید و خرید آنلاین به‌روزترین و جدیدترین انواع تخت خواب شیک و ساده دخترانه و پسرانه، می‌توانید از فروشگاه اینترنتی بلج به آدرس boleg.ir دیدن کنید. همچنین درصورتی‌که نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتر برای انتخاب تخت موردنظرتان دارید، همین حالا می‌توانید با شماره ۰۲۱۵۳۱۳۸ تماس بگیرید تا کارشناسان بلج شما را برای داشتن یک انتخاب شیک و مطمئن راهنمایی کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن