بهترین جای سطل زباله کجاست؟ انواع سطل زباله مخفی


قرار دادن سطل زباله آشپزخانه در جایگاه مناسب یکی از دغدغه های اصلی اکثر افراد به خصوص بانوان است. این امر علاوه بر اینکه سبب بهداشت محیط و جلوگیری از تجمع حشرات می شود، شکل آراسته تری نیز به آشپزخانه شما می دهد. قطعا شما هم دوست...

قرار دادن سطل زباله آشپزخانه در جایگاه مناسب یکی از دغدغه های اصلی اکثر افراد به خصوص بانوان است. این امر علاوه بر اینکه سبب بهداشت محیط و جلوگیری از تجمع حشرات می شود، شکل آراسته تری نیز به آشپزخانه شما می دهد. قطعا شما هم دوست ندارید که سطل زباله، گوشه ای از آشپزخانه ی شما را اشغال کند و بوی بد زباله ها، عطر غذای شما را تحت تاثیر قرار دهند. به همین دلیل است که اغلب افراد تمایل دارند که سطل زباله را در گوشه ای از آشپزخانه پنهان کنند.

بهترین جای سطل زباله کجاست؟ انواع سطل زباله مخفی

امروزه طراحان دکوراسیون سطل آشغال هایی طراحی کرده اند که به این نیاز کاربران به خوبی پاسخ دهد، سطل زباله هایی که در گوشه ای از کابینت پنهان می شوند تا زیبایی آشپزخانه ی مرتب شما را تحت تاثیر قرار ندهند؛ از طرفی درب محکم و راحت بازشوی این سطل آشغال ها، این امکان را برای افراد فراهم می کند که علاوه بر دسترسی ساده به سطل، از انتشار بوی بد زباله ها نیز در امان باشند.

همراه ما باشید تا در این مقاله به بررسی انواع سطل و روش های نصب آن بپردازیم.

در نهایت شما را با خاص ترین سطل زباله های آشپزخانه آشنا می کنیم تا منحصربه فرد ترین سطل های کابینتی با طراحی برند های مطرح و معتبر دنیا را بشناسید.

سطل زباله را در کجا بگذاریم؟

همان طور که در بالا نیز ذکر کردیم گوشه آشپزخانه جایگاه مناسبی برای قرار دادن سطل زباله نیست. یکی از جاهایی که می توان سطل را در آن قرار داد، پاسیو یا بالکن آشپزخانه است. در این فضای باز، رفت و آمد هوا به خوبی صورت می گیرد؛ ازین رو بوی بد زباله ها در محیط شما جمع نمی شود.

از طرف دیگر بالکن آشپزخانه یک محیط نسبتا محدود و دور از دید است و زباله های شما مشخص نیستند؛ پس می توانید به سادگی دو یا سه سطل را بسته به فضایی که دارید در بالکن قرار دهید و امکان تفکیک زباله ها را نیز داشته باشید.

به این ترتیب می توانید سطل آشغال آشپزخانه ی خود را در بالکن بگذارید و زباله های روزانه ی خود را آن جا جمع آوری کنید.

با این حال شما این امکان را دارید که سطل زباله آشپزخانه را در جایی مثل کابینت ها قرار دهید تا دسترسی سریع تری به سطل داشته باشید. کابینت های با ارتفاع بلند، به خصوص کابینت زیر سینک، بهترین جای سطل زباله هستند؛ کابینت زیر سینک ظرفشویی به دلیل نزدیک بودن به سینک و ارتفاع نسبتا زیادی که دارد یکی از بهترین و مناسب ترین فضاها برای قرار دادن سطل زباله است و سطل زباله کابینتی یا سطل مخفی نیز بهترین سطل زباله آشپزخانه محسوب می شود.

انواع سطل زباله مخفی

انواع مختلفی از سطل زباله کابینتی وجود دارد تا شما بتوانید بر اساس نیاز روزمره، ابعاد کابینت و سلیقه ی خود بهترین گزینه را انتخاب کنید. در این بخش انواع سطل زباله آشپزخانه پر فروش را بررسی می کنیم تا با مزایا و معایب هرکدام آشنا شوید:

سطل زباله پدالی

سطل زباله پدالی از گذشته تا امروز یکی از رایج ترین سطل های آشپزخانه است. دلیل محبوبیت سطل های پدالی این است که برای باز شدن نیازی به دست ندارند و با فشار یک پدال توسط پای فرد، باز می شوند. همین دسترسی راحت به داخل سطل زباله موجب می شود تا افراد مجبور به دست زدن به سطل ها نباشند.

البته معایب سطل های پدالی از مزایای آن ها بیشتر است. سطل های پدالی مکانیزم ظریف و حساسی دارند و به مرور زمان خراب می شوند، به این ترتیب دیگر با پدال قابل باز شدن نیستند. از طرفی سطل های پدالی در جای خود فیکس نمی شوند و ممکن است در زمان فشار دادن پدال جابجا شوند.

ایراد دیگر سطل های پدالی این است که فضای نسبتا کمی برای جمع آوری زباله ها دارند و امکان تفکیک زباله ها نیز با یک سطل وجود ندارد.

درب بالا باز شوی این سطل زباله ها نیز یک مشکل دیگر است، پس اگر سطل زباله پدالی را برای داخل کابینت تهیه می کنید دقت کنید که ارتفاع کابینت شما به قدر کافی بلند باشد.

سطل زباله رو دری

سطل زباله های رو دری همان طور که از اسمشان پیداست بر روی درب کابینت آویزان می شوند. سطل زباله روی درب کابینت حجم بسیار کمی دارد و تنها برای جمع آوری زباله های تولیدی کوچک در طی یک وعده غذایی کاربرد دارد.

سطل آشغال های رو دری به دلیل دسترسی عالی، طرفداران زیادی دارند؛ با این حال در کنار این سطل کوچک، شما به سطل آشغال های بزرگتری نیز برای جمع آوری زباله های روزانه نیاز پیدا می کنید.

بهترین جای سطل زباله کجاست؟ انواع سطل زباله مخفی

سطل زباله ریلی

شاید در این جای کار برایتان سوال پیش بیاید که بالاخره از چه سطل زباله ای کنیم؟ سطل زباله ریلی نسل جدید سطل آشغال است که با انواع متنوعی که دارد و مزایای بی نظیری که در اختیار افراد می گذارد، پاسخگوی تمام نیاز ها و سلیقه هاست.

سطل زباله ریلی با کمک یک یا دو ریل داخل کابینت نصب می شود و به صورت کشویی از کابینت بیرون می آید تا در معرض استفاده قرار بگیرد.

تفکیک زباله از موارد مهمی است که علاوه بر کمک به محیط زیست، نقش بسزایی در کاهش بوی نامطبوع منتشره در محیط دارد؛ اکثر سطل های ریلی کابینت، دارای دو مخزن هستند که امکان تفکیک زباله ها به سادگی امکان پذیر باشد. از طرفی درب سطل های ریلی محکم و چفت است تا بوی بد زباله ها پخش نشود؛ با این حال زمانی که شما سطل زباله را به بیرون هدایت می کنید، درب سطل به صورت خودکار باز می شود.

در این بخش با انواع سطل زباله ریلی و مزایای آن ها آشنا شوید و تصمیم نهایی خود برای انتخاب سطل و بهترین جای سطل زباله را بگیرید.

  • سطل زباله کابینتی ریل بغل در کابینت قرار می گیرد و به دیواره ی کابینت متصل می شود. اگر یونیت کابینت شما کوچک باشد، می توانید از سطل هایی که از دو طرف به کابینت متصل می شوند استفاده کنید، اما اگر کابینت شما یونیت بزرگی دارد، سطل زباله ای تهیه کنید که از یک طرف به دیواره ی کابینت متصل شود. برخی از این سطل آشغال ها با کمک یک بازو به درب کابینت نیز متصل می شوند تا باز کردن درب کابینت به بیرون آمدن سطل زباله منجر شود.
  • سطل زباله کابینتی ریل از کف با کمک دو ریل به قسمت کف کابینت متصل می شود. این سطل نیز در صورت نیاز با کمک بازو به درب کابینت متصل می شود ت کار باز شدن درب سطل راحت تر باشد.
  • سطل زباله کابینت کشویی دقیقا شبیه یک کشوی بزرگ در کابینت است. به این صورت که سطل داخل درب کابینت متصل شده و ریل های آن دقیقا شبیه ریل های کشو، به دیواره های کابینت وصل می شوند؛ زمانی که درب کابینت را باز کنید تمام محتویات این کشوی بزرگ که در واقع یک سطل زباله است بیرون آمده و سطل در اختیار شما قرار می گیرد. زمانی که شما درب کابینت کشویی را می بندید، درب سطل به صورت خودکار بر روی سطل قرار گرفته و محکم می شود.
  • سطل کابینتی داشبوردی یا سطل کابینتی با درب شیب دار شبیه داشبورد یک اتومبیل است. درب این کابینت ها به سمت پایین باز می شود و با باز کردن درب آن می توانید به سطل زباله دسترسی داشته باشید. به این ترتیب سطل بر روی درب کابینت متصل می شود و پس از اینکه درب کابینت به صورت داشبوردی باز شد، سطل زباله نیز قابل استفاده است.

شما می توانید پس از نصب سطل زباله های ریلی در کابینت، از سبد آویز کابینت نیز برای نظم دهی بیشتر و بهتر به کابینت ها استفاده کنید.

سبد آویز کابینت یک سبد باریک و کاربردی است که به دیواره یا درب کابینت متصل می شود و این امکان را برای شما فراهم می کند که مواد شوینده یا بطری های دیگر خود را در این سبد ها قرار دهید و از ایستایی و نریختن آن ها مطمئن باشید. دو طبقه بودن این سبد ها باعث می شود که حجم بیشتری از بطری یا مواد شوینده را در آن قرار دهید. به این ترتیب کابینت شما از یک سمت با سطل زباله ریلی و از سمت دیگر با سبد آویز ریلی کابینت سازمان دهی می شود.

جدید ترین سطل زباله های موجود در بازار

شاید شما یک آشپز حرفه ای باشید که تایم زیادی در روز را به آماده سازی و پخت غذا در آشپزخانه می پردازید؛ شاید دوراسیون منزل شما بسیار شیک و مجلل است و برای تکمیل دکوراسیون آشپزخانه به تجهیزات مدرن و جذاب تری نیاز دارید؛ و یا شاید هم داشتن تجهیزات خاص و جذاب یکی از علایق شما باشد؛ این بخش برای آشنایی شما با انواع سطل زباله مدرن و خاص نوشته شده است.

یک آشپز حرفه ای در طول آماده سازی غذا به سطل زباله ای نیاز دارد که در سریع ترین زمان ممکن و به راحتی در دسترس باشد تا معطل پاک سازی زباله ها نشود. سطل زباله ی روی کانتر نیز به همین منظور ساخته شده تا سریع ترین و راحت ترین دسترسی را به کاربران بدهد. برای نصب این سطل زباله لازم است تا کانتر آشپزخانه را به اندازه ی سطل جزیره ای سوراخ کنید. به این ترتیب زمانی که درب سطل را باز می کنید نیازی به جابجایی و برداشتن زباله ها نخواهید داشت و تنها با یک حرکت دست یا چاقو می توانید زباله ها را درون سطل آشغال خود هدایت کنید.

البته سطل هایی نیز هستند که به صورت لمسی باز می شوند. به این ترتیب زمانی که شما قسمت مشخصی از کابینت خود را لمس کنید، درب کابینت و به تبع آن سطل زباله به صورت خودکار باز می شود و در اختیار شما قرار می گیرد.

به طور کل بهتر است از هر نوع سطل زباله ای که استفاده می کنید، تفکیک زباله را فراموش نکنید و حداقل روزی یکبار سطل زباله را خالی کنید تا از پخش بوی نامطبوع و تجمع باکتری و حشرات جلوگیری شود.

انواع سطل های کابینتی نه تنها برای جمع آوری زباله ها استفاده می شوند بلکه مدل های متنوع دیگر با امکانات بیشتری نیز دارند که برای نگهداری برنج و حبوبات مورد استفاده قرار گیرد؛ شما می توانید این سطل های کابینتی جذاب و انواع دیگر اکسسوری کابینت مدرن و خاص را در سایت تجهیز یراق مشاهده کرده و مناسب ترین آن ها را با گارانتی معتبر کالا خریداری نمایید.

بهترین جای سطل زباله کجاست؟ انواع سطل زباله مخفی

خرید انواع اکسسوری کابینت و سطل زباله از تجهیز یراق

اکنون که با کاربرد و عملکرد انواع سطل زباله آشپزخانه آشنا شدید، می توانید به سایت تجهیز یراق مراجعه کنید و با توجه به بودجه، فضای در اختیار و سلیقه خود یکی از انواع سطل زباله کابینتی را انتخاب و خریداری نمایید.

تجهیز یراق یکی از بزرگ ترین فروشگاه های یراق آلات و اکسسوری در ایران است که با داشتن نمایندگی از برند های مطرح دنیا همچون فانتونی، ملونی، هفله و … تمامی محصولات را با قیمت مناسب و گارانتی معتبر در اختیار شما قرار می دهد.

شما می توانید محصولات مورد نظرتان را از طریق اینترنتی، تلفنی (۰۲۱۷۷۳۴۳۵۵۶) و حضوری از تجهیز یراق تهیه نمایید و کالای خریداری شده را در اسرع وقت درب منزلتان تحویل بگیرید. همچنین این امکان برای شما فراهم است که از طریق تماس با شماره فروشگاه از کارشناسان تجهیز یراق مشاوره رایگان دریافت نمایید تا بهترین محصول را انتخاب کنید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا