طرح امنیتی برای اوکراین بر اساس مدل اسرائیل چه معنایی دارد؟


طرح امنیتی برای اوکراین بر اساس مدل اسرائیل چه معنایی دارد؟

کارشناس ژئوپلیتیک اروپا در مرکز تحلیل های سیاسی و استراتژیک (StratPol) به ریانووستی گفت: "طرح تضمین های امنیتی برای اوکراین تحت مدل اسرائیل، که اکنون در حال بحث است، آماده سازی قانونی برای الحاق اوکراین به ناتو می باشد".

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، وال استریت ژورنال به نقل از آندری دودا، رئیس جمهور لهستان، نوشت که ایالات متحده و متحدان غربی در حال بحث در مورد ایده یک مدل امنیتی برای اوکراین، مشابه مدل اسرائیل هستند. به گفته رهبر لهستان، در چارچوب توافقنامه امنیتی اوکراین، اولویت با تامین تسلیحات و فناوری های پیشرفته خواهد بود.
خاویر مورو کارشناس مسائل سیاسی گفت: "توافق امنیتی که توسط رئیس جمهور لهستان، "دودا" اشاره شده است، قانونی کردن ریاکارانه ورود برنامه‌ریزی شده اوکراین به ناتو است".
این کارشناس می افزاید: "روسیه نمی تواند به اوکراین به عنوان یکی از اعضای ناتو اجازه دهد به خاک روسیه بپیوندد و غرب این را می داند".
وی در پایان گفت: "هدف نهایی الحاق اوکراین به ناتو است، اما نه آنی، زیرا این امر به یک "علت جنگ" فوری با روسیه تبدیل می‌شود، و اجرای چنین مدلی به خودی خود چیزی را تغییر نخواهد داد، زیرا اعضای ائتلاف در حال حاضر به اوکراین کمک مالی می کنند و برای آن اسلحه و تجهیزات ارسال می کنند".

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج