شرط و شروط «بن سلمان» برای عادی سازی روابط با اسرائیل


شرط و شروط «بن سلمان» برای عادی سازی روابط با اسرائیل

اقتصادنیوز: شروط روشنی برای توافق عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی ازسوی عربستان، از جمله دادن امتیازات به فلسطین تعیین شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، منابع خبری صهیونیستی فاش کردند که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «ایلی کوهن» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان ، با میانجی گری بحرین پیرامون عادی‌سازی روابط ریاض و تل آویو گفت‌وگو کردند.

پیام امارات برای سران رژیم صهیونیستی

پایگاه خبری «عرب ۴۸» به نقل از منابع عربستانی گزارش داد، از جمله خواسته‌های مطرح شده ریاض در این گفت‌وگو، «اعطای تسهیلات» به نفع کرانه باختری و «دست کشیدن ارتش اسرائیل» از کرانه باختری «به نفع فعالیت دستگاه‌های امنیتی فلسطین» اعلام شده است.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که گفت‌وگوی تلفنی بن سلمان با نتانیاهو و کوهن با میانجیگری بحرین و زیر فشار آمریکا صورت گرفته است.

این گزارش اعلام کرد که بن سلمان به بحرین رفته، جایی که گفت وگوها با مقامات صهیونیست از منامه و به واسطه عبداللطیف الزیانی وزیر امورخارجه بحرین انجام شده است.

در گزارش شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از منابع سعودی که نام و مسوولیت آنان فاش نشده آمده است ، " به درخواست سعودی ها، بحرین بعنوان میانجی انتخاب شده است. "

این شبکه به نقل از منبع سعودی مورد نظر خود که مدعی حضور در این گفت وگوها بوده، اعلام کرد که این مذاکرات «بسیار پیچیده» و زیر فشار دولت جوبایدن جریان دارد.

تکذیب وقوع انفجار نزدیک ساختمان پنتاگون

در این گزارش که از آن به عنوان «کاخ عربستان» یاد شده است، آمده که شروط روشنی برای توافق عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی، از جمله دادن امتیازات به فلسطین تعیین شده است.

بر اساس این گزارش، عربستان همچنین درخواست کرده به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان و سایر اعضای این گروه، «اختیارات امنیتی» در کلیسای قیامت و مسجد الاقصی در بیت‌المقدس به استثنای دیوار البراق که در کنترل اسرائیل باقی خواهد ماند، اعطا شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا