روش تهیه کیک آلمانی با کرم مخصوص (کیک کرمدار)


روش تهیه کیک آلمانی با کرم مخصوص (کیک کرمدار)

کیک آلمانی کرمدار جزو کیک های بین المللی است که روش ساده تهیه این کیک طرفداران این کیک را بیشتر کرده است.

طرز تهیه کیک آلمانی کرمدار

این کیک خوشمزه و زیبا نوعی کیک نیمه تر است که قسمت روی کیک قبل از پخت با کرم مخصوصی پوشانده می‌شود و بعد از پخت طعم بسیار دلچسبی دارد.

مواد لازم برای تهیه کیک:

تخم مرغ 3 عدد
شکر یک لیوان
آب گرم یک سوم لیوان
روغن مایع یک سوم لیوان
وانیل یک قاشق چایخوری
بکینگ پودر یک قاشق غذاخوری
آرد یک لیوان و دو سوم لیوان

مواد لازم برای تهیه کرم کیک:

شیر 3 لیوان
زرده تخم مرغ 2 عدد
آرد ۳ قاشق غذاخوری سر پر
نشاسته ذرت 2 قاشق غذاخوری سر پر
وانیل یک قاشق مربا خوری
کره 2 قاشق غذاخوری
خامه 100 گرم
موز به دلخواه 2 عدد
شربت بار یا آبمیوه برای خیس کردن کیک نصف لیوان

روش تهیه کیک آلمانی با کرم مخصوص (کیک کرمدار)

طرز تهیه کیک آلمانی به روش خانگی

ابتدا کیک ساده را درست می کنیم و در مدت زمانی که سرد می شود به سراغ تهیه کرم خواهیم رفت. آرد و بیکینگ پودر را مخلوط می کنیم و سه بار الک می کنیم. برای درست کردن کیک آلمانی در یک ظرف مناسب تخم مرغ ها + وانیل + شکر را با همزن به مدت 5 دقیقه هم می زنیم تا سفید و کشدار شود.

سپس آب گرم و روغن مایع را اضافه می کنیم و به هم زدن ادامه می دهیم. در انتها آرد + بیکینگ پودر الک شده را اضافه می کنیم و با لیسک مخلوط می کنیم تا مایه یکدستی داشته باشیم. حالا قالب را با استفاده از روغن مخصوص جدا کردن کیک از قالب یا روغن مایع معمولی چرب می کنیم و مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 30 تا 35 دقیقه می گذاریم تا بپزد.

حتماً بخوانید:
روش تهیه کیک آلمانی با کرم مخصوص (کیک کرمدار)

ترفندی شگفت انگیز جهت پخت کیک بدون شیر

بسیاری از افراد با وجود علاقه زیاد به مصرف کیک از خوردن آن امتناع میکنند زیرا به لاکتوز شیر حساسیت دارند. این دستور تهیه کیک ساده بدون شیر مشکل این…

وقتی کیک به طور کامل پخت آن را از فر بیرون می آوریم و پس از سرد شدن کامل آن را از قالب جدا می کنیم. حالا می رویم سراغ درست کردن کرم مخصوص کیک آلمانی. برای درست کردن کرم شکر + زرده تخم مرغ را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و با همزن می زنیم تا سفید و کشدار شود.

بعد آرد و نشاسته را به همراه شیر اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم تا مواد کاملا مخلوط شوند. در این مرحله قابلمه را روی حرارت می گذاریم و به صورت مداوم هم زنیم تا گلوله گلوله نشود. وقتی غلظت آن به غلظت فرنی رسید، کره و وانیل را اضافه می کنیم و خوب همه مواد را باهم مخلوط می کنیم. حالا زیر قابلمه را خاموش می کنیم و خامه را اضافه می کنیم و با همزن دستی هم می زنیم تا یکدست شود. بعد روی کرم سلفون می کشیم تا رویه نبندد و کرم مون کاملا سرد شود.

روش تهیه کیک آلمانی با کرم مخصوص (کیک کرمدار)

در این مرحله کیک را با استفاده از یک چاقوی بلند به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم و یک طرف کیک را داخل ظرف سرو می گذاریم و روی آن را با شربت بار یا آبمیوه خیس می کنیم و بعد از کرم به اندازه کافی روی کیک می ریزیم و کاور می کنیم. بعد موز خرد شده روی کیک می گذاریم.

حالا قسمت دیگر کیک را روی قسمت اول می گذاریم و دوباره روی کیک را با شربت بار یا آبمیوه خیس می کنیم و بعد روی کیک مقداری کرم با استفاده از ماسوره دلخواه می ریزیم. قالب من طوری بود که می شد روی کیک هم کرم بریزیم. اگر قالب شما ساده است فقط می توانید وسط دو تا کیک را پر کنید. حالا کیک را حدود 4 ساعت در یخچال می گذاریم و بعد سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این کیک آلمانی کرم دار و خوشمزه لذت ببرید.

منبع : خانه آشپزی


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی