هزینه رنگ خودرو با نرخ اتحادیه صافکاری و نقاشی – 1402


هزینه رنگ خودرو با نرخ اتحادیه صافکاری و نقاشی – 1402

صافکاری و نقاشی خودرو با نرخ احادیه طی هر سال متفاوت است و عواملی مانند مدل و برند خودرو،نوع ضربه وارده،عمق آسیب،نوع رنگ ، زمان مورد نیاز جهت ترمیم رنگ و ... در هزینه ها تاثیر دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، هزینه نقاشی خودرو و صافکاری آن با توجه به عوامل مختلف متغیر است و ممکن است از چند هزار تا چند میلیون تومان خرج روی دست شما بگذارد.

در این میان افراد سودجویی نیز وجود دارند که قیمت ها را چند برابر نرخ واقعی آن محاسبه می کنند در حالی که اتحادیه صافکاری و نقاشی هر ساله تعرفه ای را در اختیار متخصصان این کار قرار می دهد و آنها موظف هستند مطابق تعرفه قیمت گذاری کنند.

در این مطلب قصد داریم شما را با نرخ و تعرفه صافکاری و نقاشی خودرو در سال 1402 آشنا کنیم.

نقاشی خودرو چگونه انجام می شود؟

رنگ ماشین به مرور زمان بر اثر نور خورشید، باران های اسیدی، برخورد اشیا و تصادف دچار خراشیدگی،رنگ پریدگی و محوشدگی می شود و از این رو برخی مالکان خودرو ترجیح می دهند برخی قسمت ها را لکه گیری یا رنگ کنند.

فرآیند رنگ آمیزی ماشین یک پروسه کاملا حرفه ای و تخصصی است و شامل مراحل زیر می شود:

  • تهیه ابزار و لوازم مورد نیاز
  • محلی دارای تهویه مناسب
  • استفاده از وسایل ایمنی
  • تهیه رنگ همخوان با رنگ ماشین
  • تمیز و ترمیم کردن محل رنگ آمیزی
  • سنباده زدن سطح بدنه
  • فرآیند بتونه کاری
  • اعمال رنگ اولیه (آستر)
  • رنگ آمیزی نهایی

آخرین قیمت نقاشی خودرو با نرخ اتحادیه در سال 1402

در این بخش نرخ نقاشی قیمت های مختلف چند خودروی ایرانی را در جدول زیر مشاهده می کنید:

نوع رنگ

هزینه نقاشی

پراید و تیبا

هزینه نقاشی

206،رانا،207

هزینه

نقاشی

سمند،پرشیا،405

رنگ کاری درب خودرو 600,000 900,000 1,000,000
هزینه رنگ کاری کامل اتومبیل 750,000 900,000 1,125,000
قیمت رنگ کردن گلگیر عقب 400,000 650,000 650,000
هزینه رنگ کردن گلگیر جلو 450,000 600,000 700,000
اجرت نقاشی سقف خودرو 500,000 800,000 800,000
قیمت نقاشی کف اتاق اتومبیل 1,000,000 1,200,000 1,250,000
قیمت رنگ کردن سپرهای اتومبیل 150,000 250,000 300,000
هزینه رنگ کردن پنجره‌ها 75,000 50,000 100,000

عوامل موثر در تغییر نرخ رنگ کاری خودرو

هزینه رنگ خودرو با نرخ اتحادیه صافکاری و نقاشی – 1402

در رنگ کردن خودروهای آسیب دیده و میزان هزینه ای که متحمل خواهید شد عوامل مختلفی تاثیر گذار است که به تفصیل برایتان شرح داده ایم تا بتوانید برآوردی بر مقدار هزینه های خود داشته باشید.

مدل و برند خودرو

یکی از این عوامل مدل و برند خودرو است و همان طور که انتظار می رود هزینه رنگ کردن خودروهای داخلی و خارجی با یکدیگر متفاوت است.

نوع ضربه وارده

حائز اهمیت است که خودروی شما دجار ساییدگی شده یا ضرب دیدگی. چرا که تکنیک به کار گرفته برای رنگ کردن انواع ضربه ها متفاوت است.

عمق آسیب

عمق و میزان آسیب وارد شده به بدنه خودرو در هزینه ها موثر است چرا که هر چه ضربه عمیقتر باشد نیاز به زیر سازی و رنگ بیشتر و با دقت تری دارد.

نوع رنگ

کیفیت رنگ در میزان هزینه ای که خواهید کرد تاثیر گذار است. برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات جدید پس از انجام شدن نقاشی اتومبیل باید از رنگ‌های باکیفیت استفاده کنید. به طور کلی هر چه کیفیت و مرغوبیت رنگ مصرفی بیشتر باشد، هزینه نیز افزایش می‌یابد.

زمان مورد نیاز جهت ترمیم رنگ

زمانی که عمق آسیب زیاد باشد، زمان بیشتری نیز باید صرف شود تا خودرو شبیه روز اول خود شود و همین امر نیز سختی کار و قیمت پروسه را بالاتر می‌برد.

ابزار مورد نیاز در نقاشی

پس از آنکه متخصصان نقاشی ماشین خودروی شما و میزان آسیب دیدگی آن را مشاهده کردند لوازم مورد نیاز برای ترمیم ماشین آسیب دیده خریداری می شود.

اجرت متخصص

اجرت متخصص و نقاش بر اساس تعمیرگاه ،شرکت و مراکز خدماتی که آن فرد در آن خدمات ارائه می‌دهد، تعیین می‌شود. همچنین میزان تخصص و حرفه‌ای بودن فرد نیز در تعیین این مبلغ موثر خواهد بود.

ناحیه ی آسیب دیده

همان طور که در جدول قبل نشان دادیم قسمت های مختلف هر ماشین نرخ متفاوتی در نقاشی دارند بنابراین ناحیه آسیب دیده نقش مهمی در هزینه ای که روی دستتان می گذارد ایفا می کند.

مراحل نقاشی خودرو

نقاشی خودرو شامل مراحلی می شود که باید با دقت پشت سر گذاشته شود و زیر سازی اهمیت ویژه ای در کیفیت کار ارائه شده دارد.

صافکاری بدنه

یک صافکار ماهر تلاش می کند تا قسمت آسیب دیده خودرو را بدون رنگ و نقاشی ترمیم کند اما به هر حال این مهم ترین مرحله در زیر سازی است. قسمت هایی که در آنجا خراش، زنگ زدگی و گودی وجود دارد و یا اینکه رنگ کنده شده است را ابتدا باید اصلاح و تعمیر کنید.

پس از آنکه نقاط آسیب دیده و ناهمواری ها در سطح بدنه کاملا مرتفع شد مراحل بعدی آغاز می شود.

بتون کاری و ایجاد سطحی صاف

بتونه کاری از دیگر مراحل نقاشی خودرو است ؛بتونه متناسب با دستورالعمل ها و نسبت های توصیه شده با رقیق کننده ها مخلوط می شود. بتونه کاری خودرو باید به صورت یکپارچه و یکنواخت انجام شود. همچنین، استفاده بیش از حد از رقیق کننده ها موجب از بین رفتن سطح بتونه می شود. پس از اتمام این فرآیند، سطح کار بتونه با یک پارچه یا رقیق کننده کاملا تمیز و یکدست می شود.ضخامت بتونه در قسمت های صاف شده خودرو باید بسیار نازک باشد، تا با گذر زمان و تابش نور خورشید ترک نخورد.

پس از بتونه کاری مرحله آستر زدن آغاز می شود.

نقاشی کردن اتومبیل

پس از اطمینان از سالم بودن دستگاه رنگ پاش، یک لایه یکنواخت و نازک آستری بر روی قیمت آسیب دیده پاشیده می شود. پس از خشک شدن لایه اول آستری، یک یا دو لایه دیگر اضافه می شود. پس از اجرای لایه آخر آستری، مناسب است که حدود یک ساعت صبر کرده و سپس با استفاده از سنباده نرم، بدنه را سنباده زده تا سطح آن کاملا یکنواخت و صاف گردد.

رنگ آمیزی مرحله نهایی نقاشی خودرو به شمار می رود در این مرحله، ابتدا رنگ با رقیق کننده ها ترکیب می شود. پس از پر نمودن دستگاه رنگ پاش، بر روی سطوح مورد نظر رنگ خودرو اسپری می شود. اعمال رنگ خودرو از سقف ماشین به سمت پایین بدنه صورت می گیرد. به منظور نتیجه گیری بهتر، مناسب است که 3 الی 4 لایه رنگ بر روی بدنه اجرا شود. خشک شدن لایه اول حدود 20 الی 60 دقیقه زمان نیاز دارد.

پولیش کاری و واکس زدن

رنگ بر روی بدنه خودرو، 8 تا 10 لایه است و اصطلاحا گفته می شود که روی ورق بدنه خودرو را پوشش می دهد. پولیش بدنه خودرو یک لایه از این لایه ها است که منجر می شود، خودرو براق تر دیده شود، پولیش خودرو توسط متخصص انجام می شود. انجام پولیش بیش از حد، به رنگ بدنه آسیب خواهد رساند.

واکس کاری شبیه به پولیش را انجام میدهد و بدنه خودرو را براق می کند اما تفاوتی که با پولیش دارد این است که لایه ی از رنگ را در بر نمی گیرد. کسانی که دوست دارند بدنه خودروشان زیباتر و براق تر جلوه کند، به طور معمول از واکس پولش استفاده می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش حکیم به وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا