نحوه از بین بردن لکه کرم پودر از روی لباس و فرش و موکت


بدون شک اغلب خانم ها موقع انجام میکاپ با مشکلاتی همچون ریخته شدن کرم پودر بر روی لباس یا فرش مواجه شده اند که آن ها را دچار نگرانی کرده و تمیزکاری لکه موردنظر برایشان به نوعی دغدغه تبدیل شده ولی می توان گفت برای از بین بردن لکه کرم پودر ترفندها و روش های موثری موجود بوده که می توان از آن ها بهره برد.

یکی از انواع لکه های رایج که امکان دارد در زمان آرایش کردن خانم ها بر روی لباس آن ها یا سطوح مختلف ایجاد شود لکه کرم پودر بوده که بروز چنین وضعیتی قطعا ناخوشایند می باشد و با توجه به نوع ترکیب مواد و جنس کرم پودر پاک کردن آن متفاوت بوده و نیازمند روش و راهکار مختص به خود می باشد. بدین منظور تصمیم داریم در این مطلب برای راهنمایی و یادگیری شما عزیزان به معرفی بهترین روش از بین بردن لکه کرم پودر بپردازیم.

نحوه از بین بردن لکه کرم پودر از روی لباس و فرش و موکت

نحوه از بین بردن لکه کرم پودر

همانطور که می دانید کرم پودر از جمله وسایل آرایشی بوده که در صورتی که به طور اتفاقی بر روی لباس یا فرش ریخته شود به طور معمول با شستشوی عادی تمیز نمی شود ولی این بدین معنی نبوده که غیر قابل پاکسازی باشد بلکه می توان با کمک ترفندها و روش های موثری که در زمینه رفع لکه کرم پودر وجود دارد این مشکل را به راحتی حل نمود.

بکار بردن کرم پودر برای بهتر کردن حالت ظاهری چهره می باشد و به منزله نوعی زیرساز برای پوشش دادن لک های صورت در زمان آرایش کردن از آن بهره گرفته می شود ولی در این حین امکان زیادی وجود دارد که به طور اتفاقی کمی از کرم پودر بر روی سطوح مختلف ریخته شود. به عبارت کلی وقتی که مواد آرایشی بر روی لباستان بریزد لکه های بدی ایجاد شده که ظاهر لباس را خراب می کنند.

نحوه از بین بردن لکه کرم پودر از روی لباس و فرش و موکت

قبل از آشنا شدن با شیوه های رفع لکه کرم پودر بایستی با حلال آن آشنایی پیدا کنید. ترکیباتی همچون صابون، تینر، کرم اصلاح و … مناسب ترین حلال این ماده می باشند و با استفاده از آن ها به راحتی می توانید لکه های نامناسب کرم پودر را از روی لباس خود تمیز کنید. به منظور تمیزکاری این نوع لکه اصلی ترین کار شناخت نوع و جنس کرم پودر است.

به طور مثال کرم پودرهای مایع خیلی دشوارتر از کرم پودر های پودری تمیز می شوند. امکان دارد نوع کرم پودر شما به گونه ای باشد که با یک شستشوی معمولی لباس درون ماشین لباسشویی لکه به طور کامل حذف گردد ولی در صورتی که لباس را شستشو دادید و هنوز لکه کرم پودر رفع نشده است باید از ترفندهای مختلفی که در این زمینه وجود دارد کمک بگیرید. در ادامه به معرفی یک سری از این راهکارهای مناسب پرداخته ایم.

نحوه از بین بردن لکه کرم پودر از روی لباس و فرش و موکت

استفاده از دستمال آرایش پاک کن

از جمله ترفندهای موثر بکار بردن دستمال آرایش پاک کن است که تا حدودی اغلب خانم ها از آن استفاده می کنند. این دستمال قادر می باشد به آسانی لکه کرم پودر را رفع نماید ولی این پاکسازی وقتی امکان دارد که لکه کرم پودر خشک نشده باشد. شیرپاک کن و دیگر پاک کننده های پوستی نیز به خاطر موادی که دارند این قابلیت را فراهم می سازند که لکه های تازه را خیلی سریع تمیز نمایند.

بکار بردن کرم اصلاح صورت

احتمالا استفاده از این ماده برای پاکسازی این نوع لکه جای تعجب داشته باشد ولی این کرم به دلیل دارا بودن لانولین، الکل و اسید استئاریک در ترکیبات خود ویژگی پاک کنندگی زیادی دارد و قادر می باشد به سادگی حتی لکه کرم پودر را رفع نماید. با کمک این شیوه در زمان کمی لکه تمیز شده و می توانید لباس را آبکشی نمایید.

نحوه از بین بردن لکه کرم پودر از روی لباس و فرش و موکت

استفاده از الکل یا تینر

با زدن میزان کمی الکل به مکان لکه و سپری شدن چند ثانیه نیز می توان لکه را از روی لباس تمیز نمود. به منظور اجرای این شیوه حتما دقت نمایید که الکل خالص باشد. البته تینر نیز به طور معمول برای تمیزکاری لکه های روغن، لاک و رنگ از روی لباس، فرش و … توصیه می شود ولی به دلیل وجود خطرات زیاد کار کردن با آن پیشنهاد می شود در آغاز کار دیگر شیوه های از بین بردن لکه کرم پودر را از روی لباس تست کنید و اگر نتیجه نداد می توانید از تینر استفاده کنید. زمان بکار بردن آن باید خیلی مراقب باشید و از نزدیک شدن این محلول شیمیایی به قسمت چشمانتان خودداری کنید زیرا خیلی خطرناک و آسیب رسان است.

نحوه از بین بردن لکه کرم پودر از روی لباس و فرش و موکت

بکار بردن صابون و مواد شوینده

در صورتی که وقت کافی دارید و خیس شدن لباس مانعی ندارد پیشنهاد می شود از پاک کننده صابون و پودر های ماشین لباسشویی بهره مند شوید. مواد شوینده قدرت پاک کنندگی زیادی دارند، بکار بردن صابون برای رفع لکه مفید و موثر می باشد و می تواند کمک شایانی در پاکسازی لکه کرم پودر کند. تنها لازم است صابون را با آب آغشته کرده و بر روی لکه بزنید تا وقتی که لکه حالت کمرنگی بگیرد و رفع شود و بعد لباس را با آب شستشو دهید.

نحوه از بین بردن لکه کرم پودر از روی لباس و فرش و موکت

بهره مندی از خشک شویی

بیشتر مواقع هنگامی که تمامی روش ها را تست کرده و از پاکسازی لکه ناامید شده اید لباس موردنظر را برای تمیز کردن به خشک شویی می برید ولی در کمال ناباوری مسئول آن جا عنوان کرده که لباس قابل پاکسازی نمی باشد و این به دلیل ترکیبات پاک کننده ای بوده که آن ها را بکار برده اید و به طور ناخواسته موجب نفوذ و پخش بیش از حد لکه به بافت لباس شده اید. لکه بر های این مراجع به طور معمول با قدرت بیشتری عمل کرده و نتیجه بهتری از آن دریافت می شود. به همین خاطر در صورتی که چنین تجربه ای دارید پیشنهاد می شود به سراغ متخصصان و کارشناسان این امور بروید.

نحوه از بین بردن لکه کرم پودر از روی لباس و فرش و موکت

پاکسازی لکه کرم پودر از روی فرش و موکت

در صورتی که به طور ناخودآگاه کمی کرم پودر بر روی فرش ریخته اید و لکه به وجود آمد برای پاکسازی آن احتیاج به میزان یک قاشق ترکیب شوینده مناسب و یک پارچه میکروفیبر دارید. برای انجام این کار در ابتدا از قاشق استفاده کرده تا کرم پودر اضافه را از روی فرش جمع آوری نمایید. و در صورتی که کرم پودر خشک شده بود در ابتدا محل موردنظر را دقیق شستشو دهید و توجه کنید که لکه بیشتر از آن پخش نگردد.

در گام بعدی از بین بردن لکه کرم پودر از روی فرش ترکیب شوینده موردنظر خود را با کمی آب گرم مخلوط نمایید. و بعد پارچه میکروفیبر را بردارید و آن را با محلولی که ساختید خیس نمایید. بعد آن را بر روی لکه کرم پودر بزنید تا وقتی که لکه به طور کامل رفع شود این عمل را چند بار تکرار نمایید.

نحوه از بین بردن لکه کرم پودر از روی لباس و فرش و موکت

از این که تا پایان این مطلب با ما همراه شدید بسیار سپاس گزاریم. ضمن این که می توانید با کلیک بر روی لینک های داده شده از مطالبی همچون پاک کردن لکه لوازم آرایشی و پاک کردن لکه آبنبات دیدن کرده و با نکات خانه داری بیشتری آشنا شوید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!