بهترین رنگ های شیرآلات


اگر برای خرید به بازارهای شیرآلات مراجعه کنید، با تنوع رنگی بالایی مواجه می‌شوید که هر کدام می‌تواند مناسب بخش خاصی از خانه باشد. بررسی این سوالات که بهترین رنگ‌های شیرآلات کدام هستند و کدام رنگ، گزینه بهتری برای شما خواهد بود، موضوع...

اگر برای خرید به بازارهای شیرآلات مراجعه کنید، با تنوع رنگی بالایی مواجه می‌شوید که هر کدام می‌تواند مناسب بخش خاصی از خانه باشد. بررسی این سوالات که بهترین رنگ‌های شیرآلات کدام هستند و کدام رنگ، گزینه بهتری برای شما خواهد بود، موضوع این مقاله است و شما با مطالعه آن، می‌توانید با دید بهتری برای خرید شیر موردنظر خود اقدام نمایید.

بهترین رنگ های شیرآلات

اهمیت رنگ شیرآلات

رنگ‌ها نقش مهمی در زندگی ایفا نموده و نقش غیر قابل انکاری بر روحیه افراد دارند؛ به همین دلیل در طول تاریخ، انسان همواره تلاش کرده است که اشیای مختلف را با رنگ‌های گوناگون تولید کند؛ به نحوی که با گذر زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی، شاهد این مسئله هستیم که حتی شیرآلات نیز با تنوع رنگ بالایی تولید می‌شوند.

علاوه بر کیفیت و استحکام، رنگ شیرآلات نیز به نوبه خود مهم است؛ زیرا زیبایی شیر و خوش آب و رنگ بودن آن، تاثیر زیادی بر جلوه ظاهری محیط گذاشته و گاهی اوقات استفاده از یک شیر رنگی، زیبایی دکوراسیون را به نحو مطلوبی تغییر می‌‌دهد.

ناگفته نماند که اهمیت انتخاب رنگ شیرآلات، فقط از جنبه زیبایی مد نظر نیست؛ بلکه در هنگام معرفی شیرهای رنگی به مسائلی مانند ثبات رنگ، میزان لکه پذیری و شیوه نظافت نیز پرداخته می‌شود.

بهترین رنگ های شیرآلات

با توجه به اهمیت انتخاب رنگ شیرآلات، برای بسیاری از افراد این سوال پیش می‌آید که بهترین رنگ برای این لوازم کدام است؟ پاسخ به این سوال را نمی‌توان در یک یا چند واژه خلاصه کرد؛ چرا که هر رنگ، مزایای خاص خود را دارد و بعضی از رنگ‌ها برای برخی فضاها مناسب‌تر هستند. جهت آشنایی با بهترین رنگ‌های شیرآلات تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

کروم

شیرآلات کروم، همان شیرهای نقره‌ای رنگی هستند که ظاهر استیل را تداعی کرده و به همین دلیل گاهی اوقات با پسوند استیل خوانده می‌شوند. استفاده از این شیرآلات، بسیار رایج است؛ زیرا اولاً در مقایسه با شیرهای رنگی، قیمت مناسبی دارند و دوماً به راحتی با هر سبک دکوراسیونی هماهنگی پیدا می‌کنند. علاوه بر این شیرآلات کروم با توجه به نوع آبکاری خود، دوام بالایی دارند و به ندرت دچار کدورت یا رنگ پریدگی می‌گردند؛ البته کیفیت آبکاری نیز بسیار مهم است.

شیرآلات کروم را می‌توان در بخش‌های مختلف منزل، همچنین برای هر نوع ساختمانی (اداری، تجاری و غیره) استفاده کرد. تنوع بالای مدل (به علت پرفروش بودن) از مهم‌ترین مزایای این محصولات به شمار می‌رود. لکه پذیری کمتر و نظافت راحت از دیگر مشخصات قابل ذکر شیر کروم است.

شیرآلات کروم، ممکن است، مات یا براق باشند. هر چند رنگ‌های براق، جداب‌تر هستند اما لکه آب بر روی شیرهای مات کمتر به جا می‌ماند.

فانتزی

قرمز، آبی، زرد و سبز، رایج‌ترین رنگ‌های فانتزی حوزه شیرآلات هستند. پروسه رنگ آمیزی و آبکاری این گروه از شیرآلات بر پایه استفاده از رنگ‌های پودری الکترواستاتیک انجام می‌شود. این شیوه، پس از آبکاری پی وی دی، جدیدترین و بهترین نوع آبکاری برای شیرآلات به شمار می‌رود؛ به همین دلیل شیرهای رنگی قیمت بالاتری نسبت به شیرآلات کروم دارند.

لازم به ذکر است که جدیدترین شیرهای فانتزی به رنگ‌های نارنجی، صورتی و بنفش دیده می‌شوند؛ این قبیل رنگ‌ها زیبایی خیره کننده‌ای ایجاد کرده و از نظر زیبایی قابل مقایسه با همتایان قدیمی خود نیستند.

با توجه به تنوع شیرآلات فانتزی، می‌توان از آنها (با توجه به رنگی که دارند) برای آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام و روشویی استفاده کرد.

اگر علاقه‌مند هستید به صورت کاملتر در مورد شیرآلات کروم (رنگ استیل) و شیرآلات رنگی (رنگ‌های فانتزی) بدانید، پیشنهاد می‌دهیم این مقاله را مطالعه کنید.

سفید

سفید، رنگی خنثی است که به آسانی با سایر رنگ‌های محیط هماهنگ می‌شود؛ علاوه بر این ظاهری تمیز و بهداشتی به فضا می‌بخشد؛ به همین علت شیرآلات سفید به خصوص برای حمام و سرویس بهداشتی مناسب به نظر می‌رسند.

یکی از مزایای شیرآلات سفید این است که لکه‌ها را کمتر نشان داده و طی زمان کوتاهی می‌توان آنها را کاملاً تمیز کرد.

مشکی

بهترین رنگ های شیرآلات

بر جای نماندن لکه آب یا جای دست، مهم‌ترین مزیت شیرآلات مشکی است. این ویژگی در مورد نمونه‌های مات، بارزتر است. به طور کلی این قبیل شیرها، سریع و آسان تمیز می‌شوند.

نصب یک شیر ظرفشویی مشکی رنگ در کنار گاز صفحه‌‌ای مشکی یا هود سفید، ظاهر لوکس و مدرنی به آشپزخانه می‌بخشد؛ البته مشکی نیز رنگی خنثی به شمار رفته و در هر مکانی قابل استفاده است؛ از طرفی عدم باقی ماندن لکه آب باعث می‌شود که برای حمام و سرویس بهداشتی نیز به کار رود.

طلایی

اغلب مردم، طلایی را رنگی جذاب می‌دانند؛ شیرآلات طلایی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به علت داشتن ظاهر لوکس، به خصوص برای آشپزخانه و روشویی مناسب‌اند؛ البته در سایر قسمت‌های ساختمان نیز به کار می‌روند؛ اما باید دقت کرد که شیر طلایی براق تا حدودی لکه پذیر است و اگر با این مسئله مشکل دارید، بهتر است، طلایی مات را انتخاب کنید.

در هنگام تمیز کردن شیرآلات طلایی باید مواظب خش افتادن آنها باشیم؛ به علاوه در حالت کلی قیمت آنها بالاتر از شیرهای کروم است.

رزگلد

شیرآلات رزگلد تا حدودی مشابه شیرآلات طلایی بوده و نظافت آنها نیاز به دقت دارد؛ البته میزان دوام رنگ در این شیرآلات، وابسته به کیفیت آبکاری است.

ظاهر لاکچری شیرآلات رزگلد، آنها را برای دکوراسیون‌های لوکس، مناسب کرده است؛ به همین علت در هتل‌ها و مکان‌های اداری یا تجاری شیک از آنها استفاده می‌شود. به طور کلی ست کردن شیر رزگلد با محیط به دقت نیاز دارد.

برنزی

شیرآلات برنزی و مسی، گروه دیگری از شیرآلات هستند که امروزه کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما دوام بالایی داشته، به راحتی تمیز می‌شوند؛ علاوه بر این زیبایی خاص خود را دارند؛ به همین دلیل برخی افراد آنها را ترجیح می دهند.

شیرآلات برنزی، بیشتر برای آشپزخانه مناسب بوده، جلوه‌ای خاص و سنتی به آن می‌بخشند؛ البته این مسئله سلیقه‌ای است.

چند نکته درباره انتخاب بهترین رنگ شیرآلات

بهترین رنگ های شیرآلات

از آنچه تا بدین جا گفته شد، بر می‌آید که انتخاب رنگ شیر، بیشتر به سلیقه افراد، مشخصات ظاهری فضای مورد نظر، همچنین بودجه خرید شیرآلات بستگی دارد؛ علاوه بر اینها در هنگام انتخاب شیرآلات رنگی همانطور که در مقاله راهنمای خرید شیرآلات اشاره کردیم، باید به جنس بدنه و کیفیت آبکاری دقت کرد؛ چرا که این مسائل بر میزان ماندگاری محصول تاثیر می‌گذارند؛ بی تردید یک شیر خوش‌رنگ و فانتزی، در صورتی که به شیوه صحیح، آبکاری نشود، پس از مدتی، تغییر رنگ داده و جلوه اولیه خود را از دست می‌دهد.

در خصوص تاثیر رنگ شیرآلات بر قیمت آنها باید یادآور شد که شیرهای کروم، معمولا ارزان‌تر هستند و پس از آن شیرآلات طلایی، سفید و مشکی و فانتزی در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل