نگرانی کیسینجر از روابط کنونی پکن، واشنگتن و جنگ اوکراین


نگرانی کیسینجر از روابط کنونی پکن، واشنگتن و جنگ اوکراین

اقتصادنیوز: وزیر سابق امور خارجه آمریکا در صدمین سالگرد تولدش به رسانه های آمریکایی از نگرانی هایش در روابط کنونی پکن، واشنگتن و جنگ اوکراین سخن گفت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، هنری کیسینجر وزیر اسبق امور خارجه آمریکا در دولت ریچارد نیکسون امروز (شنبه ششم خردادماه) و همزمان با تولد یکصد سالگی‌اش از نگرانی‌هایش درباره روابط کنونی واشنگتن و پکن و جنگ اوکراین سخن گفت و تاکید کرد که کاخ سفید در سیاست خارجی خود باید بدنبال تنش‌زدایی بوده و با افزایش گفت‌وگوها، بر همکاری در عرصه بین‌المللی بیفزاید.

ادعای جدید اسرائیل درباره اقدام علیه ایران

وی از آمریکا و چین به عنوان دو کشور بزرگ جهان یاد کرد و خواستار آن شد که پکن و واشنگتن با افزایش گفت‌وگو و همکاری‌ها، فضایی را برای خلق اقدام‌های بزرگ در جهان آماده کنند که این موضوع هم به نفع آنها و هم به نفع جهان خواهد بود.

کیسینجر معتقد است آمریکا باید از برخورد با چین به عنوان یک رابطه خصمانه دائمی پرهیز کند. این رویکرد تقابلی ممکن است دو طرف را به «تقابل بی پایان» بکشاند و هر دو کشور در رسیدن به هدف مورد نظر خود شکست بخورند.

هنری کیسینجر مشاور امنیت ملی و وزیر امور خارجه آمریکا در دولت ریچارد نیکسون بود که در سال ۱۳۵۰ در پوشش همراهی تیم ملی تنیس روی میز وارد پکن شد و با نمایندگان چین به طور مخفی گفتگو کرد که سرانجام این سفر پنهانی، روابط سیاسی واشنگتن و پکن برقرار شد.

وی در طول نیم قرن گذشته صد بار به چین سفر داشته و دولت های متعدد آمریکا را به سیاست های مثبت در قبال پکن تشویق می کند. کیسینجر نه تنها نقشی حیاتی در آرامش و توسعه روابط چین و آمریکا داشته بلکه تاثیری بر تغییرات الگوی روابط بین الملل نیز داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا