ترسناک‌ترین جلوه هوش مصنوعی/ تبدیل امواج مغز انسان به ویدئو!


ترسناک‌ترین جلوه هوش مصنوعی/ تبدیل امواج مغز انسان به ویدئو!

زومیت نوشت: ایده‌های دیوانه‌وار هوش مصنوعی هر روز پیشرفته‌تر می‌شوند. اکنون محققان موفق شده‌اند با این فناوری امواج مغز انسان را به ویدیو تبدیل کنند.

محققان دانشگاه ملی سنگاپور و دانشگاه چینی هنگ‌کنگ ادعا می‌کند هوش مصنوعی آن‌ها می‌تواند سیگنال‌های مغز را به ویدیوهایی با کیفیت بالا تبدیل کند. در این تحقیق، با استفاده از ترکیب الگوریتم‌های یادگیری عمیق و شبکه‌های عصبی مصنوعی، تیم محققان موفق شدند با تحلیل سیگنال‌های الکتروانسفالوگرافی (سیگنال‌های مغزی)، تصاویر ویدیویی با کیفیت بالا را در حالتی که در ذهن انسان تصور می‌شوند، تولید کنند.

همان‌طور که محققان در مقاله‌ی خود توضیح می‌دهند، مدل هوش مصنوعی MinD-Video روی داده‌های عمومی fMRI آموزش داده شده‌اند و ویدیوهایی با دقت متوسط ۸۵ درصد تولید می‌کند.

همان‌طور که فیوچریسم اشاره می‌کند، این تحقیقات علاوه‌بر کمک به فهم بهتر از فرایندهای داخلی مغز، در آینده می‌توانند کاربردهای فراوانی در حوزه‌هایی نظیر طراحی رابط‌های مغز-ماشین و بهبود درک ما از رؤیاها و تصاویر ذهنی افراد داشته باشند.

اگرچه مدل هوش مصنوعی MinD-Video بسیار شگفت‌انگیز است، اما هنوز با آینده‌ای که در آن می‌توان براساس امواج اطرف جمجمه، ویدویی کاملاً دقیق تولید کرد، فاصله داریم.

۵۸۵۸

کد خبر 1770766

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق