معجزه های درمانی ماساژ کف پا با روغن زیتون!


معجزه های درمانی  ماساژ کف پا با روغن زیتون!

پیشنهاد می‌کنیم حداقل یک بار در طول عمرتان روغن مالی کف پا را برای خودتان انجام می‌دهید تا از فواید آن بی‌‌نصیب نمانید. روغن مالی از گذشته‌های دور یکی از تکنیک‌های موثر برای درمان درد‌های مختلف بوده و تا امروز نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسته به اینکه هدف از روغن‌مالی چه چیزی باشد، از روغن‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ روغن مالی کف پا در شب باید انجام شود. اینکه از چه روغن‌هایی می‌توانید برای مالیدن به کف پا استفاده کنید، در ادامه شرح می‌دهیم؛ ولی باید بدانید که حداقل زمان انجام این کار برای رسیدن به نتیجه مطلوب، یک ماه است.

باید روغن مورد نظر را به کف پا بمالید، یک نایلون همچون کیسه فریزر روی آن بکشید، جوراب بپوشید و بخوابید. هنگام صبح نیز پای خود را با آب گرم و کمی صابون بشویید.

روغن‌های زیتون، روغن بادام تلخ، کنجد و روغن سیاه دانه بهترین روغن‌ها برای روغن مالی کف پا هستند. حتی می‌توانید درصد یکسانی از این روغن‌ها را با هم مخلوط کنید و در ظرفی بریزید و به صورت ترکیبی استفاده کنید.

روغن چهار چهل برای کف پا چیست؟

ترکیب روغن‌های زیتون، روغن بادام تلخ، کنجد و روغن سیاه دانه به روغن چهار چهل معروف است. این روغن درصد چربی بالایی دارند و از طریق کف پا به خوبی جذب بدن و جذب پوست می‌شوند به طوری که بعد از حدود ۱۰ روز می‌توانید این روغن‌ها را در مدفوع خود مشاهده کنید.

خواص ماساژ کف پا با روغن چهار چهل

زیبایی و درخشش پوست صورت

رفع چین و چروک پوست و سفیدی موها

برطرف‌کردن غم و افسردگی و خشم زیاد

مفید برای افراد مبتلا به یبوست و دیابت

درمان خشکی پوست بدن، کف پاها و سوزش کف پا و اگزمای حاد در پاها

جلوگیری از بروز سرطان و ضعف حافظه و مفید برای فعالیت قلب و تیروئید

تنظیم فعالیت تخمدان‌ها و جلوگیری از فیبروم و یائسگی زودرس

تنظیم چربی و فشارخون و درمان کم‌خونی و پوکی استخوان

برطرف‌کننده اسپاسم و گرفتگی عضلانی

مفید برای دردهای شدید کوتاه مدت و تیرکشنده مانند دردهای قلبی، قاعدگی، میگرن

برطرف‌کردن ضعف جنسی و بی‌میلی جنسی

بهبود زانو درد، کمردرد، رماتیسم

رفع درد و خشکی مفاصل

پاک‌سازی بدن

یادآوری روغن مالی کف پا با روغن بادام تلخ یا مالیدن روغن زیتون به کف پا یا به هر حال استفاده از هر یک از روغن‌های یاد شده به تنهایی نیز فواید بسیار زیادی دارد که در ادامه به طور کلی به همه این فواید اشاره خواهیم کرد.

روغن مالی کف چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند؟

از آنجایی که اکثر بیماری‌های بدن در اثر خشکی است، روغن مالی کف پا طبع بدن را گرم و تر می‌کند و بسیاری از بیماری‌ها را درمان می‌کند؛ از جمله این بیماری‌های عبارتند از:

رفع پیری مثل چروکیدگی‌ها از بدن

رفع سفیدی موها

رفع غم و افسردگی

یبوست(قبضیت)

خشکی پوست بدن، کف پاها،

سوزش کف پا

کاهش فعالیت ارگان ها مثل کاهش ضربان قلب،

کاهش فعالیت تخمدان ها و یائسگی زودرس

کم کاری تیرویید

حساس بودن به سردی و گرمی

ضعف حافظه و کندی فرایندهای فکری ناتوانی در فراگیری و ذخیره اطلاعات

تشکیل بافت های متراکم و فیبری مثل فیبروم

فشارخون بالا در افراد سرد-فشار خون پایین-کم خونی

پوکی استخوان

کاهش چربی خون

دردهای شدید کوتاه مدت و تیر کشنده مثل دردهای قلبی، قاعدگی، میگرن

خشم زیاد

اسپاسم و گرفتگی عضلانی

عدم تمرکزـ مرض دیابت

اگزمای حاد در پاها

زیبایی و درخشش پوست صورت

از بین بردن زگیل پا

زانو درد

کمردرد

رماتیسم

و مهمتر از همه بسیاری از سرطان ها *(در سرطان ها این روش بسیار تأثیر گذار میباشد، چرا که سرطان ها سردی و خشکی هستند و روغن ها تاثیر مقابل آن را دارند و بدن را از سم پاک می کنند.

آیا روغن مالی کف پا برای دفع سودا موثر است؟

بله، از آنجا که یکی از خواص روغن مالی کف پا پاکسازی سموم بدن است و سودا نیز نوعی ماده سمی است، این روش می‌تواند در دفع سموم موثر باشد. سودا به دلیل سبک زندگی نادرست، در بدن افزایش پیدا می‌کند که می‌تواند سبب ایجاد دشواری برای فرد شود؛ به همین دلیل افراد باید با اصلاح سبک زندگی خود برای دفع سودا اقدام کنند.

تا کنون در مورد عوارض روغن مالی کف پا گزارشی یافت نشده است؛ اما بدیهی است که باید در انجام این کار تعادل را رعایت کنید و دچار افراط نشوید. بهترین زمان ماساژ کف پا با روغن‌های یاد شده، بهار و زمستان است. مدت زمان توصیه شده نیز یک ماه است.

چرا روغن مالی کف پا برای بدن بسیار مفید است؟

بد نیست بدانید که در کف پا ۵ لایه پوست وجود دارد که در این لایه ها فولیکول مو وجود ندارد؛ از همین جهت است که روغن بهتر جذب بدن شود. هیچ غده ترشح کننده‌ای در کف دست و پا وجود ندارد؛ چربی از غده‌ها ترشح می‌شود و این غده‌ها مثل مانعی در جذب چربی عمل می‌کنند. این دلیلی است که کف پا و دست روغن را خوب جذب می کند.

وقتی کف پا را روغن مالی می‌کنید فقط ۲۰ دقیقه طول می‌کشد که جذب شود. بیشتر از ۷۰ هزار عصب انتهای هر پا وجود دارد، به همین دلیل است که بسیاری از بیماری‌ها از کف پا درمان می‌شوند. فایده اصلی روغن مالی کف پا افزایش جریان خون، بدون رنجش کبد و سیستم گوارشی است.

کلام آخر

فواید چرب کردن کف پا یا روغن مالی کف پا آنقدر زیاد است که به راحتی از کنار آن نمی‌توان عبور کرد. حتما سعی کنید سالی یک بار این کار را انجام دهید و از فواید و خاصیت‌های بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید. حتی روغن مالی کف پا و لاغری هم می‌توانند با هم ارتباط مستقیم داشته باشند. به یاد داشته باشید که بسیاری از آموزه‌های طب سنتی، پاسخ مثبت به درمان می‌دهند. اگرچه سیر درمان ممکن است طولانی باشد و حتی گاهی خسته کننده و بی فایده به نظر برسد، اما قطعا با اجرای تکنیک‌های صحیح طب سنتی برای درمان یا کنترل هر نوعی از بیماری، نتیجه‌ای مطلوب حاصل خواهد شد.

معمولا تکنیک‌های طب سنتی به زمان بیشتری برای رسیدن به نتیجه مثبت نیاز دارند. این در حالی است که نتایج روغن مالی کف پا در کمترین زمان ممکن خود را نشان می‌دهد.

منبع: gahvare

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب