قدرتمندترین تراشه اسنپدراگون احتمالا دیگر در انحصار گوشی‌های گلکسی نخواهد بود


قدرتمندترین تراشه اسنپدراگون احتمالا دیگر در انحصار گوشی‌های گلکسی نخواهد بودتوسط امیرکیوان گوهری / 03/03/1402 / 2 دقیقه برای مطالعه سامسونگ برای نخستین بار در تاریخ فعالیت خود از...

قدرتمندترین تراشه اسنپدراگون احتمالا دیگر در انحصار گوشی‌های گلکسی نخواهد بود
قدرتمندترین تراشه اسنپدراگون احتمالا دیگر در انحصار گوشی‌های گلکسی نخواهد بود
توسط / / 2 دقیقه برای مطالعه

سامسونگ برای نخستین بار در تاریخ فعالیت خود از تراشه موبایلی اسنپدراگون برای تمامی مدل‌های خانواده گلکسی S23 در سراسر جهان استفاده کرد. کارشناسان و کاربران از این اقدام سامسونگ بسیار قدردانی کردند؛ چرا که این تراشه، شارژدهی باتری فوق‌العاده و عملکردی باورنکردنی را برای پرچمداران گلکسی به ارمغان آورد.

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی که از چند ماه قبل به‌صورت انحصاری در دستگاه‌های گلکسی سامسونگ مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ احتمالا به‌زودی از حالت انحصاری خارج خواهد شد. به بیان دقیق‌تر، نسخه اورکلاک شده تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 احتمالا از سوی برندهای چینی تولیدکننده گوشی‌های هوشمند به‌کار گرفته خواهد شد.

به گفته یک افشاگر چینی با شناسه Digital Chat Station (به نقل از وبسایت Android Authority) ورژن اورکلاک شده پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 از این پس دیگر در انحصار گوشی‌های سامسونگ نخواهد بود. این شایعه ادعا می‌کند که تراشه مذکور طی 6 ماهه دوم سال جاری میلادی در اختیار برندهای چینی تولیدکننده گوشی‌های هوشمند قرار خواهد گرفت.

اگرچه فرد افشاگر به اسامی برندهای استفاده‌کننده از این تراشه اشاره نکرده است؛ اما انتظار می‌رود که برندهای ایسوس، رد مجیک، وان‌پلاس و شیائومی بتوانند از این نیمه‌هادی بهره‌برداری نمایند.

نسخه سفارشی پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 که در گوشی‌های گلکسی S23، گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 اولترا مورد بهره‌برداری قرار گرفته است؛ مجهز به CPU با 5 درصد عملکرد سریع‌تر و GPU با 5.7 درصد سرعت بیش‌تر نسبت به نسخه استاندارد اسنپدراگون 8 نسل 2 است.

قدرتمندترین تراشه اسنپدراگون احتمالا دیگر در انحصار گوشی‌های گلکسی نخواهد بود

همچنین بر اساس شنیده‌ها عملکرد این تراشه در زمینه پردازش هوش مصنوعی نیز اندکی بهبود یافته است. این موضوع موجب شد تا گوشی‌های سری گلکسی S23 در زمینه پردازش تک هسته‌ای CPU و توانایی پردازش تصویر از سایر رقبای خود پیشی بگیرند.

سامسونگ قصد دارد تا با عرضه سری گلکسی S24 در سال آینده میلادی بار دیگر از تراشه‌های اگزینوس خود استفاده کند. برخی شایعات نشان می‌دهند که تعدادی از گوشی‌های سری گلکسی S24 مجهز به تراشه اگزینوس 2400 خواهند بود؛ در حالی‌که برخی دیگر از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 استفاده خواهند کرد.

لیست قیمت گوشی‌‌های سامسونگ در بازار ایران
بهترین گوشی سامسونگ در رده‌های قیمتی مختلف

با توجه به اطلاعات لو رفته به‌نظر می‌رسد که تراشه اگزینوس 2400 مجهز به GPU بسیار سریع‌تر و بهره‌وری انرژی مطلوب‌تری خواهد بود.

منبع: SamMobile

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید