سنگ بنای مسجد جدید شهر نیکوپول بلغارستان گذاشته شد


سنگ بنای مسجد جدید شهر نیکوپول بلغارستان گذاشته شد

سنگ بنای مسجد جدید در شهر نیکوپول بلغارستان با همکاری یک نیکوکار و مسئولان این شهر گذاشته شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الالوکه، سنگ بنای مسجد جدید در منطقه قلعه چیسمانووا در شهر نیکوپول در شمال بلغارستان با حضور تعدادی از شخصیت‌های اسلامی گذاشته شد.

قرار است این مسجد جدید با نظارت دارالافتای بلغارستان و باهمکاری یک نیکوکار و با همکاری شهردار نیکوپول و مفتی شهر پلون ساخته می شود.

دکتر مصطفی حاجی، مفتی بلغارستان دراین باره گفت: امیدوار است که این مسجد جدید چراغ راهی برای مسلمانان باشد و در زمان نماز و دروس علمی و فعالیت‌های دیگر این مسجد مملو از مسلمانان باشد.

مراد بوسناک، مفتی شهر پلون نیز گفت: این مسجد جدید علاوه بر مکانی برای برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی برای بزرگسالان و کودکان، مکانی برای دریافت علوم اسلامی است.

نزدیک به 1500 مسلمان در نیکوپول زندگی می کنندو این مسجد جدید سومین مسجد این شهر و اولین مسجد در منطقه قلعه چیسمانووا خواهد بود.

اخیرا مسجد جدیدی نیز در روستای یوروکوو در استان بلاگوگراد در جنوب غربی بلغارستان ساخته شد. ساخت این مسجد چهارسال به طول انجامید.

همچنین مسجد دیگری تقربیا متعلق به سه قرن پیش در شیواروو در شهر روین در استان بورگاس در جنوب شرقی بلغارستان در اکتبر گذشته پس از مرمت و بازسازی افتتاح شد. بازسازی این مسجد در سال 2016 میلادی آغاز شده بود.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اکثریت زنان متاهلِ شاغل دو شغله هستند / زهرا نژادبهرام: چند شغله بودن زنان موجب تشدید ا...