ماموریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استقرار جامعه اسلامی در همه بخش‌هاست


 ماموریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استقرار جامعه اسلامی در همه بخش‌هاست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: زمینه سازی برای استقرار جامعه اسلامی به معنای حاکمیت سیره و سلوک مومنانه در همه بخش های جامعه، ماموریت محوری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، محمد مهدی اسماعیلی شامگاه سه شنبه در اختتامیه عهدواره چله مهدویت که در آستان شیخ صدوق شهرری برگزار شد، گفت: بارگاه مقدس شیخ صدوق در شهرری مأمن عشاق و محبان اهل بیت(ع) است خدا را شاکریم که دومین عهدواره مهدویت را در این مکان نورانی برگزار شد.



اسماعیلی با بیان اینکه استان تهران و شهر ری از کانون‌های تاریخی اهل بیت(ع) بوده است، عنوان کرد: ستارگان بی‌نظیری در این شهر نورانی زحمات فراوان کشیدند که میراث گرانقدر اهل‌بیت(ع) به ما برسد.


وی گفت: تهران به عنوان ام‌القرای جهان اسلام منور به حضور چهره‌های بزرگی همچون حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و شیخ صدوق(ره) و بسیاری از ستارگان مکتب ولایت و امامت است.

 ماموریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استقرار جامعه اسلامی در همه بخش‌هاست

اسماعیلی با بیان اینکه تا زمانی که در همه ابعاد استعداد و آمادگی برای پذیرش سلوک مومنانه وجود نداشته باشند، آرمان تحقق تمدن نوین اسلامی امکان اجرا پیدا نمی کند، تصریح کرد: بر همین اساس تمامی برنامه ریزی های وزارت فرهنگ برای تحقق زندگی سالم و حیات طیبه بر اساس منویات قرآن عزیز و راهنمایی اهل بیت عصمت و طهارت تحت سرپرستی ولایت مطلقه فقیه بنا شده است.


اسماعیلی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت مردمی اهتمام ویژه ای به حوزه تعظیم، تکریم و تجلیل عترت پیامبر اسلام (ص) دارد، از سوی دیگر زمینه سازی برای استقرار جامعه اسلامی به معنای حاکمیت سیره و سلوک مومنانه در همه بخش های جامعه، ماموریت محوری وزارت فرهنگ در دولت مردمی به شمار می‌رود.


اسماعیلی با بیان اینکه امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی، مفهوم پیش برنده ای از انتظار ارائه کرده اند، به نقطه اشتراک این مفاهیم اشاره کرد و گفت: این مفاهیم زمینه ساز تحول است از سویی منتظرین مهدی موعود خودشان باید مصلح باشند و همچنین زمینه برقراری دولت کریمه با جهاد، کوشش و تلاش برای استقرار دولت صالحان پدید می آید.


وی انقلاب اسلامی را مقدمه ای برای تشکیل دولت جهانی برشمرد و گفت: امام راحل از 60 سال قبل که هدایت و راهبری نهضت اسلامی را آغاز کردند، چشم به دوره طلایی ظهور داشتند. همچنین رهبر عزیز انقلاب در مقدمه بیانیه گام دوم، حرکت در مسیر تحقق جامعه اسلامی را مقدمه ای برای تحقق تمدن نوین اسلامی و پیوند آن را با عصر ظهور عنوان کردند و امیدواریم در این مسیر به عنوان سربازانی برای تحقق آرمان های نهضت اسلامی، امام راحل، رهبر عزیز انقلاب و شهدای عالی مقام به بهترین نحو ممکن انجام وظیفه کنیم.


وزیر فرهنگ در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در راستای حوزه مهدویت که بنیان نظری تشکیل دولت اسلامی و فلسفه امیدواری به برپایی دنیایی پر از عدل و داد است، عاشقانه در انتظار ظهور امام حاضر هستیم و به نیابت از امام حاضر برای هدایت این نهضت اسلامی دست در دست نایب ایشان قرار داده ایم.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی شیخ صدوق را به عنوان قله حوزه علوم نقلی و حدیثی تشیع توصیف کرد و با اشاره به برپایی باشکوه دومین عهدواره مهدویت در این آستان گفت: برپایی دومین دوره عهدواره مهدویت در این بارگاه نورانی که مامن عشاق اهل بیت عصمت و طهارت است، موجب موباهت و فخر است از سوی دیگر شهر ری از کانون های تاریخی مکتب اهل بیت (ع) به شمار می‌رود و ستارگان بی شماری در طول ادوار مختلف در این فضای نورانی تنفس کرده و به واسطه برکت حضوری آنها امروز این میراث گرانقدر به ما رسیده و تهران به عنوان ام القرای جهان اسلام به حضور چهره های تابناکی مثل حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و حضرت شیخ صدوق و بسیاری از ستارگان آسمان مکتب ولایت و امامت منور شده است‌.


شایان ذکر است، در حاشیه این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به افتخار خادمی مسجد مقدس جمکران نائل شد و همچنین از خانواده مرحوم آیت الله ری شهری نیز تقدیر به عمل آمد.


پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول